Best mensen,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik actief ben geweest op dit forum. Dat komt omdat ik mijn eigen paard verkocht heb, en daarna ben gaan reizen. Ik zit op het moment in Canada, bij een man met Friese paarden en heb zo de NHtrainer Jay o' Jay ontmoet. Een man die al jaren zijn paarden op een paardvriendelijke manier traint. En met succes, dat is onder andere te zien aan de resultaten die hij behaald heeft tijdens Trainerchallenges die hij tegen o.a. Chris Irwin heeft moeten doen.
Ik ben een aantal keer bij hem thuis geweest, en hij heeft me zijn methode laten zien, wat hij met heel veel enthousiasme deed. Ik heb hem zien werken met een jonge pony die hij net in training had, met een paard wat al een tijdje training heeft gehad, en ik heb hem bezig gezien met zijn ervaren demo paard. Nu gaf hij aan heel graag in de winter naar Nederland te willen komen, en het lijkt me heel erg leuk om dit te organiseren.
Maar voor ik serieuze stappen onderneem ben ik benieuwd of er interesse is voor zijn methode, en een clinic of een demo van hem. Voor meer informatie over hem kun je op zijn website kijken: www.jayojay.com , wat trouwens een hele leuke website is waar je best veel informatie en ideeën van kunt halen. Je kun hem ook op youtube vinden op http://www.youtube.com/user/horsetrainingvideo
Een van de filmpjes op zijn website is de volgende, waarin hij een 3jarige in de roundpen traint.
Bladwijzers