Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Nh verzorgster? hoe vind je die? bevalt het?

Nh verzorgster? hoe vind je die? bevalt het?

Hallo,
    Hebben jullie een verzorgster? En hoe heb je die (met nh interesse) gevonden?
    Hoe bevalt het? Wat voor afspraken hebben jullie van te voren gemaakt?
    Vragen jullie een vergoeding?
    Ik hoor eigenlijk alleen maar slechte verhalen.
    Kunnen jullie misschien wat tips geven over hoe ik een leuke verzorgster kan vinden?
    groetjes kellt

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re:Nh verzorgster? hoe vind je die? bevalt het?

Ik heb een super-verzorgster!
    Gewoon via Bokt gevonden. In mijn advertentie duidelijk vermeld dat ik Parelli doe en iemand zoek met interesse voor NH. Ervaring met NH was niet noodzakelijk, dat komt vanzelf. Eerst heel kort 2 meiden gehad waarmee het niet klikte (eentje was te jong, ander had toch te weinig tijd) en uiteindelijk is Eef blijven plakken.

Als je iemand vindt waarmee het goed klikt en die met jou op 1 lijn zit qua gedachten over paarden, heb je weinig afspraken nodig. Nu ben ik zelf ook wel makkelijk daarin hoor. Eef mag komen wanneer ze zin heeft en ze neemt soms een voerbeurt over als ik van huis ben. Een slimme, volwassen verzorgster is erg handig, want ik vertrouw er gewoon op dat zij wel weet wat ze doet.
    Een jonge verzorgster heeft toch meer begeleiding nodig, maar als je iemand vindt die nog niet oud genoeg is, kun je altijd kijken of het het waard is om daar tijd in te steken.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ik heb ook een super verzorgster, via dit forum!
    Heb vorig jaar een aantal meisjes laten komen maar daar klikte het niet mee. toen keek ik nog iets breder georienteerd...
    Nu wilde ik alleen iemand met interesse voor NH en had me eigenlijk voorgenomen dat als ik niemand zou vinden dat het ook niet uitmaakte.

Als je goed met iemand op kan schieten en je wilt op dezelfde manier met paarden omgaan en je staat open voor elkaars mening dan zul je weinig problemen hebben.

Ben het inderdaad met Eveline eens dat een volwassen verzorgster fijner is vanwege de verantwoordelijkheid.

En het is niet alleen handig, het is ook nog is reuze gezellig als je samen aan de slag kan!
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Penny komt al jaren bij ons over de vloer. Ze is gewoon meegegroeid met me.

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ik was al een tijdje op zoek naar iemand voor Wallie, maar wilde niet iemand die hem als een bosbrommer twee keer per week door het duin zou trappen. Via dit forum "vond" ik Rianne, iemand met interesse en wat ervaring in NH. Heb haar gewoon een PB gestuurd of ze interesse had. Bijna een jaar later zijn Rianne en Wallie een combinatie die zo mooi groeit samen, echt heel fijn om te zien.

And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Ik ben een verzorgster
    Ik heb Katty en Gipsy gewoon gevonden via het internet.
    En het gaat geweldig,ik ben wel niet volwassen
    Ik kan het wel vertaan dat mensen volwassenen handiger vinden, maar waarom zijn zij verantwoordelijker?
    Ik doe echt wel mijn best...
    Maar natuurlijk zie ik het ook wel vanuit mijn ogen
    Volgens mij moet het gewoon klikken en voel je het meteen als het niet zal gaan.
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Ook ik ben zelf verzorgster. Ik heb de laatste jaren verschillende paarden bijgereden. Ik ben wel volwassen, misschien dat ik daardoor meer verantwoordelijkheidsgevoel heb. Maar het is geen garantie voor meer kennis! Ik heb bijvoorbeeld nooit een eigen paard gehad en soms voel ik me behoorlijk onwetend in vergelijking bij veel jongere mensen met wel eigen paarden.

Ik ben me trouwens pas gaan verdiepen in NH toen ik een paard bij ging rijden waarvan de eigenaar ook Parelli deed. Dat gaat nu echt super, zou niets anders meer willen. Ik zou dus niet opzoek gaan naar iemand met ervaring daarin, maar wel iemand die ervoor open staat. Dan komt het vanzelf, mits je bereid bent iemand daarmee opweg te helpen natuurlijk.

