Misschien is het eenvoudiger en goedkoper om voor dit doel een credit card aan te schaffen? 35 euro transfer kosten is best veel... en met een credit card hoef je niet het hele bedrag in eens te betalen.![]()
Misschien is het eenvoudiger en goedkoper om voor dit doel een credit card aan te schaffen? 35 euro transfer kosten is best veel... en met een credit card hoef je niet het hele bedrag in eens te betalen.![]()
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Ja dat is waar.... Maar eens goed rekenen en daarna vriendlief maar eens schattig aankijken
Houdt jullie op de hoogte![]()
Stop thinking, start feeling
ik weet niet bij welke bank je zit?
bij mij bleek ineens dat ik gratis een creditcard kon aanvragen, dat heb ik dus gedaan. (ABN AMRO)
A lot of people talk to horses, not many listen
RABO miss toch even bellen morgen...
Bij de Rabo: Totaalpakket met eurocard en Rabocard kost 40,40 per jaar
Visa card voor ANWB leden kost 11,50 per jaar.![]()
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Stomme vraag, maar waarom moet je voor overmaken naar buitenland extra betalen?
Heeft dat met dit land te maken?
Ik heb laatst een veel groter bedrag bv naar Duitsland overgemaakt, en dat kostte me niets.
Ik wil nu nog niet lid worden van de savvyclub omdat ik het geld niet helemaal kan missen.
En ik nog wel wat DVD-tjes te kijken heb.
Maar in de toekomst mogelijk wel.
Maar heb ook geen credit card, dus zou dan ook via overschrijving moeten.
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
soms moet je toeslag betalen voor de wisselkoers, Duitsland heeft ook euro's dus geen wisselkoers
Ik had toch al een totaalpakket, zit de card dus al bij in.. Gebruik hem af en toe voor aankopen in het buitenland. Heb zo ooit een DNA kleurtest in Amerika laten uitvoeren omdat het in Nederland 20 keer zo duur wasWas in Amerika 12 euro kwijt, in Nederland kostte diezelfde test toen nog 80 euro.
Antwoord van de bankman: Binnen Europa worden er geen kosten gerekend omdat dit is vastgelegd in een Europees verdrag. De kosten moeten dan wel op "shared" staan, wat wil zeggen dat de kosten de er wel degelijk zijn binnen Europa gedeeld worden door beide banken. De betaler kost het in ieder geval niets.
Helaas valt de US of A net niet onder Europa en worden er dus wel kosten doorberekend. Dit zijn de kosten die je vroeger ook gewoon betaalde bij een Europa betaling. Als je al een Totaalpakket bij de Rabobank hebt, hoef je alleen even te bellen om een creditcard aan te vragen. De meerkosten zullen die van de ANWB niet overstijgen........![]()
Ga morgen maar eens een telefoontje plegen... Heb een totaal pakket
Thnxz iedereen... Super al die mensen die meedenken
Het lijkt me trouwens niet dat die bankkosten 35 euro zijn hoor. Hooguit een euro of 15. Maar ik zou dat wel effe bij je bank navragen! Het klopt wel dat die kosten gedeeld worden en dat kan lastig zijn als je niet precies weet hoeveel kosten de ontvangende partij berekent.
Maar een creditcard hoeft (zoals gezegd) ook niet zoveel te kosten; met één of twee van zo'n buitenlandse betalingen heb je die creditcard er al uit en het betalen met je creditcard kost je vrijwel niks (ik betaal 15 cent per betaling naar de USA). Voor mijn creditcard betaal ik 20 euro per jaar (SNS bank, waar ik ook mijn lopende rekening heb).
Je zal EN de kosten van de Nederlandse bank EN de kosten van de ontvangende bank moeten betalen (Pat Parelli is niet zo lief die kosten voor jou te betalen). Die kosten zijn bij elkaar wel degelijk in die orde van grootte. Betalen via overboekingen in het buitenland is nou eenmaal duur. Zeker naar een land waar ze nog nooit van overboeken gehoord hebben, maar wel van die plastic kaartjes...........
Ja ik weet dat je kosten van de NL bank én de buitenlandse bank moet betalen.Oorspronkelijk Geplaatst door GypsyCris
Maar dan heeft mijn bank iets niet goed gedaan denk ik toen ik laatst een betaling naar Polen deed. Ze zeiden dat dat iets van 7 euro zou kosten en waarschijnlijk ook zoiets aan de Poolse kant, maar hoeveel dat precies zou zijn, konden ze niet zeggen, dat zou ik zelf maar moeten navragen bij die Poolse bank ofzo. Die 7 euro die ik aan mijn eigen bank zou moeten betalen, hebben ze mij echter ook nooit in rekening gebracht... lekker vaag... want er staat automatisch al ingevuld (internetbankieren) dat de kosten gedeeld moeten worden...
Maar ze zeiden dus wel dat ze verwachten dat de totale kosten rond de 15 euro zouden liggen. 35 Euro lijkt me echt wel heel erg veel hoor! Zeker voor een land in Europa (en Engeland heeft toch wel van overboeken gehoord?).
Nee, ook niet echt hoor, wel van Cheques en CC's![]()
Bladwijzers