Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: ervaringen met strada zadel

Actief Forumlid Gea's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2008

ervaringen met strada zadel

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn 11-jarige arabier. Het is een lange en moeizame zoektocht, maar ben nu het volgende tegengekomen. Het strada zadel.

Op de site lijkt het een zalig stukje engels vernuft, maar heeft er hier iemand ervaring mee? Positief of negatief, ik hoor het graag.

Link naar de site http://www.stradazadels.nl/

"The horse knows when you know and he knows when you don't"- Ray Hunt

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re:ervaringen met strada zadel

Hoi hoi,

Absoluut geen ervaring met dit zadel, ik zie het nu voor het eerst.

Maar ik weet wel dat Esther Groen van Greendistance veel ervaring heeft met arabieren en zadels. Misschien eens contact met haar opnemen? Mijn ervaring met haar is erg goed in ieder geval, al heb ik geen arabier (wel een ander lastig paard wbt zadels )
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Oct 2008

Hoi,
    bedankt voor je reactie. Heb ondertussen een afspraak gemaakt met Bianca Boonakker van 2B one. Heb gisteren een mailtje van haar ontvangen met allerlei vragen, gaande van stalling tot niveau rijden, ....
    Ze gaat nu eerst op consult komen voor een meting van Ibran en verdere info. Ze kijkt dan ook naar mijn rijstijl enz...
    Ben benieuwd. Moest dit zadel het nu toch niet worden, ga ik zeker ook met haar eens contact opnemen.

Groetjes

Die zadels toch hé. Kan soms toch echt moeilijk zijn. :P

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Oh leuk! Ik ben benieuwd joh, wil je ons een beetje op de hoogte houden?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Oct 2008

Doe ik!

Aangemeld
    Oct 2008

Gisteren was het dus zadelpasdag. Bianca Boonakker van 2Boneone, kwam Ibran meten en een heleboel info geven over het Strada zadel. Haar aanpak was super fijn met veel aandacht voor het paard. Rug gecheckt, mijn eigen zadel gecheckt. Ibran helemaal opgemeten en dan uiteindelijk een testritje met de strada. Ik denk dat de hele sessie uiteindelijk toch een dikke 2 uur heeft geduurd.
    Wat een fijn zadel. De kussen zijn van een materiaal, dat bij o.i.v. de rugspieren helemaal zacht worden en zo de beweging van de spier helemaal volgen. Ook is de boom zo in het zadel geplaatst dat het de schouder niet kan hinderen. En wat een verschil tijdens het rijden. Voor de eerste keer in lange tijd, heb ik met mijn paard een beheerste galop kunnen doen. Zonder holle rug en zonder een poging tot vluchten.

Ik ben dus helemaal verkocht. Dus dat wordt sparen geblazen.

Groetjes

Gea

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Hoi Gea,

Super interessant! Kan je een indicatie prijs geven? Dat heb ik namelijk nergens op de site kunnen vinden maar het zal niet goedkoop zijn!

Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Hoi

beetje laat maar bij mij op stal was ook iemand met dat zadel, en die is er ook erggggg over te spreken.

ik geloof dat zij er (oeffff) ..... 2600,- euro voor heeft betaald.

gr marja

Aangemeld
    Oct 2008

Hoi,

De prijs voor het zadel kaal is 1995 euro. Niet goedkoop uiteraard, maar ik ben al zo lang op zoek naar iets dat echt past en eindelijk iets gevonden. Dus zullen we maar even op onze tanden bijten.
    Ook voor mezelf vond ik het super. Het geeft enorm veel vrijheid in je zit en je wordt niet in een bepaalde houding geforceerd, wat ik bij mijn wintec wel had.
    Indien nodig kan er ook een gehele nieuwe boom in. Dan wordt het zadel terug naar engeland verstuurd en nieuwe boom geplaatst. Dit kost je dan 300 à 400 euro geloof ik.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Interessant, heb nog nooit van Strada gehoord. Je hebt al veel geprobeerd, is de WOW ook al eens bij je voorbijgekomen? Zo ja, wat vond je daarvan?

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar zo op het eerste gezicht spreken het zadel en het idee erachter me wel aan. Ben dus wel benieuwd naar ervaringen, voor het geval ik ooit nog een dressuurzadel wil voor mijn (te) ronde pony.

Aangemeld
    Oct 2008

Met wow heb ik geen ervaring, maar ook al wel hele goede dingen gehoord. Het fijne aan dit zadel is, dat het ook een close contact zadel is.
    Nog even sparen en bestellen maar. En dan terug sparen, voor de volgende

Iemand die ik ken heeft laatst ook een strada zadel aangeschaft voor haar fries. Zij was er ook helemaal aan verkocht. Ik heb het zadel nog niet gezien, maar zal het binnenkort waarschijnlijk wel zien. Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet en hoe het haar bevalt.

Maar ... oei, wat een prijzen voor die zadels! Ik bedoel, ik weet het zadels zijn duur, en het zadel dat ik ga kopen is ook absoluut niet goedkoop, maar voor het geld voor een zadel kan je tegenwoordig een paard kopen Ook als ik kijk naar wat ik binnenkort ga betalen voor mijn zadel...ergens vindt ik dat persoonlijk wel scheef...

Bladwijzers

Forum Rechten