Mijn minishetlander heeft misschien een klein hoofd, maar het zit boordevol met ideeen.
Hartstikke leuk, zo'n creative Shet dit op eigen initiatief gaat showen wat hij allemaal kan met een playrol, een balk, een zeil of een pion, en mij persoonlijk meesleurt naar een van deze obstakels als we er toevallig niet bij in de buurt staan
Die creativiteit is een eigenschap waar ik zuinig mee wil zijn, want dit IS Henkie, en Henkie mag zijn wie hij is.
Maar als Henkie meer wil worden dan hij nu is, dan zal hij toch een beetje naar me moeten gaan luisteren.
Vandaag gingen we achtjes doen. Hij heeft 2 dagen geleden een poging tot achtjes gedaan, wat eindigde in prachtige sprongen over en op de playrol, waarna ik in een lachstuip er maar de brui aan gaf.
Vandaag dus poging 2.
Henkie doet braaf 2 achtjes, maar heeft daar nog veel hulpen voor nodig. Ik wil wat meer pattern erin zien, dus wil doorgaan tot hij het patroon herkent, maar bij achtje 3 stopt henkie bij de rechter playrol en neemt een sprong met 2 voorbenen over de playrol, achterbenen er achter. Ik kan er niets aan doen, lig dubbel van de lach, en vraag hem opnieuw een achtje als ik uitgelachen ben.
de linkerplayrol gaat prima, maar bij de rechtplayrol neemt hij weer zo'n rare sprong om de playrol vervolgens TUSSEN zijn twee voorbenen te parkeren
Hij vindt dit duidelijk een geweldig knap kunstje, want de 3 achtjes erna doet hij precies hetzelfde. de linker gaat vlekkeloos, de rechter gaat hij zijn eigen ding doen.
Andere boeg: Zodra hij gesprongen heeft over de playrol, stuur ik hem streng door naar de linkerkant en probeer hem bij de rechterkant wat ruimer om de playrol te sturen. henkie laat dit 1 keer toe, maar draait de volgende keer ineens een halve slag om en probeert weg te rennen
Uiteindelijk heb ik geprobeert om de achtjes te vragen met een minimum aan hulpen, maar een fase 4 waar nodig. Ik moet zeggen dat hij doen na 2 verkeerde achtjes uiteindelijk de rechter playrol netjes rond ging, zonder gekke dingen, waarna we uiteraard direct gestopt zijn. Maar zijn hoofd zag er ongeveer zo uit:
Wie heeft ervaring met zulke gekke paarden en heeft een idee hoe ik het "cause your idea to be his idea" voor elkaar kan krijgen?
Bladwijzers