Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: Emigreren en chippen.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re:Toch maar chippen... Tips?

Gaat ze naar die IJslanderstal daar, Punctur ofzo heet dat geloof ik?

Ik heb er zwaar respect voor dat je dit voor Eik doet. Als ik eens iets hoor over ongechipt naar het buitenland of ondersteuning bij het chippen zal ik aan je denken.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re:Toch maar chippen... Tips?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Gaat ze naar die IJslanderstal daar, Punctur ofzo heet dat geloof ik?

Ik heb er zwaar respect voor dat je dit voor Eik doet. Als ik eens iets hoor over ongechipt naar het buitenland of ondersteuning bij het chippen zal ik aan je denken.
    Ja, ze mag naar Punktur.
    Dank voor je respect, lief van je.

Ik heb net een hele tijd al met het PVE aan de lijn gezeten. Exporteren moet lukken, en terug ook weer. Polen dienst zich aan de Europese regelgeving te houden en die zegt dat paarden geboren na 1 juli 2009 gechipt dienen te worden. Daarvoor niet. De aardige mevrouw mailt mij alle gegevens direct even in het pools.
    Het volgende probleem dient zich alweer aan... Eik haar paspoort klopt niet. Zucht! Het IJslanderstamboek blijkt het gewoon niet goed te hebben gedaan. En dat na alle ellende over datzelfde paspoort...
    Started!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Emigreren en chippen.

O moeilijk joh, maar wel een heerlijke plek voor paarden, ben er jaren geleden alweer met vakantie geweest. Fijn dat ze zo,n mooie plek krijgt.

Ben je ook van plan om haar daar te laten "inrijden ed", of ga je dat straks zelf doen, ik vondt ze daar eerlijk gezegd een beetje lomp met de paarden af en toe.

Dat wordt dan af en toe op vakantie naar polen of niet, wel heerlijk ook om te rijden daar.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    O moeilijk joh, maar wel een heerlijke plek voor paarden, ben er jaren geleden alweer met vakantie geweest. Fijn dat ze zo,n mooie plek krijgt.

Ben je ook van plan om haar daar te laten "inrijden ed", of ga je dat straks zelf doen, ik vondt ze daar eerlijk gezegd een beetje lomp met de paarden af en toe.

Dat wordt dan af en toe op vakantie naar polen of niet, wel heerlijk ook om te rijden daar.
    Ja, een hele nare bijkomstigheid is dat we er inderdaad op vakantie "moeten". Arno moet nog even wennen aan het land Polen, maar dat komt ook wel. Ze zitten immers maar 50 kilometer over de grens.

Qua inrijden heb ik nog geen idee. Dat is nog erg ver weg natuurlijk. Ik merk wel dat ik het een gfijn idee vind dat de mogelijkheid er is. Mocht er dan een vierde versnelling in EIk blijken te zitten, kunnen ze hem er daar waarschijnlijk wel uit halen. Ik heb al veel gehoord en gezien over/ van Punktur, en ga nu zelf mijn mening vormen als Eik daar is.
    Ik ben erg benieuwd!
    Started!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Oh leuk naar Elselien! Dat is wel een heerlijk plek.

Wat een gedoe zeg met dat paspoort. Ik zou dat ijslander stamboek eens goed achter de broek zitten :P
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Jeetje he, wat een gedoe om je paard volgens de regels over de grens te krijgen (en weer terug). Ik hoop dat alles goed komt! Als Arno een keertje niet met je mee wilt op vakantie, dan biedt ik me vrijwillig aan

hmm menig paardje zal jaloers zijn, zo'n mooi en groot gebied voor de paarden. En met heuvels. Dus je krijg meteen een spierbonk terug.
    Zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
    Hopelijk zijn de tegenslagen maar hobbels en kan je toch naar polen zonder chippen en met een goed paspoort.
    succes

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

VHL_ID met een heel lang nummer erbij is inderdaad een DNA-registratie, en als dat voor 1 juli 2009 is afgegeven hoef je je paard niet alsnog te chippen. Laat niemand je iets anders wijsmaken! Je voldeed namelijk aan de Nederlandse wet op 30 juni 2009, en als dat zo was blijft de ontheffing gewoon gehandhaafd. VHL staat voor Van Haeringen Laboratorium, waar de gegevens vastgelegd zijn.
    Fijn dat de PVE netjes meewerkt en je meteen de juiste papierwinkel toestuurt. Was dat soms Annelucie de Vries?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Wat fijn dat de chip niet hoeft!