Oja, tot nu toe hebben alle eigenaren mij om een bijdrage gevraagd. Varierend van 50 tot 100 euro per maand. Ik had daar eerst wat moeite mee, vooral omdat je zo'n eigenaar vaak helpt en het dus een soort wederdienst is. Maar ik heb ook gemerkt dat zo'n vergoeding je als verzorgster bepaalde 'rechten' geeft. Op dit moment mag ik bijvoorbeeld bijna alles met Ramses doen en mag ik komen wanneer ik wil, dan vind ik het niet erg om tegemoed te komen in de (hoge) stalkosten. (dat ik volwassen ben, met een inkomen, maakt dat natuurlijk wel makkelijker )

Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Ik vergeet nog 1 ding: Al die verzorgpaardjes heb ik gevonden via Marktplaats!

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ben ook nog een aantal van je vragen vergeten.

- Nee, ik vraag geen vergoeding. Daarachter zit een heel verhaal over dit specifieke geval. Ik denk dat een vergoeding een motivatie kan zijn voor mensen om vol te houden, aan de andere kant veranderd een vergoeding de verhoudingen (iemand betaald mee, dus bepaald mee?). Wat ik wel vraag is dat zij op de dag(en) dat ze er is ook voert en zijn stal uitmest. Dus niet alleen de lusten, maar de totale verzorging. Vonden we allebei logisch, overigens.

- Rianne en ik hebben afspraken over de dag dat zij iets met Wallie doet. Andere dagen zijn altijd mogelijk, alles mag en kan in overleg. Vonden we allebei ook logisch.

Tips om iemand te vinden is gewoon zoeken, adverteren of via het "via-via-circuit". Zet voor jezelf op een rijtje wat je wilt en wat je normaal vind, want normaal is voor iedereen anders. Ga in gesprek met iemand, probeer te achterhalen of iemand op dezelfde golflengte zit als jij. Kijk goed hoe je paard op die persoon reageert, uiteindelijk moet die beslissen en niet jij.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Kellt
    Hallo,
    Hebben jullie een verzorgster? En hoe heb je die (met nh interesse) gevonden?
    Hoe bevalt het? Wat voor afspraken hebben jullie van te voren gemaakt?
    Vragen jullie een vergoeding?
    Ik hoor eigenlijk alleen maar slechte verhalen.
    Kunnen jullie misschien wat tips geven over hoe ik een leuke verzorgster kan vinden?
    groetjes kellt
    Ik zie dat ik ook de helft van je vragen niet heb beantwoord!
    De afspraken die we gemaakt hebben: je houden aan je afspraak en eerlijk en open naar elkaar zijn.
    Penny heeft zeker een jaar lang ook niet alleen de paarden gedaan. Ik zocht een meerijder, om Andor in te kunnen rijden. Dan kon Penny met Merrit voorop rijden. Ik heb heel duidelijk uitgelegd dat de eerste tijd er nauwelijks sprake was van rijden. We liepen ernaast naar het bos, reden daar een kwartiertje en liepen er weer naast naar huis. Dit is best een poosje zo gegaan, en was OK.

Ik vraag geen vergoeding, dat wil ik ook niet. Ik ben verantwoordelijk en neem zelf de beslissingen. Daar heeft Penny het wel eens lastig mee gehad, het blote voeten verhaal, geen stal meer, dat soort dingen. Maar nu weet ze dat het goed is. Ze neemt wel regelmatig voer mee, of koopt weleens de wormkuren. En de glucosamine is erg duur en meestal koopt zij die voor Merrit. Verder is het totaal geen afspraak, maar ze heeft wel haar eigen spullen, borstels, eigen zadel, maar we hebben ook samen een zadel, en dekjes die echt alleen van haar zijn. Uiteraard heeft Merrit alles wat zijn hartje begeert, maar ik hou van paars/turqouise en oranje en Penny vind dat vreselijk. Dus wordt er steeds meer groen de zadelkamer ingebracht. Prima zo

We doen het nu wel anders hoor. Ik ga rustig op vakantie en weet dat alles goed komt. En ik vraag haar ook wel zaken uit te zoeken rondom voer, wat we nu weer moeten kopen, incl welke mineralen er moeten komen enzo.

Hoi hoi,
    Bedankt voor jullie reacties
    Het klinkt allemaal toch eigenlijk best wel positief..
    Ik ga toch maar eens rondkijken..en kijken of ik iemand kan vinden die openstaat voor nh.
    Mocht iemand, iemand kennen die leuke verzorgpaarden zoekt (utrecht), dan hoor ik het graag.
    Groetjes kellt

Actief Forumlid Wilrieke's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Leeftijd
    41

Ik heb via via iemand gevonden die me met mijn paard helpt. Ze is totaal anders dan ik. Veel extroverter (waardoor mijn paard veel drukker is bij haar dan bij mij), iemand die graag vlechtjes maakt in paardenmanen (waar ik heel blij mee ben, aangezien mijn paard erg lange manen heeft die hem in vlechten de minste last bezorgen, en dat vlechten niet mijn favoriete bezigheid is), en die graag dressuur rijdt.

