Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: verschil tussen wijken voor druk en aaien aangeven

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

verschil tussen wijken voor druk en aaien aangeven

Hallo,
    Ik ben de laatste tijd veel aan het Friendlyen, en het begint te werken, maar daar open ik dit topic niet voor natuurlijk.

Als ik m'n hand vanaf de voorkant op haar schouder leg gaat ze achterwaarts. maar af en toe als ik gewoon m'n hand op haar neerleg wijkt ze er ookal voor, terwijl dat op dat moment helemaal niet de bedoeling is.

We zijn nog maar net begonnen, dus we zitten nog bij game 1, maar ik wil zo langzamerhand toch ook wel naar game 2 omdat ik denk dat ze dit saai begint te vinden.
    Hoe kan ik voor haar goed onderschijdt maken tussen 'Nu kan je blijven staan, dit is knuffeltijd' en 'Nu moet je aan de kant gaan voor deze druk'.

Ik zou het fijn vinden als jullie daar wat tips voor hadden!
    Liefs,
    Leonie

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re:verschil tussen wijken voor druk en aaien

Welke DVD's, boeken of andere informatie heb je om uit te leren?

Als je de juiste lesmaterialen hebt, staat hier wel in beschreven wat het verschil is tussen friendly en 'wijken voor druk'.

Ik raad je aan om zelf even te zoeken naar het antwoord, want dat is best wel een heel belangrijk verschil. En als wij hier gewoon neerzetten wat het verschil is, leer je er minder van dan wanneer je zelf nog even op zoek gaat
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

Re:verschil tussen wijken voor druk en aaien aangeven

Ik weet wel wat het verschil is, dat is het probleem ook niet,
    Maar hoe geef ik dat aan richting de pony.
    Bijv. Als ik m'n vingertoppen vanaf haar voorkatn op haar schouder leg, gaat ze achterwaarts, maar ze doet het soms ook als ik gewoon aai/borstel/fanatiek friendly met haar.
    Snapje?

Ik heb verder geen parelli DVD's enzo. (simpelweg het geld niet voor)
    Maar wel wat grondwerkboeken, maar hier kon ik dat niet echt in terugvinden.
    Ik hoop dat ik het zo wat beter heb uitgelegt

Liefs,
    Leonie

Actief Forumlid Gea's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2008

Heeft vooral met je eigen lichaamstaal te maken. Life up (energie omhoog) en je vraagt iets. BV. zijwaarts, achterwaarts, ... Tijdens je friendly is je energie naar beneden. Maar misschien eens proberen op zoek te gaan naar filmpjes op youtube. En proberen goed te kijken naar de lichaamstaal.

Ik weet niet of het zo duidelijk is?
    "The horse knows when you know and he knows when you don't"- Ray Hunt

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

Ja, Dat is wat ik bedoel.
    Ik probeer er al op te letten, maar ik weet bijna wel zeker dat het werkt!
    Bedankt voor de tip!

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    45

Tijdens het aaien is mijn hand plat, maar tijdens het wijken voor druk gebruik ik echt alleen mijn vingertoppen. Misschien dat dat helpt?

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

Bedankt, Ja dat is ook een goed onderscheid.
    Ik heb nu ik erover nadenk als ik wil dat ze wijkt ook nooit m'n hand plat, maar toch verwart ze het op één of andere manier..

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Kan dit ook iets met intentie (of focus) te maken hebben.....ik denk er eigenlijk nooit zo over na en toch kent Timber heel goed het verschil tussen aaien en wijken voor druk. Misschien omdat ik zelf anders denk als ik het een vraag tov het ander en dat daarom mijn lichaamstaal automatisch anders is ofzo

Nou ja aan mijn antwoord heb je waarschijnlijk niet zoveel
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006

Het is net als bij een mens: als je wil dat iemand voor je opzij gaat, omdat je nu nét in het kastje moet zijn waar die voorstaat, of omdat je iets uit de schuif wil nemen waar iemand voor staat, dan leg je je hand licht tegen die persoon met de intentie dat die opzij gaat (dat doe je meestal onbewust, maar nét dat is het) en meestal gaat die dan ook een pasje opzij. Als je bij iemand gewoon vriendelijk je hand op diens arm legt, stapt die (als je relatie goed is ) niet weg. Dus gewoon even oefenen op je moeder als die in de keuken aan het werk is, want het is eigenlijk iets wat we heel natuurlijk doen

Bladwijzers

Forum Rechten