Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: (L2) circling aan de 22ft rope

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: (L2) circling aan de 22ft rope

hé, goede tips karianne en marja, ga ik volgende keer aan denken.
    hij maakt tegenwoordig de circel uit zichzelf al wat groter maar vertrek ook nog steeds vanuit die steiger.
    ik vat het ook eerder op als niet graag op de circel gaan.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Brenda, heb je met rijden ook dat Amon liever rechtsom loopt?

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Brenda, heb je met rijden ook dat Amon liever rechtsom loopt?
    Ja dat klopt ook met rijden is dat zijn slechte kant, zou het daar mee te maken hebben?
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou ja, als het met rijden ook z'n slechte kant is, dan zou je idd denken dat het iets fysieks is. Maar meer zinnigs kan ik er helaas ook niet over zeggen.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

zien jullie die steiger echt als protest? ik juist niet Ik zie het bij mij paard als respect en left brained zijn. Als ze dat namelijk niet is, dan sjeest ze half door je heen vooruit weg. Hoe kan een paard vooruit weggaan terwijl hij met z'n hoofd naar je toe staat? hij moet toch eerst z'n voorhand optillen, draaien en gaan...
    Het is trouwens wel een verschil met zo'n slowmotion steigertje, dan is ie gewoon te langzaam.
    Ik heb laatst geoefend met sunny (van amber), die is heel erg left brained, maakt ook zo'n slow motion steigertje en sukkelt daarna verder(alleen bij mij natuurlijk, ik ben echt niet fel genoeg voor zo'n paard ). Als je de send dan nog iets feller maakt, loopt ze opeens wel door , als ze in volle galop vertrekt, kan ze daarna wel normaal draven.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Ik weet niet of het protest is. Suus doet er vaak wel HUMPF!! bij, geluid dus. Dat klinkt niet echt positief
    Het is in ieder geval een stuk respectvoller dan half over je heen de cirkel op, wat Suus vroeger ook deed. Misschien is de HUMPF een uiting dat ze door het respect dat ik verdiend heb, netjes de voorhand vanuit de steiger de cirkel opgooit terwijl ze zelf liever lekker makkelijk half over me heen de cirkel op zou willen gaan. Dus een soort HUMPF-dit is hard werken zo!!

Het zou nog mooier zijn, denk ik, als je paard zich VOORwaarts zijwaarts de cirkel op werpt Dus zich wel op de achterhand zet, maar dan vooruit wegspringt rechts- of linksaf. Maar dat is weer minder voor de gewrichtjes denk ik. Ik vind de HUMPFsteiger op zich erg mooi hoor! Stoere wilde Haf werpt zich woest op cirkel. Ja best mooi!

May the horse be with you!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

hihi, een HUMPFsteiger, ik wet niet wat ik me daar bij voor moet stellen...
    maar je wilt dus meer een soort spin achtige draai?
    Ik vind het eigenlijk ook altijd heel mooi, het lijkt echt op spelen vind ik
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Een HUMPF steiger is eeen steiger waarbij Suus zich op mijn send (life up en richting, fase 1 dus, anders nix!) een beetje achteruit omhoog werpt zonder haar hoofd naar achteren te doen, mooi beheerst dus, van waaruit zij , vaak onder het slaken van een HUMPF geluid de cirkel opspringt. Cool wel, eigenlijk.
    Suus is wel vocaal, die kan soms echt moppergeluiden maken onder het ridjen ook.

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hihihi kan me er wel iets bij voorstellen, moet er ook wel gaaf uitzien een HUMPF circlinggame.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou Atli z'n steigerij bij de send ziet er best suf uit hoor. Hij gaat echt in slow-motion en komt meestal ook niet zo heel hoog van de grond af. Ja en dat is volgens mij wel een soort protest: ik wil eigenlijk niet maar ik weet dat ik moet van jou, nou vooruit dan maar. Soms is hij wat feller en vertrekt hij al voor ik de daadwerkelijke send heb gegeven, dat lijkt dan wel iets meer op spelen maar ook daar twijfel ik over...
    Hij zegt er trouwens geen HUMPF bij.

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Wat dan???... :-
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Niks.
    Maar ik heb wel de indruk dat hij denkt: moet ik nou alweeeeeer die stomme cirkel op? Nou ja, het is dat het moet, maar eigenlijk wil ik niet!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ik heb daar al van in het begin over nagedacht over die steigerbeweging. Want als je kijkt op de level 1 video dan snelt Chinook ook zo meteen weg met een steigerachtige galopsprong. Shiva die vertrekt gewoon, zonder sprong of zonder HUMPF (). Ze is niet supersnel maar ik vind het absoluut snappy genoeg hoor. Ze is totaal left brained. Maar als ze zo zou wegspringen dan zou ze echt helemaal right brained zijn. Maar het kan dan ook wel zijn zoals sanne zegt, dat het bij haar left brained is. Dus het hangt wat van het paard af denk ik. Als je weet dat je paard het niet graag doet zou ik het ook niet te veel doen.

Vandaag nog eens extra goed gekeken naar Suus bij de send, nouja wat kan ik zeggen, hij is gewoon mooi als ze hem zoals vandaag doet: bij mijn send (eerst life up, dan richting) verheft ze zich (zonder HUMPF vandaag) en springt vanuit de achterhand rechtsom op de cirkel, dus ze gooit haar voorhand enorm opzij. Keurig hoor.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten