Wat doe je daar nou aan?
Ik wilde vandaag weer wat grondwerken met Jeppe, achterhand wegdrijven verbeteren en nog wat yoyo doen, en natuurlijk lekker kroelen.
Nou er kwam niet echt veel van terecht. Meneer wilde veel liever naar zijn dinnetje staan staren (zij staat in een andere wei). Hij liep de hele tijd om me heen, wilde weglopen, draven.
Als hij weg wilde lopen ging ik ook lopen, en dan net zo lang doorlopen tot hij weer op mij let en dan stopte ik weer en dan even friendly enzo.
Of ik dreef zijn achterhand weg, maar dat was nog behoorlijk lastig, want hij vond me behoorlijk irritant worden en ging naar de stick slaan. Uiteindelijk won ik wel steeds maar het was wel een beetje een gevecht elke keer.
Uiteindelijk ben ik maar gestopt toen hij heel eventjes rustig stilstond.
Opzich denk ik dat ik het redelijk angepakt heb, maar als hij nou wil weglopen, moet ik hem dan kort nemen? Want als ik hem aan een lang touw heb, loopt hij echt helemaal voor me uit en zijn achterhand wegdrijven wordt dan gevaarlijk.
Met bumps proberen zijn hoofd naar me toe te halen doe ik ook wel maar dat heeft elke keer als gevolg dat hij meteen weer naar de andere kant doordraait.
En als hij nou even geen zin heeft om op mij te letten, loopt hij soms bijna over me heen. Meestal niet helemaal maar hij gaat wel gevaarlijk dicht tegen me aan staan enz. Ik geef hem dan wel een fase 4 op zijn borst. Hij wordt dan wel boos maar gaat wel achteruit, is dat wel oke? Meteen een ferme fase 4?
Als hij zo druk is reageert hij ook overdreven op porcupine, ik hoef mijn energie maar 1% omhoog te doen en hij heeft al een paar meter gedraait. Wat kan ik daar tegen doen, of hoort het gewoon zo?
Kortom veel vragen? Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen. En als ik er weer niet uitkom ga ik toch maar eens echt om directe hulp vragen.
in ieder geval bedankt voor het lezen![]()
Bladwijzers