Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 34

Topic: Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

  1. #1
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Friendly Game

    Friendly game is de eerste van de 7 games.
    Deze game heb je altijd weer nodig, bijvoorbeeld na een Porcupine game.

    Friendly kun je met alle voorwerpen uitvoeren en kan ook op afstand.
    een aantal voorbeelden:

    - Friendly met Carrot Stick en String
    - Friendly met Zadel
    - Friendly met zeil, plastic of zelfs een slee.

    Hopelijk heb ik het duidelijk omschreven en anders word ik graag aangevuld.

    Succes iedereen.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #2
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Omdat de friendly nog niet oke is, zijn we daar mee begonnen!
    Ze blijft staan, maar hoofd is hoog en adem ingehouden.
    Dus eerst door de bak heen gelopen met stick van links naar rechts zwaaiend, ze bleef wel op afstand maar niet gestrest
    Toen even stick over haar lijf en dat was oke!
    toen met string over haar rug van links naar rechts gezwaaid.
    er was toleratie maar geen acceptatie en het liefst gaat ze ook in me staan, ik heb besloten dat maar te laten. In de toekomst werken we wel weer op zelfstandigheid.

    (even gekopieerd uit mijn dagboekje)
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  3. #3
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Vandaag gestart met Pup en de bal, die kleine is zooo cool, daar rol ik gewoon de blauwe bal onderdoor, ze kijkt hem na en verblikt of verbloosd verder niet. Nieuw plan maken voor Pup maar, doel gehaald op dag 1 . Op zoek naar de ultieme friendly voor Pup, ik heb een plannetje

    Voor Wick heb ik met de bal twee weken nodig, ik wil graag haar zelfvertrouwen vergroten met de bal, want die is altijd "engig". Daarnaast is ze nog wat onzeker met de flag, ook een mooi puntje om aan te werken.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  4. #4
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Mooie opening Marit

    Ik heb vandaag Friendly gedaan met de stick&string. Maar dat was eigenlijk alleen om aan een vriendin te laten zien dat de stick geen zweep is (als in: niet eng voor het paard). Ik merk dat je met de Friendly Game vrij makkelijk een leuk showtje kan geven aan mensen, ook al heb je verder nog niet zo veel Savvy

    Verder ben ik begonnen met Ab achterwaarts naar een obstakel laten lopen en dat aanraken met zijn achterbenen. Is dat ook Friendly? In ieder geval is dat iets dat Ab best spannend vindt, dus ik vind dat wel een leuke uitdaging. Ik ben nu begonnen met achterwaarts naar een balkje, dat leek mij het minst eng.

  5. #5
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Voor mij is achteruit tegen obstakel friendly hoor, net als bijvoorbeeld de dubbele lijnen langs het lijf. Net als op je paard zitten en zijn, ook friendly, toch?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  6. #6
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Mooi zo. Dan is dat mijn plan voor komende twee weken

  7. #7
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Oeh mijn plan van vandaag past ook in het Friendly thema, mooi! Gaan dit komende 3-6 dagen nog herhalen dus ben benieuwd:

    Geparkeerd bij het krukje BBP opgepakt, laten zien, drie keer zwaaien, Shier dacht jummie, de BBP *knaagknaag*
    Dit op beide kanten gedaan. Vervolgens Friendly met de BBP in alle zones. Zone 5 lichte spanning, verder ok.
    Toen extreme Friendly in alle zones, dit was helemaal ok. Interessant. Vervolgens weer terug naar 2, drie keer zwaaien en erop via zijn oren, glijdend over zijn nek op de juiste plek. Shier zei, joh, doe maar hoor ik vind het niet zo interessant, ik ga wel lekker aan het krukje knagen.

    BBP eraf gehaald, singel gepakt, laten zien, Friendly helemaal ok. Even onder zijn buik zwaaien... Ok, NIET ok.
    HELEMAAL NIET OK, DOEI! zei Shiertje. Totally introvert, kon niet knipperen, niet bewegen, amper ademen. Didn't see that one coming.
    Ritmisch doorgegaan met zwaaien en vertelt dat het ok was, dat hem niks zou overkomen. Het duurde en duurde en vond het zo sneu!
    Uiteindelijk knipperde hij en zijn oren bewogen, klein signaal, major step. Direct gestopt en gaan zitten. Als Shier iets moeilijk
    vind/vond dat wil hij graag knagen, het liefst in mij. En weet je, ik wil hem dat zo graag geven op dat moment om hem te helpen! Toch kies ik maar voor de LR of stick op zo'n moment. Logisch maar 't liefst geef ik hem gewoon mijn knie of hand. Mega gaap sessie.

