Hallo Allemaal,
Even een vraag. Monty is meer een go paard dan een whoa paard. Nu heb ik daar vooral last van als ik in de bak wil draven. Het draven op zich is niet zo het probleem maar als we draven en ik vraag hem terug te gaan naar stap gaat hij naar stap maar draaft daarna gelijk weer aan. Als hij zo voorwaarts is blijf ik stappen en vraag hem steeds een paar passen achterwaarts. Dit vindt hij moeilijk omdat hij zo'n forward aholic is.. Nu ben ik van het weekend begonnen met follow the rail Freestyle. Dat lijkt aardig te lukken. Ik volg de hoefslag en vraag soms aandraven, hele korte stukjes en dan terug naar stap. Stilstaan en dan achterwaarts of weer voorwaarts in stap of draf.
Stilstaan gaat wel steeds beter. Blijkbaar wordt het aantrekkelijker voor hem om stil te staan. Dat kan ik gebruiken als beloning als hij goed de overgang terug maakt ( zonder te gaan rennen of tegen mij in te gaan).
Nu mijn vraag:
Ik probeer nu via Follow the rail de overgangen terug goed te maken. Zijn er nog andere patronen volgens jullie die ik kan gebruiken?
Herkennen jullie het probleem en hebben jullie tips??
Ik hoor ze graag!
gr. AnneMarie
Bladwijzers