Nu rijd/reed ik klassieke dressuur met mijn paard (beginfase, paard is nog jong), en is er een fijne klik tussen haar en mijn instructrice. Ze heeft daarin dezelfde kijk als ik op de manier van rijden. Veel ontspanning en veel plezier. Daarnaast verschillen we ook, maar niet over basisideeën.

Ik doe nh/parelli met Jade. Zij 'speelt' op de grond met Jade. En vertelt mij dat Jade haar de dingen leert die ik Jade leer. Wanneer ik haar stralend hoor vertellen over haar potjes voetbal met Jade, dan ben ik dankbaar dat ik haar gevonden heb. Hoe anders we ook zijn, Jade accepteert haar en is zelfs dol op haar!

Ze komt ongeveer 2 keer per week. De afspraak is dat we beiden in een schriftje bijhouden wat we met hem doen. Om zo eventueel de arbeid aan te passen, en ook gewoon omdat we het beiden leuk vinden om te weten wat de ander doet. Ze betaalt niet mee, maar springt altijd in wanneer ik niet kan. Belangrijkste is dat ik haar kan vertrouwen. Wanneer ze zegt dat ze iets zal doen of dat ze komt, dan weet ik 100% zeker dat ze komt.

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

Ik ben zelf een "superverzorgster" volgens de eigenaresse van Emma. Ik mag haar als eigen beschouwen. En we overleggen samen wat we doen. Zij is zelf ook wel alternatief, zo heeft ze curcus shi-hatsu massage gevolgd en die gebruikt zij bij de paarden en zelfs bij de varkens en konijnen. Ook heeft ze Emma ingereden, zonder beenhulpen. Ik mag van haar lessen nemen, en ze vind het super tof dat ik een beetje met parelli in de weer ben.

Ik betaal 20 euro in de maand, dit is ook omdat Emma medicijnen nodig heeft. EN ik haar als eigen mag beschouwen. Maar als ik een keer iets haal, halster, sjabrak , iets laat repareren of ook een keer pillen haal, dan mag ik dan gewoon verekenen
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Actief Forumlid Daf's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2010
    Leeftijd
    45

Heb sinds kort een verzorgster voor Kyra, gevonden via Bokt. Vond het onwijs moeilijk in het begin, want voor mijn gevoel zorgt er niemand zo goed voor haar als ik en vind het moeilijk om haar in handen van een ander te geven, maar met een bepaalde gedachte toch op zoek gegaan.

Weinig reactie's, denk omdat Kyra al 20jr is en had bewust aangegeven op zoek te zijn naar iemand die komt voor het paard en niet om alleen maar te rijden e.d

Het is echt een schat van een meid, volwassen (wat ik toch erg fijn vind). Geen ervaring met eigen paard, heeft 20jr op de manege gereden. Voor haar is het ook nieuw en samen verdiepen we ons nu in grondwerk e.d gaan samen lessen / cursussen volgen wat ik echt super vindt

Ze betaald een kleine bijdrage en dit is voor onvoorziene kosten, ook zij kan bv iets kapot laten gaan en zo zijn die dingen (deels) gedekt.

Hebben geen afspraken op papier gezet, vind het dan teveel een verplichting worden, maar wel duidelijke regels, zoals rijden met cap en eerlijk en open zijn.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    44

Mijn paardje is nog jong en wilde eigenlijk nooit een verzorgster, maar nadat ik er toch nog eens goed over nadacht had ik zoiets van tja waarom plezier ik niet iemand die het zo graag wil...alleen nu heb ik na veel nadenken een advertentie gezet en dan reageerd er niemand.
    Vond m`n beslissing al zo moeilijk, en nu krijg ik geen reactie dus misschien ga ik er toch weer anders over denken.
    Doe het voor mijn paardje zodat ze nog meer aandacht krijgt dus het hoeft niet maar als iemand heel graag wil zou ik het er voor over hebben.
    Ben ook super blij geweest met mijn verzorgpaard.
    Ik heb vroeger het geluk gehad er niets voor te hoeven betalen en als er bij mij nu uiteindelijk iemand reageerd zou ik er ook niets voor willen hebben.
    Wel wil ik iemand die weet wat ze doet zodat er netjes wordt omgegaan met mijn spullen. (ik ben namelijk nogal netjes en zuinig )

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten