Ik heb Sanne altijd gereden met een touwhalstertje, maar ik heb een tijdje geleden een kaakgekruist hoofdstel van iemand gekregen. Natuurlijk leuk om een keer uit te testen, en ze reageert er hartstikke goed op. Zolang ik mijn teugels lang houd, en puur op zit/benen rijd is er niks aan de hand.
Maar ik heb haar een tijdje geleden met dit hoofdstel mee naar buiten genomen, en het kruissysteem blijft op een een of andere manier 'hangen'. Het laat niet op tijd los (Volgensmij noem je dit release?). Waardoor Sanne het niet snapt, en dan een andere uitweg gaat proberen te vinden om onder deze druk uit te komen (Zoals helemaal stoppen, harder gaan, omdraaien enz.)
Mijn hoofdstel is wel van een soort kunststof, met een soort kleine ribbeltjes, waardoor het heel ruw aanvoelt.
Is dit een kwestie van meer gebruiken (hoofdstel wordt nu een half jaar gebruikt), of blijft dit zo (Wat mij logischer lijkt met kunststof).
Hier een foto, misschien dat het dan wat duidelijker wordt. De neusriem hangt hier nog te laag, was de eerste keer dat ze hem om had, inmiddels zit hij hoger.
![]()
Bladwijzers