Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Light Rider bitless bridle

Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Light Rider bitless bridle

Ik weet dat er al diverse topics zijn geweest over bitloze optomingen, maar in mijn zoektocht naar de juiste ben ik deze tegengekomen:

Light Rider bitless bridle

Volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen, maar misschien heb ik niet goed genoeg gezocht? Het lijkt op een touwhalster, maar met een extra kinbandje. De werking is me niet 100% duidelijk, waarom zou hij nou precies beter zijn dan een touwhalster? Is hier iemand die er ervaring mee heeft? En misschien weet iemand wat de Nederlandse naam is en waar hij eventueel te koop is? (heb hem nu alleen op buitenlandse sites gevonden)

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Re:Light Rider bitless bridle

Ik ken het hoofdstel ook niet.
    Maar heb het idee dat de werking ook wel wat anders is dan een touwhalster.
    Krijg hier een beetje kingekruist, of zo'n idee bij. Kan ook zijn dat het alleen een bandje onderlangs is zonder te kruisen.
    En bovenop de neus is die zo vriendelijker natuurlijk.

Wel krijg ik beetje veredeld touwhalster idee hiervan, weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Voegt erg weinig toe volgens mij.
    Maar ben wel benieuwd naar meer informatie.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Wat een grappige uitvoering, ik ken hem nog niet

ben ook wel benieuwd naar meer info.. Is het een kin kruising of een soort side pull idee kan het niet goed zien.

Qua werking ziet het eruit als een gewone sidepull, misschien met wat sterkere inwerking door het aansnoersysteem. Als dat onderste gedeelte helemaal los zit, vraag ik me af hoe het met de release zit.
    Lijkt me een onhandig systeem met veel ruis. Voegt volgens mij ook weinig toe aan de hoofdstellen die al bestaan..

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ziet er eenvoudig uit, paar extra ringetjes aan een touwhalster en een gekruist bandje onderlangs.
    Hmm, eens kijken of ik dat kan knutselen
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Hmm, volgens mij heb ik m door. Ik dacht veel te ingewikkeld. Het is gewoon een touwhalster, met een extra kinbandje met daaraan de teugels. Kingekruisd inderdaad, als je dan aan beide teugels zou trekken is de druk behoorlijk, of heb ik dat mis?

Via de volgende links zie je nog wat foto's:

http://www.naturalhorseworld.com/Lig...lessBridle.htm
    http://www.bootedendurance.com/ridingbitless.htm

"It is much safer than a halter because the communication is more direct to either side of the horse’s head (and therefore easily understood), and the reins cannot become stuck on the neck when the horse tuck’s its head in to avoid pressure."

Nouja, misschien het uitproberen waard.. Mocht je zoiets in elkaar kunnen flansen Calippo, dan houd ik mij aanbevolen!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat ik wel fijn vindt is dat het zo weinig weegt, ik zag dat er ook eentje bij is met een vast kinbandje dus meer een side-pull idee dat vindt ik dan zelf prettiger, voordeel in vergelijking met een touwhalster vindt ik persoonlijk dat een touwhalster nog wel eens wil draaien dat probleem heb je hier dan niet zo. Ik zou trouwens ook een padding achter de oren willen zien daar komt ook druk vindt ik altijd.

Deze bedoel ik:

Ik vindt ze wel prijzig trouwens.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Oja, die zit gewoon vast, ik zie het. Die lijkt mij ook wel wat! Blijkbaar hebben ze twee soorten ofzo. Snap ook niet dat dat zoveel moet kosten, een gat in de markt zou ik zeggen....

Ik ken hem, niet in huis of zo, maar de persoon die ze maakt ken ik. Ze woont in Australie, dus ja dan zijn ze duur als ze hier verkocht worden in europa
    Dat is 1 van de redenen waarom ik ze "nog" niet in huis heb.
    Het werkt idd kingekruist en weegt bijna niets. Je kunt hem ook enkel als neusbandje krijgen en dan aan je huidige hoofdstel maken.
    Ze zijn er in leer, beta en in touw zoals je op de foto's ziet.
    Het makkelijke ervan vond ik ook dat je hem zo even in je jaszak kan doen, net zoals de touwhoofdstellen van eef.
    Maar mijn pony vindt touwtjes niet fijn, het kriebelt en dat had hij zeer duidelijk gemaakt
    Wie weet als ik een goede deal kan maken komen ze ook hierheen

Even een schopje omhoog voor dit wat oude topic. Ik wilde hiervoor geen nieuwe aanmaken
    Omdat ik hierboven al schreef de maakster te kennen hoorde ik dat zij bezoek had van een vriend uit Duitsland. Deze kon een hoofdstel meenemen naar huis als voorbeeldje voor mij. Dus zo gezegd zo gedaan. Vandaag aangekomen uit Australie via Duitsland naar ons kleine kikkerlandje.

Ik neem hem as zaterdag mee naar de equiday dan kunnen mensen die geintereseerd zijn hem zien. Ik heb niet de touwtjes versie laten komen maar een beta versie en een beta versie neusdeel. Deze kan je aan een gewoon hoofdstel vastmaken.
    De touwtjes versie vond ik in verhouding giga duur. Uit pure nieuwschierigheid heb ik deze gewoon laten komen en kan nu mooi testen.
    Helaas was de leren versie even niet direct beschikbaar in het engelse model. Maar ja beta werkt ook als testhoofdstel nietwaar?
    Je krijgt in elk geval een goede indruk van hoe het werkt.
    Mocht er nu veel vraag naar zijn kan ik er natuurlijk altijd een aantal bestellen voor degene die dat evt zouden willen. Prijzen moet ik nog even uitrekenen maar zijn zaterdag zeker bekend.
    O ja standje van bitloosrijden voor degene die het niet weten.

Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Hee, te gek, ik kom zeker even kijken!

your welcome

Ik kom mijn belofte na van de Equiday en heb fotos gemaakt.
    Op mijn rij paardje ging het niet, cob maatje blijkt kennelijk te klein te zijn maar, hij paste wel
    (alles op zijn kleinst) op mijn shetty en heb een paar kiekjes http://www.mijnalbum.nl/Album=ZOGODGK3

Er zitten op het moment van foto's maken geen teugels aan. Was een beetje lastig zo los in de wei. Heb later even met lange lijnen gelopen, en hij vond het best. Had er geen problemen mee.
    Daar geen foto's van want ik ben meestal alleen bij de pony's.
    ik kan wel even ri eemnes komen als je wilt om te passen, da's dichtbij

Bladwijzers

Forum Rechten