Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: Emigreren en chippen.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Emigreren en chippen.

Wat een gedoe was het om de chipontheffing van Eik te regelen! Alles wat mis kon gaan, ging mis. En nu... nu gaat Eik emigreren. Ze moet dus een chip.

Heeft er iemand nog tips rondom het chipgebeuren?
    Zo wordt Hasse bijvoorbeeld ondersteund tijdens haar entingen door een homeopaat. Bestaat er ook zoiets voor paarden? (De vergelijking is natuurlijk krom, omdat; mens/ dier en entstof/ vaste chip.)
    Is het eigenlijk wel echt verplicht om voor export een chip te hebben?
    Started!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re:Toch maar chippen... Tips?

Jemig..... die stomme regeltjes ook. Hier vind je denk ik de info die je zoekt voor je laatste vraag; op de site van het PVE. Over je eerdere vragen kan ik je helaas geen info geven, heb zelf toen voor Vash en Ollie ook een ontheffing aangevraagd, dus hoefde me daar niet in te verdiepen.....
    https://www.mijnpve.nl/pve?waxtrapp=...hfMsHsuOpbPREY

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Emigreren! Wat spannend. Komt ze nog terug? Of is het alleen voor de opfok?
    Ik denk dat je met het PVE moet bellen voor een deskundig antwoord
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Heeft Eik een paspoort met DNA-registratie?

Bij export (in mijn geval 'lange vakantie') werd mijn paard met DNA-registratie ook zonder problemen goedgekeurd door een VWA-DA. Ik zou het VWA gewoon even bellen hierover.

*edit: tegelijk gepost met Els*
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Jemig..... die stomme regeltjes ook. Hier vind je denk ik de info die je zoekt voor je laatste vraag; op de site van het PVE. Over je eerdere vragen kan ik je helaas geen info geven, heb zelf toen voor Vash en Ollie ook een ontheffing aangevraagd, dus hoefde me daar niet in te verdiepen.....
    https://www.mijnpve.nl/pve?waxtrapp=...hfMsHsuOpbPREY
    Dankje!
    Jemig, wat een rompslomp als ik dat zo lees...
    Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Gelukkig hebben we nog een paar maanden.
    Started!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hè jasses... Dat is nu wat je eigenlijk niet wil.. chippen Ik ben blij dat het toendertijd voor Bruut makkelijker regelen was...

Ik kan me prima voorstellen dat er bèst wat mogelijk is.. Is het wat om F6 eens te pb-en? Gewoon ter info?
    Of de praktijk van Laarakker eens bellen, vragen naar hun ervaringen?

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Emigreren! Wat spannend. Komt ze nog terug? Of is het alleen voor de opfok?
    Ik denk dat je met het PVE moet bellen voor een deskundig antwoord
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Heeft Eik een paspoort met DNA-registratie?

Bij export (in mijn geval 'lange vakantie') werd mijn paard met DNA-registratie ook zonder problemen goedgekeurd door een VWA-DA. Ik zou het VWA gewoon even bellen hierover.

*edit: tegelijk gepost met Els*
    Dank jullie ook!
    Jazeker komt Eik terug! Ze gaat voor minstens drie jaar in de opfok in Polen.

Eik heeft inderdaad een DNA registratie. Die kan ik alleen niet terugvinden in het paspoort... Of is dat de "VHL_ID-code"?
    Bellen dan maar! Als ik die chip er toch nog uit kan houden, heeft dat natuurlijk mijn voorkeur.
    Started!

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Hè jasses... Dat is nu wat je eigenlijk niet wil.. chippen Ik ben blij dat het toendertijd voor Bruut makkelijker regelen was...

Ik kan me prima voorstellen dat er bèst wat mogelijk is.. Is het wat om F6 eens te pb-en? Gewoon ter info?
    Ja, het is een gedoe...
    Maar goed, ondertussen is me wel duidelijk geworden dat ik al mijn principes opzij zal zetten voor de (in mijn ogen) beste opfok voor de Eikebeebie.
    Ik ga morgen (Hasse wordt net wakker) eerst maar eens bellen. Dan ga ik er eerst nog maar vanuit dat chippen misschien helemaal niet hoeft.
    Started!

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Ik ga duimen voor je, dat je die gore chip eruit kan houden
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

3 jaar in polen pufff dat vind ik moedig van je..

Ik heb sophie gewoon laten chippen die heeft nooit ergens last van gehad, ben daar vast te nuchter voor

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mitzel

Ja, het is een gedoe...
    Maar goed, ondertussen is me wel duidelijk geworden dat ik al mijn principes opzij zal zetten voor de (in mijn ogen) beste opfok voor de Eikebeebie.
    Ik ga morgen (Hasse wordt net wakker) eerst maar eens bellen. Dan ga ik er eerst nog maar vanuit dat chippen misschien helemaal niet hoeft.
    Lastig dilemma... ik kan me voorstellen dat niet willen chippen een zwaarwegend principe is.. was het bij mij iig wèl... was dan ook blij dat het niet veel moeite was indertijd om ontheffing te krijgen.. En als het ècht niet anders kan... tja.. een fijne opfok is ook heel veel waard... Ik ga duimen dat je inderdaad een DNA code te pakken hebt in het paspoort en dat chippen niet nodig blijkt!!!

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Ik ga duimen voor je, dat je die gore chip eruit kan houden
    Dank!
    Hasse is nog even weer in slaap gevallen. Ik heb net al gebeld met het PVV, maar de beste meneer zat net effe op het toilet.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    3 jaar in polen pufff dat vind ik moedig van je..

Ik heb sophie gewoon laten chippen die heeft nooit ergens last van gehad, ben daar vast te nuchter voor
    Ja, dat vind ik ook moedig van mezelf. Ik wil het beste voor Eik. In Nederland willen ze Eik nergens hebben. Tenminste; nergens wat aan mijn eisen voldoet. Ik ben nu zo druk met Hasse dat mijn paardentijd erbij in schiet. Het beste voor Eik is opgroeien met oa veel leeftijdsgenoten. Dat kan alleen in Polen. Dat is niet anders.
    Started!

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mitzel

Ja, het is een gedoe...
    Lastig dilemma... ik kan me voorstellen dat niet willen chippen een zwaarwegend principe is.. was het bij mij iig wèl... was dan ook blij dat het niet veel moeite was indertijd om ontheffing te krijgen.. En als het ècht niet anders kan... tja.. een fijne opfok is ook heel veel waard... Ik ga duimen dat je inderdaad een DNA code te pakken hebt in het paspoort en dat chippen niet nodig blijkt!!!
    Ja, heel zwaar wegend.
    En toch zal ik dat principe opzij zetten voor de toekomst van Eik.
    Started!

Ik heb me nooit zo verdiept in opfok, hier in omgeving zijn er best veel.

Maar hoe ga je dat doen met bekappen enz dan ? en als eik iets heeft ?
    Misschien denk ik dan toch beetje te normal ofz maar ik zie al allerlei senario's voor me die er kunnen gebueren..
    Hoe word eik daarheen vervoerd, lijkt me beste onderneming..

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Ik heb me nooit zo verdiept in opfok, hier in omgeving zijn er best veel.

Maar hoe ga je dat doen met bekappen enz dan ? en als eik iets heeft ?
    Misschien denk ik dan toch beetje te normal ofz maar ik zie al allerlei senario's voor me die er kunnen gebueren..
    Hoe word eik daarheen vervoerd, lijkt me beste onderneming..

Ja, er zijn genoeg 'opfokken'.
    Ik wil alleen dat Eik in een groot gebied komt, een gevarieerde kudde en met IJslanders.
    Die combinatie bestaat niet in Nederland. Of nou ja, die combinatie wel maar daar is Eik niet welkom omdat ze maar een halve IJs is.
    In Polen is ze wel welkom.

Ze staat daar "op" een bedrijf. De hele kudde wordt bekapt, en in Polen hebben ze ook dierenartsen. Er is dagelijks toezicht. Natuurlijk is er altijd een kans dat ze wat krijgt en het niet haalt, dan ben ik er niet. Ik geef Eik nu de kans paard te worden en te zijn tijdens haar puberteit. Dat weegt voor mij zoveel zwaarder dan alle bezwaren.

Hoe ze naar Polen gaat moet ik nog regelen. Er is iemand die dit regelmatig doet voor het bedrijf. Als die niet kan, dan brengen we haar zelf.
    (En nee, ik weet; dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. We gaan namelijk natuurlijk niet met 1 enkel veulen in de trailer all the way naar Polen...)

Started!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten