Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Eenzijdig blind paard

Eenzijdig blind paard

Hallo Allemaal,

Op mijn werk hebben we een paard dat aan haar rechteroog blind is.
    Nu ben ik grondwerk met haar aan het doen, dat gaat heel goed, ze is gevoelig en slim.
    Ze wil me graag altijd kunnen zien, en laat zich steunen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hebben jullie tips?

Het allerbelangrijkste is dat ze zich zekerder gaat voelen, en ontspannen, minder schrikkerig.

Alvast bedankt
    Sindii, voor Mens en Paard

http://www.sindii.nl

Re:Eenzijdig blind paard

Wij hebben op stal ook 2 eenzijdig blinde paarden. In principe merk je er weinig van het enige is dat als ik aan de kant van het blinde oog sta dat ik altijd blijf praten of contact met haar blijf houden door 1 hand op haar te laten.
    www.niettevermijden.com

Worden deze paarden ook geleid aan hun blinde kant, of aan de kant van hun ziende oog?

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

pb'je naar Jess op dit forum. Zij heeft ook een paard dat aan een oog blind is.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Ik leidde dit paard aan beide kanten. Als hij maar eenmaal wist waar ik was was het goed. Je moet alleen niet onverwachts aankomen.
    www.niettevermijden.com

Hoi
    Mijn oude paard was ook eenzijdig blind, is uiteindelijk 27 jaar geworden en heeft al die jaren vanaf zijn 7 e is hij blind geworden weinig tot geen last gehad. In de periode dat hij blind werd merkte ik wel dat hij onzeker was, vooral met afstanden inschatten, hoever staat een hek open, soms aan zijn blinde kant ergens tegen aan lopen etc. Na deze aanpassingsperiode, die denk ik 2 a 3 maanden heeft geduurd heeft, heeft hij zich helemaal hier aan aangepast. Met het leiden maakte het bij hem ook weinig verschil of je aan de blinde kant liep of niet. Springen is nooit een hobby geworden, maar of dit aan zijn oog lag

Ik ben wel altijd heel erg alert op zijn goede oog geweest, als ik hier ook maar iets aan zag meteen handelen

succes met je paard !

dank jullie wel voor de reacties!

Ik had mij zo bedacht dat als ik haar aan haar blinde kant ga leiden, dat zij zelf aan de andere kant
    dingen aan kan zien komen. Dit wil ze zelf niet graag. Ze wil me kunnen blijven zien. Aan de ene kant is
    dat prettig, maar als er iets vanuit haar blinde kant komt (en dat is nog al eens zo) dan is dat beangstigend voor haar.

Ze laat zich goed leiden, maar het vertrouwen is denk ik nog niet groot genoeg om aan haar andere kant te lopen.

Maar misschien is het helemaal niet handiger aan de andere kant, ik ga het uitproberen.

Bladwijzers

Forum Rechten