Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Rhinopneumomie in Noordoostpolder

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Rhinopneumomie in Noordoostpolder

Op paardenpension Gizzies Kingdom te Creil (Flevoland, Noordoostpolder) is begin deze week rhinopneumomie geconstateerd. Zes paarden zijn ziek geworden, inmiddels is één paard aan de ziekte overleden. De overige paarden zullen naar alle waarschijnlijkheid herstellen.

In een interview met Omroep Flevoland zegt de eigenaresse Reitzema geen idee te hebben hoe het virus bij haar op stal is gekomen. Er mogen momenteel geen paarden op of van het terrein. Deze maatregel zal minstens een maand gehandhaafd worden.

In een naburige manege, manege Emmeloord, zijn deze week ook twee paarden ziek geworden, van één ervan is inmiddels bekend dat die geen rhinopneumomie heeft. Deze manege heeft uit voorzorg ook de maatregel getroffen om geen paarden van buiten af te accepteren.

Dierenkliniek Wolvega die op Gizzies Kingdom de zieke paarden begeleidt, adviseert paardenhouders in de Noordoostpolder om paarden regelmatig te temperaturen. De kliniek adviseert verder paardensportverenigingen om voorlopig geen wedstrijden te houden totdat duidelijk is dat er geen uitbreiding is van het rhinopneumonie virus.

Omroep Flevoland heeft twee (korte) filmpjes gemaakt over de betreffende manege en pensionstal. Die vind je hieronder.
    (Dit filmpje gaat over Gizzies Kingdom)
    (Dit filmpje gaat over Manege Emmeloord, inmiddels is duidelijk dat één van de paarden géén rhinopneumonie heeft)
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Re:Rhinopneumomie in Noordoostpolder

Oei! Goed dat je het hier neerzet.
    Mijn paardjes staan aan huis, maar dichtbij Emmeloord (Luttelgeest). Ik ben meestal niet zo gauw bezorgd, maar zal hier zeker rekening mee houden!

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Re:Rhinopneumomie in Noordoostpolder

Ik hoop maar dat het daar blijft, de noordoostpolder en flevoland liggen niet zo gek ver weg van mijn woonplaats.
    Zelf ben ik niet zo gauw bezorgd, maar dit wekt toch wel enige zorg op. Sneu dat al 1 paard is bezweken eraan.
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Bladwijzers

Forum Rechten