Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 44 van de 44

Topic: Paddock-Paradise of andere weide-indeling, wat heb jij?

Re:Paddock-Paradise of andere weide-indeling, wat heb jij?

Hector heeft een stal waar hij gedurende de hele winter en zomer in en uit kan. In de winter heeft hij enkel zijn stal, een uitloop naar zijn winterpadock. In de zomer heeft hij dus ook zijn stal en zijn padje naar de winterpadock, maar dan gaat de "poort" open van de weide die ingedeeld is in twee stukken.
    Mijn thuis is waar mijn paard staat

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Dus? geen PP

als dit op mij was, nee geen paddock-paradise jammer genoeg.
    Mijn thuis is waar mijn paard staat

vief
    Guest

Na heel lang zeuren bij mijn partner, afgelopen voorjaar ook een paddock paradice gemaakt hier zo...
    Hij vond het zonde van al dat gras wat in een wandelpad moest veranderen, en daar zou niks van over blijven...en denk maar niet dat er stenen of beton de wei in komt...(ben je helemaal gek geworden??? ws. wel )

maar ja, het is toch voor de paardjes...dus het volgende is me tot nu toe gelukt voor elkaar te krijgen...

We hadden al een ruime lichte stal (betonnen vloer, en mogelijkheid om ze af te sluiten...mocht dat om welke reden dan ook toch een keertje nodig zijn). met hier aan grenzend een winteruitloop (paddock) die is erg zanderig, dus zomers een sahara en s'winters een fijne zandbak.
    aangrenzend waren daar de weilanden, en om 2 weilanden hebben we een wandelpad gemaakt (op zijn smalst 3 m. en op zijn breedst 7 m).
    Ze kunnen nu dus zomer en winter over het wandelpad lopen, naar de paddock en naar de stallen...de waterbak staat halverwegen op het pad.
    Voor gras moeten ze naar de wei lopen, voor beschutting tegen de zon of regen/wind naar de stal.
    In de zomer hebben we de prikpaaltjes met lint om grensbegrazing erbij aan te bieden...

Ook staan er om het wandelpad meerdere bomen gepland die voor de nodige beschutting zorgen.

En 1 weiland blijft altijd onbegraasd, en voorziet ons van hooi...dit weiland willen we nog meer kruiden gaan zaaien, er zit al wel wat in, maar kan altijd beter he...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ook maar eens een linkje naar mijn pp.
    Ik had een bak voor de ponies, en een weitje van ongeveer 1/4 ha. We hebben nu een extra stuk grond laten omkeren, waardoor we langs de wei nu een zandpad hebben, dat doorloopt achter de schuur langs. Achter de wei langs loopt een "graspad" (weinig gras), dat nog niet omgekeerd is en dus modderig wordt bij slecht weer. Dit graspad kan evt afgesloten worden.
    Het hooi leg ik in netten neer, op de betonplaat en achter de schuur. En voor voor water moeten ze steeds naar de betonplaat.
    Ze lopen een stuk meer dan voorheen. En wat ik ook een voordeel vind is dat ze nu meer keuze hebben over war ze gaan staan of liggen.
    In de wei staan ze elke dag één of twee uurtjes.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TPG8VHTA-D.jpg

Ik huur het stuk wat ik heb nog niet zolang, en heb het te doen met een beperkte ruimte, maar ben ook met een paddock paradise achtig idee bezig.

Ze hebben vooraan het terrein een stukje park met boompjes, wat langgerekt is, met aan het uiteinde een stuk gras. Moet nog een aantal bomen inpakken tegen schorsknagen, maar dan kan het volledig in gebruik genomen worden. Dat komt uit op de paddock, met afdak en schuilstal. Onder het afdak is het verhard en omdat ik daar vaak de hooinetten hang en daar het water is staan ze daar veel, dat is wel gunstig voor de hoeven.
    Naast de paddock en het parkje is nog een wei, die ik eigenlijk een beetje als extra paddock gebruik.

Vanuit de paddock de andere kant op is er een groot stuk wei. Helemaal achteraan heb ik daar een stuk van afgezet, dat is de winterwei, die is nu dicht en aan het bijgroeien. Er gaat een looppad naartoe, en in de winter krijgen ze daar ook hun hooi, zodat ze over het pad de hele dag heen en weer lopen tussen wei (gras/hooi) en paddock (water en zeker bij slecht weer ook hooi).

