Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: Vraag over zendmasten

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Vraag over zendmasten

In dat geval: gefeliciteerd met het vinden van je paardenparadijs!!!

(En ja, die krengen staan echt overal... ben d'r ook niet blij mee...)

Hi, fijn dat je zo'n mooie plek hebt gevonden. Ik lees dit topic nu net pas.
    Ik wil toch graag iets kwijt over zendmasten, al denk ik dat jij je geen zorgen hoeft te maken nav onze ervaring, omdat het bij jou om een inloopstal gaat en ze veel vrij buiten staan.

Wij hebben jaren geleden enorm lopen tobben met onze twee paarden. Ze stonden 's nachts op stal en overdag buiten. Ze hoesten allebei, niks hielp meer. Eerder deed homeopathie ze altijd veel goed, later moesten ze echt op symptoombestrijder Ventipulmin.
    We zijn bij Eric Laarakker geweest en daar werd ons verteld dat ze geopathisch belast waren...?? Geowatte???
    Kon wel verholpen worden, wisten ze wel iemand voor, dat kostte ongeveer 1500 euro. We waren nogal sceptisch, eerlijk gezegd.
    Maar ten einde raad, Eric kón ze niet behandelen zolang ze op stal steeds weer 'geopathisch' belast werden.

Er is dus iemand gekomen (http://www.geo-phiscis.org/site_NL/nederlands.htm).
    Hij heeft alles, stallen en woning, doorgemeten op allerlei stralingen (umts, gsm, radar, enz) en het bleek er erg slecht aan toe te zijn. In een afgesloten ruimte krijgen die stralingen de kans om terug te kaatsen en degene die erin verblijven steeds maar weer te 'raken'. (Dat is dus het verschil met jouw situatie).
    Die straling heeft een bepaalde trillingsfrequentie die afwijkt van de trillingsfrequentie waarop tal van organen functioneren, zo wordt het lichaam verstoord.
    Ook wijzelf waren er 'slecht' aan toe. Mijn man had diverse vage klachten en ook onze zoon plaste veel in bed.

Een week later ging het met de paarden al veel beter. Ze waren veel rustiger op stal. Normaal was de mest altijd over de hele box verdeeld, nu kon je zien dat ze veel meer stil stonden. Het hoesten ging vrij snel over.
    Wijzelf knapten ook echt op.

Of ik alles goed heb uitgelegd, weet ik niet, maar wij zijn overtuigd.

Af en toe moet alles nog eens nagemeten worden en evt. gecorrigeerd. Oja, dat gebeurt met kleine magneetspoeltjes die op de buitenmuur worden geplakt, die houden de straling tegen.
    Het kost wel wat, maar dat bespaar je op gezondheidskosten, dus het is alles waard.

Wat de gevolgen zijn van in de open lucht naast een zendmast wonen, weet ik niet.

Interessant topic!
    Wij gaan binnekort ook naar onze droomplek verhuizen (met paarden) en daar staan in de buurt hoogspanningsmasten.
    maar 1500 euro, dat vind ik veel geld zeg, voor alles te komen meten.
    Als je gezondheid er natuurlijk echt mee geholpen is, scheelt het wel een hoop.
    Don't dream your life, live your dream!

Ja, het ís ook veel geld. Ik denk dat we ongeveer een jaar hebben lopen dubben en toen ging het écht niet meer.
    Wij hebben overigens geen enkele mast in de buurt staan....
    Het gaat allemaal om 'onzichtbare' straling. En er komt steeds meer bij en bij...
    Het is erg interessant als je je erin gaat verdiepen, maar het geeft niet echt een gerust gevoel om er meer over te weten

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nee ik voel me niet echt lekkerder nu na je verhaal canter...
    Maar ik geloof wel dat het waar is. Dat straling je echt ziek kan maken.

Actief Forumlid BEAUBA's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik heb er eerlijk gezegd nooit zo bij stil gestaan , die zendmasten & straling
    Maar ik schrok toch wel even toen ik dat ding op dat supermooie plekje zag staan .

@ canter
    Wat was precies de oplossing voor jullie , na de metingen ?
    Is er iets gedaan aan jullie huis/stallen ?
    Over Balki , m'n SuperShet :
    Nee hoor , hij is niet dik .
    Hij zit gewoon vol met karakter .

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik geloof het ook wel dat het schadelijk kan zijn ja. Toch vraag ik me af wat dan het verschil is tussen binnen en buiten. Ik snap dat jij niet de deskundige bent, maar je zegt dat die straling binnen weerkaatst tussen de muren en dan steeds de personen of dieren binnen raakt. Daar kan ik op zich wel inkomen, maar ik vraag me wel het volgende af: als die straling binnen kan komen..... kan die er dan ook niet gewoon weer uit? Waarom zou dat binnen blijven hangen? Het komt toch ook door die muren naar binnen?

Verder is het natuurlijk helemaal super dat jouw paarden en jullie zelf nu geen last meer hebben. Heeft degene die dat bij jullie kwam doen ook verteld of dit alleen lokaal op bepaalde plekken voorkomt, of is dit overal in die mate en heeft niet iedereen er evenveel last van?

Wat was precies de oplossing voor jullie , na de metingen ?
    Is er iets gedaan aan jullie huis/stallen ?
    Ja, er zijn op alle plaatsen waar straling naar binnen kwam hele kleine houten 'doosjes' geplaatst met een magnetisch spoel erin. Bij de stallen op de buitenmuur en in huis op de binnenmuren.

als die straling binnen kan komen..... kan die er dan ook niet gewoon weer uit?
    Ja, zo logisch dacht ik ook, maar toch werkt dat kennelijk niet zo in de praktijk. Ik heb me er jaren geleden redelijk in verdiept, maar ik ben het nu weer een beetje kwijt hoe het allemaal precies zat. Het had ook iets met breuklijnen te maken die de straling terugkaatsen.

