Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: mesten en territorium?

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

mesten en territorium?

Even een vraagje over poep.

Sinds Pup bij Kate en Wick in de paddock woont, mest Wick bijna dagelijks in de container. Heeft ze tijden niet gedaan, ook niet in de tijd dat Lady bij de beide dames stond. Lady keek echter niet om naar de schuilcontainer, dus was er geen probleem. Pup vindt de container wel erg interessant. Meestal krijgt ze de kans niet om erin te staan, denk ik. Wick is erg gehecht aan haar droge en warme plekje.

Van hengsten en dominante ruinen ken ik het gedrag van mest verspreiden en over een andere hoop heen mesten. Maar hier heb ik het over drie merrie's. En Wick is niet de dominante merrie, maar de tweede in rang. Kan het zijn dat zij toch haar plekje "claimt" door er dagelijks een hoop achter te laten?

Iemand bekend met dit soort bijzonder gedrag?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Re:mesten en territorium?

Dat lijkt me eigenlijk best logisch.
    Best interessant onderwerp dat mestgedrag. Hebben we allemaal mee te maken, want het moet wel opgeruimd worden .
    Hier mesten ze mn op de plekken waar de hooiruiven staan, daar plassen ze trouwens ook. Het is er verhard, dus echt handig vind ik dat niet, heb liever dat ze het in het zand doen, maarja....
    Verder ligt de mest voornamelijk in de hoeken van het erf, toch wel een territoriumafbakening, lijkt het.
    Ik heb overigens twee ruinen.

Bladwijzers

Forum Rechten