Mijn pony's waren wel gechipt, maar bij de controle voor mijn "lange vakantie" kwam de beste man niet eens op het idee de chips te controleren

Ik ben een hele tijd geleden een weekje bij punktur geweest. Dat is echt een mooie opfokplek, daar zou ik ook zo een paard heen sturen.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Nou, Viola, als je geen DNA-ontheffing van voor 1 juli 2009 hebt dan moet je pony weldegelijk gechipt zijn. En als die chip niet te vinden is mag er gewoon een nieuwe ingebracht worden... Als die op een gegeven moment ook weer dienst weigert doen ze er weer een nieuwe in. Ik ken een paard waarbij vier (!!!) chips zijn ingebracht, omdat iedere keer weer de vorige het niet meer deed.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Ik bedoel fijn dat in het geval van de TS ,die dus een ontheffing heeft, het niet hoeft ook nu het paard naar het buitenland gaat.

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    VHL_ID met een heel lang nummer erbij is inderdaad een DNA-registratie, en als dat voor 1 juli 2009 is afgegeven hoef je je paard niet alsnog te chippen. Laat niemand je iets anders wijsmaken! Je voldeed namelijk aan de Nederlandse wet op 30 juni 2009, en als dat zo was blijft de ontheffing gewoon gehandhaafd. VHL staat voor Van Haeringen Laboratorium, waar de gegevens vastgelegd zijn.
    Fijn dat de PVE netjes meewerkt en je meteen de juiste papierwinkel toestuurt. Was dat soms Annelucie de Vries?
    Ja, geweldig van de PVE. Het was inderdaad Annelucie!
    Ik heb alleen nog een beetje de kriebels dat Eik ineens niet meer terug zou kunnen naar Nederland ofzo...
    Annelucie vertelde me ook dat het Van Haeringen een sticker heeft afgegeven die in het paspoort hoort, maar die is er dus niet. Ik hoop dat ik dat nog geregeld krijg.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door XxX ikke
    Jeetje he, wat een gedoe om je paard volgens de regels over de grens te krijgen (en weer terug). Ik hoop dat alles goed komt! Als Arno een keertje niet met je mee wilt op vakantie, dan biedt ik me vrijwillig aan
    Haha! Daar houd ik je aan! Lijkt me een mooie vakantiebestemmimg. Arno moet nog erg wennen aan het Polen-avontuur. Hij is ervan overtuigd dat Polen geen land is waar je zomaar vrijwillig heen moet gaan.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    hmm menig paardje zal jaloers zijn, zo'n mooi en groot gebied voor de paarden. En met heuvels. Dus je krijg meteen een spierbonk terug.
    Zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
    Hopelijk zijn de tegenslagen maar hobbels en kan je toch naar polen zonder chippen en met een goed paspoort.
    succes
    Ik denk dat alle omstandigheden in Polen ideaal zijn voor Eik. Inderdaad, die spieren.

Started!

Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    35

Mischien een beetje laat, maar ik zat eens te googlen over export enzo (ik ben graag op de hoogte van dingen ) en las dat je bij tijdelijke export (dus bijv. 2 maanden of 3 jaar) je na tien dagen weer een arts op de plek van bestemming moet laten kijken om die gezondheidsverklaring te verlengen, moet dat dan net zolang tot ze weer terug komen? of is een keertje voldoende? en is dat dan weer rond de honderd euro (dus eerst in nl en dan op de plek van bestemming?)
    beetje een onsamenhangend verhaal maar hoop dat iemand de antwoorden weet.
    Alvast bedankt en succes met Eik in Polen!

Groetjes!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten