Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: castereren

Actief Forumlid shadow's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    30

Re:castereren

oke heel erg bedankt voor alle reacties!!!
    groetjes Chantal
    [size=10pt] *We zijn bijna vergeten hoe vreemd het is dat zo'n groot, machtig en intelligent dier als een paard, een ander, veel zwakker dier, op zijn rug laat rijden*[/size]

Actief Forumlid Wilrieke's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Leeftijd
    41

Wanneer je een hengst vroeger castreert heb je wel de mogelijkheid dat hij groter wordt. Energie wordt dan meer in hoogte- dan in breedtegroei omgezet zeg maar.

Verdiep je eens in castratiemethodes. (Daarbij vooropgesteld zou ik zeker voor een veearts kiezen). Thuis of op de kliniek? (Meer stress bij kliniek: vreemde omgeving en vervoer. Daarentegen gecontroleerde omstandigheden.) Liggend of staand castreren? (Bij liggend worden ze volledig verdoofd. Bij staand plaatselijk en krijgen ze een roesje. Minder kans op complicaties bij het ontwaken, maar er schijnt een groter risico te zijn bij staand castreren, al weet ik daar het fijne zo 1 2 3 niet meer van).

Mijn paard is rond zijn tweede thuis gecastreerd, staand. Alles is helemaal perfect gegaan. Hij stond te slapen terwijl de veearts bezig was. Toen hij na een paar uur goed en wel wakker was heeft hij me drie dagen niet meer aangekeken... Het is een fries, niet al te groot (ruim 1.60m), erg breed, flink bespierd, veel behang, maar zonder hengstenuitdrukking en ook nauwelijks hengstengedrag.

Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    30

Shadow wordt morgen in een kliniek in Kootwijkerbroek gecastreerd hij word helemaal verdoofd
    ik moets hem in een week het trailer laden leren maar de eerste dag dat de trailer in de wei stond ging Shadow er al in dus dat komt wel goed denk ik
    maar iedereen heel erg bedankt voor de leerzame reactie's
    groetjes Chantal en Shadow
    [size=10pt] *We zijn bijna vergeten hoe vreemd het is dat zo'n groot, machtig en intelligent dier als een paard, een ander, veel zwakker dier, op zijn rug laat rijden*[/size]

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Even algemeen: Staand casteren vind ik echt een vrij pre-historische methode, die daarnaast ook nog een vrij hoog risico geeft op complicaties... niet doen dus
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    30

allemaal bedankt voor de reacties
    ik heb er veel aan gehad
    groetjes Chantal

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten