Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: eiwitbultjes??

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

eiwitbultjes??

Zo noemen wij ze op stal iig.
    Diesel heeft ze sinds hij 2 dagen weer op gras staat. Maar meteen de graaskorf om gedaan om te kijken of het scheelt maar nu iig nog niks. Ik snap er niks van. Vroeger had hij hier nooit last van en sinds we in Uden staan lijkt hij wel gevoelig voor alles.

Maar wat nu? pas een onderzoek laten doen en vanalles na laten checken en hij was helemaal gezond. Maar nu? Niet meer op gras zetten?

Het ziet er trouwens uit als alemaal kleine bultjes op de huid. Het zit allemaal aan de onderkant. Dus onderkant buik en billen en benen.

Herkent iemand dit en wat moet ik hiermee?

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re:eiwitbultjes??

Aramis heeft het ook gehad. Maar toen was het herfst en stond hij al helemaal niet op gras. Wij denken dat het kwam door de eikels die hij overal ging zoeken en opvreten.
    Maar dit soort dingen kan waarschijnlijk door veel oorzaken komen.

Het kan een allergische reactie zijn.
    Dat kan op eiwit (suiker) in het gras of eikels. Een allergie bouwt altijd op, dus kan zijn dat hij er eerder nooit last van heeft gehad en dat nu ineens de maat vol is.
    Groeit er iets in de wei waar hij op zou kunnen reageren? Misschien kun je hem van het gras afhalen, kijken of het verdwijnt?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

zijn dat die bultjes die jeuken en je er zo af kunt krabben (meestal) en dan een beetje geel onderaan zijn, beetje rare uitleg maar kan het niet duidelijker uitleggen Shak had daar een jaar geleden veel last van in haar hals, nu op moment heeft ze het vrijwel niet meer... maar toch zou ik graag weten wat er tegen te doen, want shak is er wel gevoelig voor en ik had nooit geen idee hoe het kwam en vooral wat ik er tegen kon doen... behalve dat het waarschijnlijk van te veel eiwit zou komen.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Ik herken het!

Mijn eerste paard, een kwpn-ner kreeg het als hij ipv hooi kuilvoer kreeg. Overal bulten! Die kon je er overigens niet afkrabben maar zaten onderhuids!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Het lijkt op wat Kate heeft gehad de jaren voordat het ineens drie keer zo heftig kwam. De eerste jaren inderdaad kleine bultjes. Toen gewassen met teershampoo, dat scheelde voor de jeuk. De oorzaak was overigens niet te achterhalen in voer oid, achteraf vermoed ik dat het de eerste tekenen van haar allergie geweest zijn (reactie op insectenbeten en pollen). Twee jaar geleden zat ze ineens onder de grotere bulten, die indeukten en kringels over haar hele lijf werden: Netelroos.
    Dat heb ik toen na veel uitproberen weg gekregen door Drainage Compositum te geven. Misschien dat dit Diesel ook helpt om van de afvalstoffen af te komen.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

het zijn onderhuidse bultjes..

misschien idd een allergie. Er staat niks anders dan er vorig jaar stond op het gras. Het jeukt ook niet trouwens.

Maar wat denken jullie? Misschien ff afwachten? Misschien trekt het wel weg ofzo of went ie eraan? Want hij heeft de aatste tijd met zijn verkoudheid toch al minder weerstand en van allerlei druppels en spuiten gehad dus even niks doen is misschien ook niet zo erg. Ik ben ook meer van het lichaam zelf laten oplossen en als dat niet werkt een handje helpen.

Misschien als het niet wegtrekt ook laten accupunturen op allergie?

misschien juist omdat zijn weerstand wat lager is en hij al (chemische?)medicijnen heeft gehad dat het nu een soort laatste druppel is, een reactie van het lichaam van overbelasting. Reiniging in het voorjaar kan zowiezo geen kwaad toch
    En het kan ook zijn dat het gras nu net even wat fructaan rijker is dan anders.

Is het geen reactie op die medicijnen?

Bladwijzers

Forum Rechten