    Dit later na even een break genomen te hebben en hij helemaal ontspannen was nog een keer herhaald, ging al beter. Dit keer de singel aan 1 kant vastgemaakt, zodat hij het vervolg kon zien. Dit keer was het lastig te zien of hij nou ontspannen was of introvert. Hij knipperde wel licht, maar zijn ogen half open. De ademhaling was beter te zien dan hiervoor. Zijn oren etc. wel helemaal stil. Gekozen voor introvert, gewacht op een signaal en toen weer even los. Nog een keer gedaan en dit keer bleef hij duidelijker knipperen, hoorde dingetjes om hem heen. Fijn. Singel op ruimste gaatje vast. Gewacht en gekeken maar ging niet introvert. Om dit te checken gekeken of hij een paar stapjes kon zetten. Dit kon. Fijn, BBP af, gaan zitten en wederom mega gaap sessie.


    Was erg interessant vandaag! Wanneer deze Friendly ok is, ga ik verder met ons touw-om-de-benen-plan, wederom een Friendly uitdaging
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  8. #8
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
    Verder ben ik begonnen met Ab achterwaarts naar een obstakel laten lopen en dat aanraken met zijn achterbenen. Is dat ook Friendly? In ieder geval is dat iets dat Ab best spannend vindt, dus ik vind dat wel een leuke uitdaging. Ik ben nu begonnen met achterwaarts naar een balkje, dat leek mij het minst eng.
    Ja zeker!
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Voor mij is achteruit tegen obstakel friendly hoor, net als bijvoorbeeld de dubbele lijnen langs het lijf. Net als op je paard zitten en zijn, ook friendly, toch?
    Ook dat klopt



    Iedereen is al goed bezig met friendly
    Eigenlijk kun je in alles een friendly vinden
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  9. #9
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Mooi plan Maris Ik vind het altijd erg leerzaam om jouw Friendly-sessies te volgen.

  10. #10
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Goh friendly... Hm, het lijkt mij wel leuk om Shanna te leren springtouwen. Met als doel dat ze het zwaaien van de stick in beweging wat beter kan negeren. Erg handig als henkie weer eens in de weg loopt. Nu vliegt Shanna een kwartslag om als ik Henkie aan de andere kant weg probeer te jagen met mn stick... Springtouwen heeft een doel, het heeft ritme, en approach en retreat. Gaat goedkomen met de friendlygame.
    Vandaag alvast even Extreme friendly met de stick en string vanaf Shanna's rug. Slaan op de grond, helicopter en string tegen voor- en achterbenen zwiepen.
    Passerende fietsers keken wat gek op, Maar Shanna vond dat in elk geval al doodnormaal.

  11. #11
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Goh friendly... Hm, het lijkt mij wel leuk om Shanna te leren springtouwen. Met als doel dat ze het zwaaien van de stick in beweging wat beter kan negeren. Erg handig als henkie weer eens in de weg loopt. Nu vliegt Shanna een kwartslag om als ik Henkie aan de andere kant weg probeer te jagen met mn stick... Springtouwen heeft een doel, het heeft ritme, en approach en retreat. Gaat goedkomen met de friendlygame.
    Vandaag alvast even Extreme friendly met de stick en string vanaf Shanna's rug. Slaan op de grond, helicopter en string tegen voor- en achterbenen zwiepen.
    Passerende fietsers keken wat gek op, Maar Shanna vond dat in elk geval al doodnormaal.
    Komt me zeer bekend voor.
    Als ik met een vriendin ga wandelen en zij haar paardje uit het gras wil disengagen, heeft ze de stick wel eens nodig en als zij de stick om hoog tilt is Wonder al weg en haar paardje graast nog
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  12. #12

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    springtouwen? het zal wel iets anders zijn dan ik me er bij voorstel haha, maar zou je het iets meer uit kunnen leggen? want ik denk niet dat ik mn paard kan laten springtouwen, hoe lang ik ook oefen ...

