Het grote voordeel van Parelli is, is dat ze je leren een paard en diens behoeftes te lezen! Veel trainingsmethodes leren je van alles over jezelf en je technieken maar leren je maar verrot weinig over je paard!
Leuk al die paarden lichaams taal technieken van diverse trainers. Maar als ik een explosief paard aan de andere kant van mijn touwtje heb staan dan wil ik mezelf en mijn paard zo snel mogelijk in veiligheid brengen. En dan wil ik ook nog weten wat ik daarna het beste kan doen. Parelli is tot nu toe de enige die antwoord geeft op AL mijn vragen. Die mij en mijn paarden dmv een stap voor stap programma verder en verder brengt waardoor het leuk is voor mijn paarden EN voor mij.
De situatie die je laatst op het strand ervaren hebt, had heel gevaarlijk kunnen zijn maar is goddank goed afgelopen. Parelli leert je de signalen van je paard dermate goed te lezen dat je dit soort situaties kunt voor komen. Dus misschien dat Parelli nu nog niet bij je past.
Dat het hier over Parelli gaat en er verder geen andere hoekjes zijn, komt omdat die hoekjes er wel waren maar gewoon wegens het ontbreken van input gestorven zijn.
Bladwijzers