Hallo allemaal,
Ik heb nu twee keer gereden met Easy met zijn cross link bitloze hoofdstel.
http://s9.photobucket.com/albums/a61...t=_DSC4968.jpg
Ik heb het gevoel dat door de baard van Easy de release niet zo heel goed is maar ik denk dat hij toch wel degelijk het verschil kan voelen tussen wanneer ik de teugels aanneem en wanneer ik loslaat.
Nu vraag ik me af, zijn je hulpen met zo'n bitloos hoofdstel nu anders als met bit? Ik heb hiervoor alleen nog met bit gereden en met dat paard had ik een heel licht contact. Halthouden ging op mijn zit en afwenden voor het grootste gedeelte ook.
Nu met Easy heb ik het gevoel dat ik meer meelift als dat ik echt wat te zeggen heb.
Voorbeeldje hiervan is dus dat we eergisteren in galop de rotonde overvlogen achter een ander paard aan(Amigo die ook bitloos word gereden en die volgens mij ook niet echt luistert).
Ik heb een constante druk geprobeerd om langzamer te gaan en ook ophoudingen maar het had allebei niet echt effect.
Moet ik dezelfde hulpen aanhouden als met bit(dus beide handen verplaatsen met sturen en langzamer door middel van ophoudingen) en is dit dus gewoon een gehoorzaamheidskwestie of ben ik gewoon verkeerd bezig en rijd je compleet anders met een crosslink hoofdstel?
Bladwijzers