hoe zorg je er eigenlijk voor dat je paard eens wat grotere circels begint te maken.
meestal blijft hij gewoon even groot, dit is nog net iets kleiner dan de 12 ft rope en ergens op de circel snijd hij dan ook nog een stuk af.
als ik gewoon wat touw laat vieren hangt het over de grond te slepen en moet ik steedss weer een stuk binnen halen omdat het anders echt in de weg hangt voor mij, dn draait het rond mijn voeten...
wat nog een probleem is, hij is op dit moment mij heel erg aan het testen, tja, probleem, je weet wel, ff me bewijzen tegenover hem hè.
dus na een rondje of 2 beslist hij plots zelf om om te draaien en naar de andere kant te lopen, dan disengage ik hem en stuur hem terug de
hij springt gewoon uit de circel, dus hij disengaged zelf en blijft dan op een vrij grote afstand van mij staan en vertikt het om zich terug op de circel te laten sturen.
wat hij dan doet is het volgende, of hij loopt naar achter zodat ik moet volgen omdat hij anders echt te ver is om hem weg te sturen.
of hij trekt zich uit volle macht los. tja, daar kan ik dan niet van winnen natuurlijk.
kunnen jullie mijn uitleg wat volgen? ik zie het voor me als ik het vertel en dat is wel handiger hè.
iemand een idee hoe ik hem snel, zonder zelf te veel te bewegen toch weer weg kan sturen?
Bladwijzers