Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: paard dat voortdurend om je heen drentelt

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

paard dat voortdurend om je heen drentelt

Wat doe je daar nou aan?

Ik wilde vandaag weer wat grondwerken met Jeppe, achterhand wegdrijven verbeteren en nog wat yoyo doen, en natuurlijk lekker kroelen.
    Nou er kwam niet echt veel van terecht. Meneer wilde veel liever naar zijn dinnetje staan staren (zij staat in een andere wei). Hij liep de hele tijd om me heen, wilde weglopen, draven.

Als hij weg wilde lopen ging ik ook lopen, en dan net zo lang doorlopen tot hij weer op mij let en dan stopte ik weer en dan even friendly enzo.
    Of ik dreef zijn achterhand weg, maar dat was nog behoorlijk lastig, want hij vond me behoorlijk irritant worden en ging naar de stick slaan. Uiteindelijk won ik wel steeds maar het was wel een beetje een gevecht elke keer.

Uiteindelijk ben ik maar gestopt toen hij heel eventjes rustig stilstond.

Opzich denk ik dat ik het redelijk angepakt heb, maar als hij nou wil weglopen, moet ik hem dan kort nemen? Want als ik hem aan een lang touw heb, loopt hij echt helemaal voor me uit en zijn achterhand wegdrijven wordt dan gevaarlijk.

Met bumps proberen zijn hoofd naar me toe te halen doe ik ook wel maar dat heeft elke keer als gevolg dat hij meteen weer naar de andere kant doordraait.

En als hij nou even geen zin heeft om op mij te letten, loopt hij soms bijna over me heen. Meestal niet helemaal maar hij gaat wel gevaarlijk dicht tegen me aan staan enz. Ik geef hem dan wel een fase 4 op zijn borst. Hij wordt dan wel boos maar gaat wel achteruit, is dat wel oke? Meteen een ferme fase 4?

Als hij zo druk is reageert hij ook overdreven op porcupine, ik hoef mijn energie maar 1% omhoog te doen en hij heeft al een paar meter gedraait. Wat kan ik daar tegen doen, of hoort het gewoon zo?

Kortom veel vragen? Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen. En als ik er weer niet uitkom ga ik toch maar eens echt om directe hulp vragen.

in ieder geval bedankt voor het lezen

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: paard dat voortdurend om je heen drentelt

Ik heb nogweleens dat Kevin in het begin op vanalles let behalve op mij. Maw, hij loopt wat rond te drentelen en staat niet stil.

Ik vraag dan af en toe zn aandacht weer bij mij en ga ondertussen gewoon verder met wat ik van plan was, ik begin gewoon altijd met Friendly dus ik ga stug door. Meestal staat hij stil tegen de tijd dat ik bij zn achterhand gekomen ben .

Ik heb dan nog wel vaak bij Porcupine en Driving dat ik vanaf de rechterkant wat veel reactie krijg (rub to a stop is een concept dat nog niet altijd werkt ), maar bij porcupine en driving van links is er niets aan de hand.

Zodra ik wil beginnen met de overige games is de aandacht van knollo helemaal bij mij.

Maw gewoon doorgaan met wat je van plan was, na verloop van tijd komt die aandacht wel .

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Met bumps proberen zijn hoofd naar me toe te halen doe ik ook wel maar dat heeft elke keer als gevolg dat hij meteen weer naar de andere kant doordraait.
    Probeer op zo'n moment zn aandacht op te eisen door games te doen. Wat doet hij als je hem op zo'n moment gelijk naar achteren yoyo't? Borus doet dit ook wel eens, vooral als er iets intressants in de bak gebeurt. Dan helpt het altijd als ik op zo'n moment oefeningen snel achter elkaar laat opvolgen. Als de aandacht erweer is, nodig ik hem uit om bij me te komen voor een lange friendly.

En als hij nou even geen zin heeft om op mij te letten, loopt hij soms bijna over me heen. Meestal niet helemaal maar hij gaat wel gevaarlijk dicht tegen me aan staan enz. Ik geef hem dan wel een fase 4 op zijn borst. Hij wordt dan wel boos maar gaat wel achteruit, is dat wel oke? Meteen een ferme fase 4?
    Je mag zeker een fase 4 geven als hij zo dicht bij je komt. Dat is jou persoonlijke ruimte en je moet alles wat nodig is doen om hem je persoonlijke ruimte te laten respecteren. Dat hij slaat, kan wel eng zijn. Hoe je daar op moet reageren, weet ik niet. Borus heeft het wel eens gedaan tijdens een flinke discussie bij sideways. Hij bokte naar de stick. Toen heb ik hem een flinke lel verkocht en ik weet niet of dit wel parelli-verantwoord is, maar het hielp in ieder geval wel. Hij vloog opzij en toen ben ik direct gestopt. Tijdens friendly was hij ook helemaal niet ongerust over de stick bij zn kont dus ik denk niet dat het verkeerd is bij een dikhuid zoals koudbloeden kunnen zijn

Dat hij licht is met porcupine vind ik zelf altijd erg fijn maar hij moet wel stoppen wanneer je hem aait en je energie laat zakken.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Bedankt voor de tips.
    Ik moet dus gewoon verder gaan.
    Vandaag weer wat geoefend, en telkens als hij ging lopen, nam ik het weer over, daardoor ging dat drentelen wel wat beter. En hij had een paar pasjes yoyo recht achteruit gedaan dus toen zijn we meteen gestopt .

Bladwijzers

Forum Rechten