Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Inenten tegen west nijl virus?

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Inenten tegen west nijl virus?

Een paar dagen geleden heeft een stalgenootje hier een inschrijflijst voor inenting tegen het West Nijl Virus opgehangen. Daarop staat dat het virus overgebracht wordt door muggen. De kans dat je paard geinfecteerd wordt is niet zo groot, de kans dat het overlijdt na infectie echter wel. Ik twijfel heel erg wat ik moet doen. 'Zomaar' inenten, terwijl het virus (bij mijn weten)nog niet in NL is geconstateerd en troep in zn lijf spuiten, of niet inenten en het risico lopen dat hij wel geinfecteerd wordt? Wat zouden jullie doen? Ik vind het maar eng hoor..
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Re:Inenten tegen west nijl virus?

ik wacht er nog even mee.. Mn dierenarts heeft die entingen nu wel maar zij adviseren het nu nog niet te doen.
    Snap ik aan de ene kant wel. aan de andere kant hoop ik niet dat het plotseling hier is en dat we dan te laat zijn met enten.
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Actief Forumlid gemmvm's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2006
    Leeftijd
    42

Ik ben helemaal niet voor enten en wacht er nog zeker mee.
    eerst eens meer informatie over dat virus.

het enten voor de mensen voor de mexicaanse griep heb ik ook nooit begrepen.. een grote geldklopperij.

maar ik ga eens op zoektocht naar meer info over dit virus.
    Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
    www.p-aard.nl

Ik zou ook nog even afwachten. Als het virus nog niet eens in Nederland is, zou ik zeker niet enten. En dan nog zou ik meer informatie willen en alle voors en tegens goed afwegen. Ik ent ook niet tegen rhino bijvoorbeeld, al was het laatst wel heel dichtbij. Na enig onderzoek bleek dat je toch niet kon enten tegen de meest ernstige vorm. En een zinloze enting komt er zeker niet in!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Nee zo denk ik ook inderdaad, maar er wordt hier door een paar mensen zo paniekerig over gedaan, dat ik er een beetje bang van werd. De info die ik op internet kon vinden over het virus vond ik nou ook niet echt shocking, daar staat dat 70% vd paarden het overleeft na infectie, dat is toch heel wat anders dan dat ze 'vrijwel zeker overlijden'. Mexicaanse griep heb ik ook inderdaad niet gedaan. Thnx voor jullie toch wel geruststellende woorden, ik wacht nog ff af.
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Tja, dat paniekerige ken ik, daar hebben sommige mensen op onze stal ook nogal last van... Heel vervelend, maar beter ga je zelf op zoek naar info en maak je je eigen afweging. Sommige mensen zouden het liefst tegen alles prikken en (laten) slikken, maar daar ben ik dus niet zo van.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Tja, altijd lastig zoiets. Ramses wordt wel geent, maar daar heb ik niets over te zeggen natuurlijk. (niet mijn paard)
    Ik denk persoonlijk dat het virus wel een keer deze kant op komt, volgens mij kan het niet gestopt worden namelijk. Maar dat kan nog heel lang duren. De enting kan bijwerkingen hebben zoals koorts, stijf en sloom zijn en verdikking krijgen op de enting plaats. De vraag is of dat opweegt tegen het risico dat je loopt als je niet ent. lastig

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ilian
    er wordt hier door een paar mensen zo paniekerig over gedaan, dat ik er een beetje bang van werd.
    Dat is precies wat er bij de mexicaanse griep ook gebeurde. Angst is nooit een goede raadgever.

(Mijn vader heeft daar altijd wel een mooie voor: Angst/emotie zijn als de lichten op de spoorwegovergang. Die waarschuwen dat er een trein aan komt, maar zeggen niets over de trein zelf.)

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    42

Ik was van de week ook op een stal waar ze lijsten hadden hangen voor het enten, ik moet zeggen dat ik daar ook gelijk een beetje paniekerig van wordt. Ik ent liever ook niet.

Today is a perfect day to start living your dreams!

Enten doe ik alleen bij hoge risico's en dit vind ik geen hoog risico (wij hebben wel de mexicaanse gedaan maar dat kwam omdat mijn jongste toen nét geboren was -15 oktober 2009- en er in de directe omgeving vele gevallen van mex.griep waren incl. opnames ziekenhuis. Daarnaast heeft de oudste heeft astma dus een grote risicofactor, en de twee middelsten zijn ook snel ziek en komen met heel veel kinderen in aanraking dus waren zij een grote "meeneem factor" (ja jullie tellen goed: 4 kids ) de tweede enting heb ik niet gehaald omdat ik er meer ziek van werd dan dat de bedoeling was). Ik zou hiervoor dus niet enten.

twijfel toch, omdat mijn paard wel in een mug rijk gebied staat, hij zal de eerste maar zijn.

Hoi Mystery,

Misschien heb ik erover heen gekeken maar het is hier de bedoeling dat je je eerst even voorsteld want wij zijn hier van het nieuwsgierige type haha.

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Tot dusver is enten nog niet echt nodig. Besmetting is nog niet in naburige landen gesignaleerd. De kans dat je paard ziek wordt is niet zo groot maar als hij ziek wordt heb je wel een kans van iets onder de 50 % dat paardlief overlijd. Voor ong 70 euro (incl visitekosten) heb je hem geent en dan zal hij niet meer ziek worden. De enting is echter op basis van een streng, deze streng die in Europa aanwezig is is overigens wel een andere dan de goedgekeurde enting in europa. Maar er schijnt goede hoop te zijn dat de enting ook daarvoor beschermt. Paardlief is end-host, dus je hoeft niet bang te zijn dat de paarden elkaar onderling besmetten.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

ik heb hier pas geleden een info avond over gehad.. ik heb er verder niet meer bij stil gestaan onze DA heeft het ook al wel.

Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Hier wordt nog niet geënt ben er enkel voor als het echt nodig is. Ken het gevoel hoor. Soms kunnen mensen je zo onzeker maken. En eerlijk is eerlijk er bestaat geen vreselijker scenario dan je paardevriend ziek te zien Dus ken het gevoel.

Stop thinking, start feeling

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten