hmm vee rust heb ik wel
misschein handig voor de dekens.
hmm vee rust heb ik wel
misschein handig voor de dekens.
Oh balen Eveline!
Hopelijk heb je ze snel uitgemoord.
Hier ook ervaring met luizen.
Mijn nieuwe shet Abel zat bij aankomst stijf onder de luis.
Onze dierenarts schreef gewoon pipetten (voor grote honden) tegen vlooien voor.
Een pipet achter de manen en een pipet bij de staart. En over drie weken nog een keer tegen de neten die dan eventueel uitkomen.
Tot nu toe zijn alle luizen dood, volgende week de volgende behandeling.
Diana
** Relax, we komen er wel**
Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/
Hoofdluis lotion van het kruitvat. De oplossing voor alle luizenplagen. Je moet er alleen tegen kunnen als je bij de kassa staat en je vraagt om 4 flessen, wat de reacties zijn van de mensen achter je.
Was echt leuk toen ik dat vorig jaar bij de kassa riep. Goedkoop en erg efficient
Wat apart joh, dat er zoveel verschil is in behandelmethode door de DA's.
In Wageningen moesten wij zelf met de diagnose komen, de DA ging toen pas op onderzoek uit en zei 'hmm, ja, idd een luizenplaag, dat heb ik nog nooit gezien'
Hahaha, Marleen, ik kan het me helemaal voorstellen![]()
Nooit van gehoord dat veerust ook helpt?
Maar hoe zit het dan met de neten, doet die daar ook wat mee?
Geloof sebacil namelijk wel.
Veerust zou wel een hele praktische oplossing zijn.
Ik verdenk Shanna en henkie ook van luis (misschien heeft Shaffai het van haar, maar dat zou wel apart zijn aangezien Misa en Nicky het ook hebben)
Ik heb ze alleen nog niet gevonden. Het is ook moeilijk te zien. Shanna heeft zwart haar, en bij de manenaanzet ook zwarte vacht en Henkie is nog steeds een teddy![]()
Misschien maar preventief wassen en Damat van de rest scheiden./ want als Damat luis krijgt... hem kan ik écht niet wassen!
Sebacil doodt de neten niet, daarom moet je na 10 dagen de behandeling herhalen (en alle nieuwe, nog-niet-eitjes-leggende luizen doden).
Goh, ook typisch... Pias had laatst ook luizen. Nooit eerder gehad. Mijn DA zei ook meteen 'wassen met Sebacil'. Dus dat heb ik maar gedaan en gisteren zag ik niets meer!Moet het wel nog twee keer herhalen, zei de DA, vanwege eitjes die nog moeten uitkomen.
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Volgens mij heb ik er hier ook eentje met luizen... Ik heb één bewegend beestje gezien..
Nooit eerder gehad.
Wat ik zelf altijd geleerd heb is dat luizen een teken van armoede is bij het paard.
Dus dat dieren die een verminderde conditie/gezondheid hier sneller last van hebben.
Geen idee of het zo is, zou mij niet verbazen gezien diegene die het hier heeft.
Maar goed, ik ga ook maar aan het wassen dan denk.. Eerst even aan Sebacil zien te komen.
Je hoeft dit toch niet uit te spoelen, alleen erop smeren?
Hoe vaak precies herhalen? En in welke verhouding meng je het precies aan?
Ik heb Sebacil ooit eerder gebruikt, en toen maar gewoon een klein beetje op een emmertje gedaan.
Heb me wel voor de Equiday gewassen en in schone kleren gestoken.![]()
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Hmm, bij Maroush heb ik ook enige verdenking..
Ze heeft opeens jeuk sinds vandaag aan d'r voorpluk, manenkam, kootholtes en onder d'r buik. Ik zie ook zwarte beestjes, maar het lijken eigenlijk meer vliegjes dan luzien![]()
Eerst maar even veerust proberen en hard hopen dat wassen niet nodig is.
Wat een pech zeg, al die luizenpaarden!
Tja, verminderde conditie, misschien.. Op zich is Pias volgens mij helemaal gezond en in goede conditie, maar hij is wel bijna twintig en in de rui. Goddank staan ze sinds vandaag 24/7 op de wei, dat zal ook vast schelen.
Ik moest van de DA de sebacil als volgt verdunnen: 10 ml op 10 liter water. Paard helemaal ermee wasssen en niet uitspoelen. En dat dan twee keer herhalen, met steeds een week ertussen. Joepie!![]()
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Zwarte beestjes?
Die hier was iets oranje.
Maar zag dat je twee verschillende hebt.
http://www.1001tips.be/vrije-tijd/pa...ten/luizen.asp
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
vee rust werkt er goed tegen vliegjes haha, ik deed dat gistern bij nicky op en die beesten leggen serieus gelijk het lootje![]()
Mijn paarden kregen geen/weinig jeuk van de luis.
Wel van de kleine zwarte steekvliegjes.
Bij Mísa en Shaf waren de luizen duidelijk zichtbaar, maar ze waren niet aan het schuren.
Sky had wel geschuurd, maar bij hem waren weinig luizen te vinden
Het zijn bij mij trouwens de 2e soort van de link die Dyonne gaf.
In tegenstelling tot de info in de tekst, zaten ze juist rondom de manenkam :P
Onze DA adviseerde 1 herhaling na 10 dagen, maar gezien de levenscyclus van 15-20 dagen wil ik voor de zekerheid nog wel een 3e keer behandelen. De behandeling zelf was zo gepiept, 3 paarden gewassen in 20 minuten.
Gelukkig zijn de paarden bijna uit hun wintervacht en is het nu lekker weer, dat maakt behandeling een stuk minder vervelend.
Bladwijzers