Goedemorgen,
na een nacht te hebben liggen prakkedenken ga ik het toch eens hier voorleggen en ik hoop op nuttige tips:
ben nog niet zo lang grondwerk aan het doen met Kyra. Ze pakt het goed op en ze heeft in iedergeval door dat ze uit mijn persoonlijke circel moet blijven tot ik het aangeef.
Alleen dan is er ineens iets wat haar aandacht trekt, een boskabouter, een grashopper, een bakduiveltjes of een zandhapper, ik weet het niet, maar het is eng. En dan ben ik haar kwijtkrijg haar aandacht niet meer naar mij toe en ze walst letterlijk over mij heen. Nou is dat nooit leuk, maar als een paard van 1.70 en ruim 600kg dit doet, dan voel ik mij eerlijk gezegd toch niet zo happy ....
Dit doet ze zowel buiten aan de hand als in de bak. Ik heb wel altijd een zweepje bij mij en zo ook geprobeerd haar A. uit mijn buurt te houden en B. haar aandacht weer te krijgen, maar dat haalt niets uit. Zij merkt iets op en daar gaat al haar aandacht naar uit.
Op een bepaald moment (buiten, omdat we er schijnbaar langs zijn / in de bak, het is schijnbaar weg of niet meer interessant) besluit zij dat het over is en kan ik weer verder.
Uiteraard is het de bedoeling dat ik haar tot rust breng en aan kan geven dat het "veilig" is om weer op mij te letten, maar hoe krijg ik dit voor elkaar...?? Zo is het echt gevaarlijk nl ....
Bladwijzers