Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Horsenalitys

Horsenalitys

Hey

Toen ik de eerste paar keer grondwerk deed vond mijn paard dit erg luek en entressant.
    Maar nu ik aan de 5de game zit lijkt het haar niet veel meer te doen.
    Ze doet wel wat ik vraag maar zonder enthousiasme.
    Normaal is ze left brain extrovert,maar de laatst tijd lijkt ze wel meer left brain introvert.
    Obstakeltraining lijkt haar ook niet zo te deren.
    Left brain introvert paarden kan je motiveren door een voedselbeloning maar ook dat motiveert haar niet echt.
    weet iemand mssn tips om de trainingen leuker te maken voor haar?

Grts elise

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Horsenalitys

Zelf zo snel mogelijk zo veel mogelijk leren zodat je je sessies uitdagend, spannend en nieuw kunt houden!

Dus:
    Lid worden van de Savvy-club voor inspiratie!
    Les nemen!
    Op cursus gaan!
    Naar playdays gaan!

Dat zijn mijn tips.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Hoi Elise,

Heb je ook de patterns van Parelli? Die geven je dingen om te doen met de games die je met je paard hebt geleerd.
    Zie de games als je ABC en wat kun je er dan mee doen.

Kun je zelf eens een paar oefeningen bedenken zoals achterwaarts de stal in met de yoyo game, zijwaarts (game 6) door het hek van de weide, driving game met de voor of achterbenen in een hoelahoep of op het zijl....hoe kan je jezelf en je paard uitdagen om de 7 games te gebruiken voor kleine, steeds lastiger wordende puzzels?

Gebruik je creativteit en zoek eens op youtube naar wat parelli filmpjes als je het lastig vind dingen te bedenken.

Succes!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

bedankt ik ga hier zeker aan werken !

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat bij mijn paard helpt is zelf goed weten wat je vraagt, dus duidelijke focus hebben en een plaatje in je hoofd voordat je iets vraagt, anders haakt ze best snel af. En als je de games beheerst dan veel precieser worden in wat je vraagt, dus 1 voetje achterwaarts en dan weer een voetje voorwaarts, 1 stapje zijwaarts en dan weer terug, de voorhand 2 passen laten wijken en dan de achterhand dat soort dingen, dat maakt mijn paardje altijd wel wakker, veel overgangen vragen, achtjes, van hand veranderen, squeesch dat houdt die van mij vaak ook bij de les. De oefening een paar keer vragen en dan iets anders, veel afwisselen, probeer niet voorspelbaar te zijn zodat je paard op je moet letten wat je nu weer gaat doen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

probeer niet voorspelbaar te zijn zodat je paard op je moet letten wat je nu weer gaat doen.

Bedankt dit is een goede die ga ik zeker toepassen!!

Heeft nog iemand tips?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Heb je bovenstaande al geprobeerd?

Lijkt me toch dat je voor zeker een paar weken stof tot nadenken hebt
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Bladwijzers

Forum Rechten