Ik wil erg graag met Noa (bijna drie, nu twee mnd bij mij, daarvoor is er niets met haar gedaan)naar buiten en gaan wandelen.
We zijn nu drie keer samen met een brave tinker een doodlopende weg afgewandeld, dit gaat goed.
Ik kan haar achter me laten lopen, naast me, iets voor me en laten stilstaan, draaien, aan een lange lijn.
Ze is alleen nog niet verkeersmak.
Ik moet hier overal langs de weg lopen, er is wel een berm. Naar het bos is een half uur lopen.
Nu is het natuurlijk het meest ideaal als een mak paard mee gaat. Bolle (de leider) kan helaas niet meer mee, maar raakt ook echt in paniek als de andere twee weggaan, vroeger kon ze prima alleen, maar ik denk dat ze zich nu gewoon erg onveilig voelt alleen.
Dan moet ik haar op gaan sluiten in de stal...
Heeft iemand tips hoe dit te doen?
Misschien eerst een aantal keer een klein stukje samen met de tinker en dan alleen met Noa gaan?
Noa is op zich heel braaf en rustig buiten, maar ze heeft veel ruimte nodig, als ze schrikt van iets kan ze heel kort "vluchten", dan heeft ze een paar meter nodig, dan staat ze meteen weer stil en komt weer naar me toe om steun te zoeken.
Langs de weg vind ik dit griezelig!
Bladwijzers