Ik heb meestal al grote wilgentakken liggen, een soort van waterplaats mag ik niet aanleggen, maar ergens iets voor de hoeven zou nog wel een idee zijn. Verder lijkt zo'n langgerekt hooinet aan de grond me nog wel wat, of een goede fijnmazige ruif.

Wil het eigenlijk zo krijgen dat ze vanaf de ene kant van het terrein (uiterste stuk van parkje) helemaal naar achteren tot in de winterwei kunnen. Ze vinden die paden overigens veel prachtiger dan een groot open stuk wei
    Ik vind het ideaal, ze hebben er lol in, alles kan afgesloten worden, en zelfs het pad houdt zich eigenlijk heel goed.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sieta
    Ze vinden die paden overigens veel prachtiger dan een groot open stuk wei
    Dat is inderdaad leuk aan zo'n pad, dat het de paarden vanzelf uitnodigt om meer te bewegen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ook hier een PP. Het verbaasd mij hoeveel ze nu lopen. Ze leggen echt veel meer afstand af en ze hebben er echt lol aan om door de paden heen te rennen. Ze zijn ook heel erg blij als de gras weide open gaat. Ik heb echt de conditie van mijn paarden zien verbeteren sinds we een PP hebben.

www.niettevermijden.com

Ik heb mij gehuurde stuk inmiddels omgetoverd tot een PP ZO simpel kan het eigenlijk zijn.. Klein stukje land met een gebouwtje erop en we hebben zo alles wat we willen. Binnenbak kunnen we in de wintermaanden en tegen betaling bij de overburen gebruiken, das pas echt luxe. Frodo is nog nooit in zo´n ding geweest denk ik. Misschien op de veulenkeurig ofzo..
    Alleen een wc-tje zou ik nog wel willen op stal.. handig als je lang wil blijven.

Genoeg gelüld, hier een plattegrondje:

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Gaaf, steeds meer PP's in NL (en DLD)

Ik ben benieuwd hoe bij iedereen het pad eruit ziet in/na de winter en ook wanneer het langer gebruikt wordt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ben ook benieuw naar hoe het pad zich zal houden.. Ga er van uit dat het goed gaat hier, het landje was na de onweers/storm bui van een tijd terug in no-time weer droog. Het is redelijk harde zandgrond die net wat hoger ligt dan de omliggende weilanden. De paden zijn minimaal 3,5 meter breed en er wordt elke dag uitgemest.. zal ook wel schelen denk ik? Naja ze kunnen altijd op het stoepje of binnen gaan staan natuurlijk.

Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    63

Ik wil ook super graag een PP maken maar ik ben bang dat dit alleen werkt in de zomer. Althans, een lekker lang/groot pad dan.

Nu hebben ze een strook van 6 meter breed en ongeveer 80 meter lang. De paddock is bijna klaar, en voor de paddock liggen 12 grote stelconplaten als verharding. Daarop komt de schuilstal en daarachter een pad naar de wei. Ze hebben in de winter dus de paddock, schuilstal, betonplaten en een pad naar diezelfde strook weiland.

Het nadeel is dat ik op veengrond woon en het binnen no time een grote vieze blubber bende wordt
    Life begins where fear ends..

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Ik heb gisteren de hele dag in angst gezeten over de paarden in het Paddock paradise. Kelders liepen hier onder water en snelwegen werden afgesloten. De paarden stonden idd met hun hoefjes in de blub plus 10 cm water. Ik heb ze gisteren 3 uur op de droge wei gezet (dat is dan weer het voordeel omdat dar niet gelopen werd) en daarna waren de paddocks weer droog (wel blubberig). Het verbaasde mij.
    www.niettevermijden.com

vief
    Guest

Ik moet zeggen dat hier de blub wel meevalt, en de pony's veel op het zand van de paddock komen staan, en als het heel erg nat is onder het afdak gaan staan, waar ze op het vlas in de stal of op het beton in de ruimte ertussen en ervoor kunnen staan droog...ook hier bied ik het hooi aan in een hooibak.
    Ik heb 1 pony die graag en veel loopt en ook altijd veel over de inmiddels ontstane paadjes gaat wandelen.
    Tot nu toe houden de paden zich prima, maar wij wonen wel op een zandbult.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten