Hoelang nog doorgaan met een paard dat chronisch kreupel is.
Er is vast al eerder veel gepraat over oude paardjes en hun einde,
maar het is voor mij op het moment akelig dichtbij en wil graag meningen en ervaringen horen!
Bolle is 20, bijna 21 en al 7 jaar last van hoefkatrol en artrose.
Het is tot afgelopen zomer eigenlijk heel goed met haar gegaan, af en toe een slechte periode waarin ze pijnstillers nodig had, dan speelde er een ontsteking op, maar dat duurde 2 weken en dan kon ze weer zonder pijnstilling.
Van de zomer is er een luchtballon vlak naast de paardjes geland, ze zijn in volledige paniek over het hek gesprongen en sindsdien is het zo erg dat ze niet zonder pijnstilling kan.
Ik heb al die jaren gezegd; als ze niet meer zonder pijnstillers kan lopen is het over.
Maarja nu is dat zover... Ze scharrelt 24/7 in een paddock paradise met loopstal en vriendjes.
Haar vacht glanst, ze eet goed, ze is alert, ze ziet er nog zo vaak tevreden uit.
Zeker nu met die jonge draak erbij is er veel beweging, ze galopperen soms langs de bosrand (daar zitten bosmonsters!), zij loopt dan erg stijf. De ene dag stapt ze goed, de andere dag kreupel.
Het lijkt wel alsof ze een soort van dement wordt ( kennen jullie dat?) , ze is enorm gefixeerd op eten!
Nu was ze dat altijd al wel, maar na 1x vragen wist ze wel dat er niks kwam, nu blijft ze iedere keer dat ze iemand ziet bewegen hummelen en naar je toelopen.
Het gevaar bestaat natuurlijk dat je steeds meer pijnstillers gaat geven, wanneer houdt het op, moet ik het ergste voor zijn, of blijf je tot het aller uiterste gaan?
Bladwijzers