Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Osteopaat, magnetiseur, chiropracter?

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Osteopaat, magnetiseur, chiropracter?

Ik lees hier op het forum verschillende goede ervaringen met zowel osteopathie als met chiropractie.
    Magnetiseur ben ik nog niet zo tegengekomen.

Maar wanneer kies je nu voor wat?

Probleemsituatie is hier vooral dat mijn merrie heel moeilijk een zadel accepteert. Als ze het zadel eenmaal een poosje op heeft gaat het beter. Toch blijft ze een pony die teveel stress ontwikkelt voor verschillende dingen. Ze loopt boomloos vaak beter dan met een boomzadel.
    Dit is de reden dat het rijden momenteel nu op een laag pitje staat (al weken niet gereden), en mogelijk zelfs komende tijd nog helemaal niet gebeurd.
    We zijn opnieuw gestart met Parelli.
    Maar ik wil ook uitsluiten dat er niets anders dwars zit. Overigens is een heel deel wel haar karakter, want het geld niet alleen voor opzadelen.

Maar wanneer kies je dus een osteopaat, wanneer een magnetiseur en wanneer een chiropracter?
    Ik heb al wel het één en ander gelezen over oa osteopathie en chiropractie, maar vind het nog lastig beoordelen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re:Osteopaat, magnetiseur, chiropracter?

Ik kies vaak voor chiropraktor tov osteopaat omdat ik gewoon een hele fijne chiro ken!

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik kies vaak voor chiropraktor tov osteopaat omdat ik gewoon een hele fijne chiro ken!
    Ik weet dat Karianne chiropracter is.
    Maar goed, ben eerst benieuwd naar wie wat kan betekenen zeg maar.
    Een osteopaat zit hier in de buurt, een magnetiseur ook. Chiropractie zou van verder moeten komen.
    Ik vind het gewoon moeilijk inschatten wat iets zou kunnen doen in dit geval en waarom.

En eigenlijk ook wel, hoe vaak is gewoonlijk dat zo iemand komt?
    Eenmaal, of meerdere behandelingen?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat doet een magnetiseur, wat zou het voordeel zijn, geen idee hoor wat zo,n iemand doet.
    Ik denk dat je zo,n probleem vaak van meedere kanten moet benaderen, uitsluiten dat er iets lich is, zorgen dat het zadel goed past, en dan kun je nog kijken naar de training, rij je het paard zo dat het datgene wat er gevraagd wordt ook kan geven.

Mij is ook niet altijd duidelijk wat het verschil is tussen een chiropracticur en een ostheopaath, mischien even googelen. Ik krijg het ook verschillend uitgelegd. Voor mij is het vooral belangrijk dat je iemand hebt die deskundig is, daar moet je zelf ook een beetje achter komen natuurlijk en vragen aan anderen wat hun ervaring is.

Aantal behandelingen is verschillend, sommige paarden hebben genoeg aan 1 behandeling , vaak gebeurd er ook nog eenmaal een folluw-up, en sommige paarden moeten vaker behandeld , ligt er aan wat er aan de hand is denk ik.

Succes.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik vind het alledrie wel wat. Magnetiseur ben ik zelf en ik heb al heel wat paardjes hier op het forum geholpen; maar even niet over mij.

Ik heb zowel met de chiropractor als de osteopaath goede ervaringen. Beide heel anders. De laatste jaren is het vooral Karianne die mijn paarden behandeld. Ik ben zo tevreden over haar dat er nooit meer iemand anders komt. Nou ben ik wel iemand die sowieso regelmatig iemand laat komen, zelfs als ik niet eens denk dat er iets aan de hand is.

Het kan karakter zijn maar omdat te concluderen aan de hand van haar actie vind ik een beetje gevaarlijk. Het zou voor mij juist dan eerder voor de hand liggen dat er iets fysieks aan de hand is.

Succes in ieder geval.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Poca, ik denk dus juist niet dat het puur karakter is, maar dat het meespeelt. Juist omdat ik denk dat er meer speelt wil ik dus haar laten behandelen.
    Ze heeft altijd wel moeite gehad met iets op haar rug, ook gewoon een singel etc.
    Een bekende deken gaat goed nu, een onbekende en bijvoorbeeld lichtgekleurde vond ze nog steeds geen goed plan. Dat is ondertussen alweer een tijd geleden.

Kun je toch iets meer vertellen over wat een magnetiseur precies doet? Ik hoor namelijk hele verschillende verhalen. Mag ook een linkje waar meer informatie staat.
    En waarin vind jij het verschil liggen tussen osteopathie en chiropractie?

Ik weet dus niet direct waar het probleem ligt. Wel dat ze snel spanning opbouwd, maar kan niet zeggen hoe of wat precies. Om gewoon te weten of er verder problemen zijn lijkt een behandeling mij zinvol. Ik vroeg me dus alleen af wanneer je juist voor wat kiest.

whoopie, een goed liggend zadel is een goede. Haar boomloze zadel accepteerd ze dus erg goed in verhouding. Voor de geboorte van haar veulen had ik een boomzadel dat ook goed leek te liggen en dat ze accepteerde. Helaas bleek die nadien veel te smal, dus is er niet meer opgekomen na het veulen. En nu heb ik een Wintec liggen, die juist wel goed leek te liggen, zo goed heb ik nog nooit een zadel op haar zien liggen. Maar ze bouwt nu zoveel spanning op. Ik heb er overigens maar eenmaal mee gereden. Verder alleen erop gelegd en gepast. Als ik het weer ga opbouwen dan dus eerst met haar boomloze die ze beter accepteerd. En daarna zien we wel verder.

Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Dit probleem herken ik wel! Rasa bouwt ook ontzettend veel spanning op met rijden. Nu al 4 maanden niet gereden daardoor (en omdat ik begonnen ben met Parelli natuurlijk). Zelf bij eerste keer friendly game met het dekje schoot ze direct in de stress; een skippybal is ok maar dekje dus niet Bij haar vorige baas werd ze gewoon opgezadeld en bereden en werd de spanning afgedaan als 'lastig paard'.
    Afgelopen week is de osteopaat geweest en ze blijkt dus alle spanning die ze heeft, vast te zetten in bekken, halswervels en rond het middenrif. Hierdoor wordt alles natuurlijk nog pijnlijker.
    Na een weekje mocht ze weer wat aan t parellien. Straks nog een keer behandelen en dan met behulp van Eef hopelijk weer opbouwen tot rijden. Karakter blijft natuurlijk een belangrijke factor in het geheel, maar als er lichamelijk niets meer in de weg zit, scheelt dat wellicht een boel spanning.

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Hihi de skippybal heb ik nog niet geïntroduceerd. Hier is een dekje nog wel te doen. Maar een zadel erop, en de singel vast niet.
    En ja, tuurlijk kan ik daar doorheen breken, maar dat wil ik niet.
    Daarom lijkt het me verstandig haar na te laten kijken, ondertussen Parelli ik door.
    En hoop dat het uiteindelijk goed doet voor haar.

Prebalia, ben benieuwd wat er hier uit gaat komen, misschien wel op dezelfde plekken.

Bladwijzers

Forum Rechten