Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Jay 'o Jay

Jay 'o Jay

Best mensen,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik actief ben geweest op dit forum. Dat komt omdat ik mijn eigen paard verkocht heb, en daarna ben gaan reizen. Ik zit op het moment in Canada, bij een man met Friese paarden en heb zo de NHtrainer Jay o' Jay ontmoet. Een man die al jaren zijn paarden op een paardvriendelijke manier traint. En met succes, dat is onder andere te zien aan de resultaten die hij behaald heeft tijdens Trainerchallenges die hij tegen o.a. Chris Irwin heeft moeten doen.
    Ik ben een aantal keer bij hem thuis geweest, en hij heeft me zijn methode laten zien, wat hij met heel veel enthousiasme deed. Ik heb hem zien werken met een jonge pony die hij net in training had, met een paard wat al een tijdje training heeft gehad, en ik heb hem bezig gezien met zijn ervaren demo paard. Nu gaf hij aan heel graag in de winter naar Nederland te willen komen, en het lijkt me heel erg leuk om dit te organiseren.

Maar voor ik serieuze stappen onderneem ben ik benieuwd of er interesse is voor zijn methode, en een clinic of een demo van hem. Voor meer informatie over hem kun je op zijn website kijken: www.jayojay.com , wat trouwens een hele leuke website is waar je best veel informatie en ideeën van kunt halen. Je kun hem ook op youtube vinden op http://www.youtube.com/user/horsetrainingvideo

Een van de filmpjes op zijn website is de volgende, waarin hij een 3jarige in de roundpen traint.
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re:Jay 'o Jay

Hee Sophie, leuk om weer wat van je te horen.
    Dat is een verandering ineens, je paard verkopen en zo naar Canada vertrekken

Van wat ik op de filmpjes zie, kan ik niet heel erg onder de indruk zijn van hem, maar wellicht heeft hij veel meer kennis dan het standaard praatje wat hij op de filmpjes vertelt.
    Als hij naar Nederland komt, wil ik wel als toeschouwer naar de clinic
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Re:Jay 'o Jay

Hoi,

JA het is alweer een jaar geleden dat ik cantaor heb verkocht. Toen heb ik eerst bij een dierentuin in Duitsland stage gelopen en nu zit ik alweer 9 maanden in Canada ( met hier en daar een tripje naar de US). Het was inderdaad een hele verandering, maar ik ben heel blij dat ik het heb gedaan. Ik woon hier op een Friese paarden farm en daarmee doen we heel veel shows en menwedstrijden. We hebben ook in Januari voor de Olympische vlam een stukje met de slee mee gereden in een parade dwars over het meer. Omdat de paarden zo hoog in de bergen staan, en het een hele operatie is om ze naar de vallei te krijgen hadden we ze even gestald bij Jay 'o Jay. Ik ben er toen om ze te verzorgen een aantal keer geweest. Toen heeft hij alles laten zien wat hij doet. Ik vond het erg mooi om te zien, hoe hij het vertrouwen en het leiderschap verdiende in hele korte tijd van een jong dier. Later heeft hij ook laten zien hoe hij vanaf zijn meer ervaren paard een paard in training kon sturen, en hoe hij tuigloos zijn paard alles kon laten doen.
    Hij is zowel bekend in Engelse training en westerntraining, en hij is in beide bekend.
    Hij heeft me verteld dat hij ook graag beter bekend wilt worden in Nederland/Europa en ik wil hem er graag mee helpen. Ik denk ook echt dat hij een goede aanvulling is op het NH gebied, en dat hij me veel enthousiasme en geduld ons een beetje verder op weg kan helpen.
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Bladwijzers

Forum Rechten