Achter op ons erf was er een plek waar onze hond altijd ómheen liep ipv eroverheen. Toen die man er was om de straling te meten vroeg ik hem of achter ook even te controleren. Hij zei toen dat in bv de hondenkennel (die deels open is) de belasting voor de honden niet groot zou zijn.
    Ik had hem verder niks verteld waarom ik wilde dat hij achter ging meten. Hij gaf echter precies op de plek die de hond mijdde een breuklijn aan. Daar komt dus veel straling 'vandaan'.
    Onze hond wist het dus....Katten overigens schijnen juist een stralingsplek op te zoeken en geen last te hebben. Honden, paarden, koeien, varkens hebben wel veel last.

Heeft degene die dat bij jullie kwam doen ook verteld of dit alleen lokaal op bepaalde plekken voorkomt, of is dit overal in die mate en heeft niet iedereen er evenveel last van?
    Het komt overal voor, heeft helemaal niks met deze plek te maken. Nergens is het inmiddels meer stralingsvrij. Hij is zelf in Zwitserland gaan wonen, daar zal het in de bergen ergens misschien nog wel meevallen.
    Op zich kan een individu best wat straling te hebben, bij teveel echter (zoals 's nachts constant zwaar belast zijn, terwijl je dan juist moet kunnen 'opladen') wordt je immuunsysteem verzwakt.

Maar nogmaals ik ben absoluut geen deskundige op dit gebied. Het is moeilijke en ongrijpbare materie, maar in bepaalde gevallen zeker de moeite waard om te onderzoeken of er iets dergelijks aan de hand is.
    Was het niet Eric Laarakker geweest die ermee aankwam, toch niet de eerste de beste, dan hadden we misschien nooit actie op dat gebied ondernomen.....met alle gevolgen van dien.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Jammer is ook dat meer en meer mensen zo graag draadloos internet hebben...reuze gezond hoor.
    Natuurlijk is er zonder dat ook al heel erg veel straling van alle andere toestellen, maar alle beetje minder helpen toch.

Ja draadloos internet en mobieltjes zijn idd niet gezond.

Wat ook helpt is zoveel mogelijk alle stekkers uit de contacten doen, tv af (niet op stand-by). ik zet nu ook m'n waterbed 's nachts af.
    Don't dream your life, live your dream!

Klopt!
    Ons werd geadviseerd om geen gebruik te maken van een handset telefoon, dus zo'n draadloze in huis met een basisstation. Zo'n station zend, itt een mobiel, constant straling uit. Wij hebben dus een weer een gewone telefoon met een draadje. Tis nog net niet zo'n grijze met een draaischijf (al zal de wat jongere generatie nu niet eens weten waar ik het over heb :lol.
    Ook laptop liever met een kabel verbinden of tijdelijk draadloze functie van modem aanzetten en dan weer uit.
    Ik moet eerlijk zeggen dat gemakshalve die inmiddels weer altijd aan staan. Stom, maar waar.
    Ook mijn electrische bed (om heel luxe hoofd of voeteneind omhoog te zetten) moet uit, ivm zwaar magnetisch veld. Verder vooral geen electriciteit rondom bed, daar alle stekkers overal uit. Dit ivm, ik noemde het al, het 's nachts ongestoord kunnen 'opladen' van je eigen energie.
    In het begin volgden we alles heel strikt, maar een mens is gemakzuchtig, dus af en toe verwaterd het wat. Maar alert zijn we wel!!
    Ook voedsel verwarmen in magnetron schijnt schadelijk te zijn. En ga zo maar door....

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik dacht eigenlijk dat een mobiele telefoon ook constant straling uitzond?

Een DECT basisstation zoals je in huis gebruikt voor een handset zend constant signaal uit naar de handset. Dus mn dichtbij het basisstation in de buurt zijn was niet goed.
    Bij een mobiel is er sprake van straling tíjdens het bellen. Dus minder schadelijk dan een DECT.
    Let maar op op storing bij een radio of tv als er een mobiel overgaat.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Zend het basisstation ook straling uit naar de handset als die op het basisstation staat?

Volgens mij zend een mobiele telefoon wel degelijk ook straling uit als je er niet mee belt. Vast wel meer als je er wél mee belt, maar er staat me een onderzoek bij waaruit bleek dat mensen slechter slapen als ze hun mobiele telefoon in de buurt van hun bed hebben liggen. Was een Zweeds onderzoek, geloof ik.

Pffff, Marja, ik weet het ook niet precies allemaal, was het maar simpeler en duidelijk.
    Klopt dat een mobiel naast je hoofd leggen niet goed is, maar waarom dat nou precies is????
    Een handset in het station??? Mmmmm, geen idee, ik denk het wel dat er dan ook straling is, maar niet alle systemen zijn hetzelfde natuurlijk.
    Een uitgebreid artikel, dat ik vond op de site van degene die het hier 'gesaneerd' heeft:
    http://www.geo-phiscis.org/pdf/stral...0of%20feit.pdf
    Absoluut interessant, ik ga zelf mijn geheugen ook weer eens opfrissen en de gemakzucht maar weer eens opheffen. Kan zeker geen kwaad

Bladwijzers

Forum Rechten