  13. #13
    Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    gendt (dorp tussen arnhem en nijmegen)
    Berichten
    856

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Ik vind dit het ultieme topic om weer is lekker aan de slag te gaan met Parelli(even op wat lager pitje gestaan). Dus laten we maar beginnen met friendly. Nu maar is een plannetje maken voor morgen. Ik denk dat als doel voor deze themaweek om een betere friendly te krijgen met haar benen.

    Wordt vervolgt...
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

  14. #14
    Forumlid Eleni's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    95

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
    Oeh mijn plan van vandaag past ook in het Friendly thema, mooi! Gaan dit komende 3-6 dagen nog herhalen dus ben benieuwd:

    Geparkeerd bij het krukje BBP opgepakt, laten zien, drie keer zwaaien, Shier dacht jummie, de BBP *knaagknaag*
    Dit op beide kanten gedaan. Vervolgens Friendly met de BBP in alle zones. Zone 5 lichte spanning, verder ok.
    Toen extreme Friendly in alle zones, dit was helemaal ok. Interessant. Vervolgens weer terug naar 2, drie keer zwaaien en erop via zijn oren, glijdend over zijn nek op de juiste plek. Shier zei, joh, doe maar hoor ik vind het niet zo interessant, ik ga wel lekker aan het krukje knagen.

    BBP eraf gehaald, singel gepakt, laten zien, Friendly helemaal ok. Even onder zijn buik zwaaien... Ok, NIET ok.
    HELEMAAL NIET OK, DOEI! zei Shiertje. Totally introvert, kon niet knipperen, niet bewegen, amper ademen. Didn't see that one coming.
    Ritmisch doorgegaan met zwaaien en vertelt dat het ok was, dat hem niks zou overkomen. Het duurde en duurde en vond het zo sneu!
    Uiteindelijk knipperde hij en zijn oren bewogen, klein signaal, major step. Direct gestopt en gaan zitten. Als Shier iets moeilijk
    vind/vond dat wil hij graag knagen, het liefst in mij
    . En weet je, ik wil hem dat zo graag geven op dat moment om hem te helpen! Toch kies ik maar voor de LR of stick op zo'n moment. Logisch maar 't liefst geef ik hem gewoon mijn knie of hand. Mega gaap sessie.

    Dit later na even een break genomen te hebben en hij helemaal ontspannen was nog een keer herhaald, ging al beter. Dit keer de singel aan 1 kant vastgemaakt, zodat hij het vervolg kon zien. Dit keer was het lastig te zien of hij nou ontspannen was of introvert. Hij knipperde wel licht, maar zijn ogen half open. De ademhaling was beter te zien dan hiervoor. Zijn oren etc. wel helemaal stil. Gekozen voor introvert, gewacht op een signaal en toen weer even los. Nog een keer gedaan en dit keer bleef hij duidelijker knipperen, hoorde dingetjes om hem heen. Fijn. Singel op ruimste gaatje vast. Gewacht en gekeken maar ging niet introvert. Om dit te checken gekeken of hij een paar stapjes kon zetten. Dit kon. Fijn, BBP af, gaan zitten en wederom mega gaap sessie.


    Was erg interessant vandaag! Wanneer deze Friendly ok is, ga ik verder met ons touw-om-de-benen-plan, wederom een Friendly uitdaging
    Hoi Maris,

    Wilde even reageren op je berichtje, misschien had je het zelf al wel bedacht, of heb ik het verkeerd begrepen, maar wilde het toch voor de zekerheid even zeggen; zou het zo kunnen zijn dat Shier het in het begin al niet echt oké vond? Omdat je zegt dat hij het niet interessant leek te vinden, maar wel aan de kruk ging knagen, en daarna zeg je dat hij gaat knagen als hij iets moeilijk vindt?

    Heel herkenbaar overigens dat je het soms lastig vindt om te zien of hij ontspannen of introvert is, daar worstel ik zelf soms ook erg mee!
    p.s. ik hoop dat het goed is gegaan met het quoten

  15. #15
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:Thema week 3 april t/m 16 april Friendly game

    Nee dat denk ik niet. De reden hiervan ěs dat er een verschil zit in zeg maar LB knagen en RB zijn en het moeilijk vinden om het te verwerken knagen. Snap je wat ik bedoel. Ook zijn hele houding etc is heel anders. Goede vraag tho, ik ben blij dat ik het verschil kan zien omdat je er inderdaad je zo in vergist
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •