Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Ervaring met trailer zonder tussenschot?

Ervaring met trailer zonder tussenschot?

Hoi,

Mijn paard loopt braaf de trailer in, maar zodra hij diegene hoort lopen die het tussenschot opzij doet vliegt hij snel de trailer weer uit.
    Dan blijf ik in de trailer staan en vraag hem weer opnieuw naar binnen, dit doet hij dan ook braaf en na 2 a 3 keer heeft mijn hulp de stang achter dicht kunnen doen.
    Hij blijft dan ook braaf staan en raakt niet in paniek ofzo. Wel staat hij onderweg best onrustig vooral in de bochten. Ik rijd altijd voorzichtig en langzaam in de bochten maar dit helpt niet echt.

Nu las ik laatst dat paarden liever schuin staan in de trailer waardoor ze meer evenwicht hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Daarnaast heeft iemand ook nog tips waardoor ik hem langer in de trailer kan laten wachten zodat mijn hulp de stang dicht kan doen.
    Word ook lid van het nieuwe spel Equilino!

Klik hieronder:
    http://equilino.nl/uitnodiging.php?uid=193

Re:Ervaring met trailer zonder tussenschot?

Ik heb een hele brede anderhalf paards trailer waar Poca altijd schuin in gaat staan. Het schijnt dat paarden veel beter hun evenwicht kunnen bewaren als ze schuin kunnen staan, of zelfs achterstevoren. In onze vrachtwagen hier reizen de paarden ook achterstevoren en dat lijkt ze goed te bevallen.

Als je het tussen schot er uit haalt, is het wellicht een idee om er voor te zorgen dat je je paard wel goed zet. Want ik zie paarden graag om draaien in een twee paards trailer.

Succes!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Bedankt voor je snelle reactie! Ja ik zet hem altijd al aan 2 kanten vast, en bedacht dat ik hem evt. ook nog met 1 extra halstertouw aan de voorkant vast kan maken waardoor hij als het ware aan 3 kanten vast staat (links,voor,rechts) maar nog wel de vrijheid heeft om zijn hoofd enigzins te bewegen. Ik denk dat het dan bijna onmogelijk voor hem is om om te draaien.

Klik hieronder:

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb zelf juist het idee dat het met tussenschot prettiger is omdat ze daar dan steun aan hebben, wanneer ze zo vrij staan dan lijkt mij dat zo vermoeiend. Maar mischien is dit per paard verschillend en kun je het gewoon eens uitproberen, als je het goed doet kan een paard niet draaien met 2 touwen. Ik zou ook oppassen met teveel touwen wat als je in een panieksituatie de touwen moet losmaken??
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Wij hebben een 2 paardstrailer maar altijd maaar 1 paard erin. Om wat ruimte te maken hebben we (lees: mijn handige man) een langere achterstang gemaakt (schot staat dus schuin). Dit reist voor de paarden erg prettig. Ze kunnen wat omstappen als het nodig is. Ons schot is dicht tot op de vloer dus vrij nauw als het echt op de helft staat. Dit bevalt ons prima. In het smalle stukje wat over blijft, kan ik vanalles opbergen.

Over het stangprobleem: ik heb Palou geleerd om zelf de trailer in te lopen en daarbij heb ik een longeerlijn van haar hoofd, over voorstang en dan naar mij. Werkt perfect voor ons (stamt nog uit het tijdperk voordat ik Parelli deed). Op deze manier kan ik de stang zelf dichtdoen en ben ik niet afhankelijk van anderen. Als ze achteruit wil, geef ik wat druk op haar achterhand met de longe en stapt ze weer vooruit.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik ken iemand die een tweepaardstrailer zonder tussenschot gebruikt, dat gaat geloof ik wel goed.

Dat een paard minder evenwicht kan hebben in een smallere ruimte denk ik zeker. Mijn paard is een keer onderuit gegaan in zo`n tweepaards trailer en vast komen te zitten onder het schot.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Ik ken iemand die een tweepaardstrailer zonder tussenschot gebruikt, dat gaat geloof ik wel goed.
    Die iemand ken ik ook. Sterker nog ik heb lange kilometers achter die trailer gereden met 1 paard erin en dat ging heel best!

www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Ik vind juist dat sophie rustiger staat in een trailer met schot.
    maar dat komt misschien ook omdat sophie kleiner is, ik heb de hele weg angst gehad dat ze zich om zou draaien ondanks dat ze goed vaststond hoor.
    nicky weet ik niet heb nog maar 1 keer mee gereden toen was ze redelijk rustig

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Dit is erg afhankelijk van het dier wat ze prettiger vinden. Sommigen nemen erg veel steun op de schotten. Anderen vinden het juist fijn om om te kunnen stappen.
    Dus is het gewoon een kwestie van proberen.

Wat betreft snel de trailer uitlopen zou die gewoon moeten leren te wachten.
    Mogelijk kun je hem eens een paar keer voeren in de trailer, dan blijven ze sowieso makkelijker staan.
    En dan niet proberen zo snel mogelijk de stang dicht te doen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen zonder tussenschot erin. Heb het idee dat hij toch wat te krap staat naar zijn zin en dan staat hij in elk bochtje te trappelen. Iemand nog ideeen hoe ik aan een lange achterstang kom of ideeen hoe (lees: mijn vader) het het makkelijkste zou kunnen maken?

Klik hieronder:

Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Gewoon kopen bij de trailerwinkel

Maar voor een goedkopere oplossing: handig iemand zoeken die kan lassen. Of plaatselijk mechanisatiebedrijf, constructiebedrijf etc. Wij hebben stuk oude slang van de spuitmachine om de stang; net echt!

ik heb een 1,5 trailer waar eerst 2 paarden naast elkaar in stonden. Nu heb ik ponys dus die staan ruimer.
    Er is geen tussenschot of achterstang.
    Aan de achterkant zit een stuk dikke stevige stof en erg breed wat als stang dient.
    Mijn ponys staan niet aan twee kanten vast maar zoals je ze ook vast zet tijdens het poetsen of tijdens een koffie stop.
    Als ik dat doe dreigt er paniek, zoals jij ook ervaart als het schot op zijn plek gezet wordt.
    Al doende leer je vanzelf.
    Wel doe ik altijd de bovenkant dicht, dus als ze omdraaien of weet ik veel wat, kunnen ze geen gekke dingen doen via de achterkant.
    De laatste keer bedacht ik me wel wat laat had ik beter mijn pony los kunnen laten lopen, twee touwtjes gebroken
    Zij moet nog wat meer trailer ervaring krijgen, we gaan lekker oefenen komende jaren.

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ik heb een smalle tweepaardstrailer die ik voor Wick gebruik zonder tussenschot. Geen probleem, ze staat dan gewoon in het midden. Alleen voel je in de auto meer beweging, omdat ze echt om kunnen stappen.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Bedankt voor alle reacties!

Het oefenen gaat inmiddels super en hij blijft steeds langer staan, zodat we de stang rustig dicht kunnen doen.
    waarschijnlijk blijf ik gewoon met tussenschot rijden.

Klik hieronder:

klinkt goed!! toppie

Bladwijzers

Forum Rechten