Hallo allemaal!
Probleempje. Wil met m'n nieuwe verzorgpaardjes beginnen met NH.
Ik was er vandaag voor de tweede keer dus eerst eventjes in de kou in de paddock gezeten. Ik werd van top tot teen onderzocht door Amigo de fjord, die moest ik steeds wegduwen. Toen duwen niet werkte heb ik met m'n hand gezwaaid, zo steeds iets dichter bij hem tot ik dan z'n neus raakte als ie niet opzij ging. Dat deed ie steeds wel maar zodra ik stopte kwam die gelijk weer errug dichtbij alles onderzoeken.
Easy de ijsco bleef eerst op de achtergrond maar kwam later toch maar even buiten kijken wie daar nou weer zat. Maar wel van een afstand want amigo stond er zeer prominent voor in de weg.
Hierna even gemest enzo. Toen even om de beurt aan het halster gepakt en geborsteld.
Met amigo weinig problemen easy bleef uit de buurt.
Toen easy maar Amigo bleef maar lastigvallen. Nu weet ik dat Parelli het principe protect your herd of two heeft maar dat komt in level 1 niet voor. Het hier op het forum gezocht maar kon niet echt een uitleg of iets vinden.
Wat doe ik in dit geval? Amigo vastzetten terwijl ik met easy bezig ben of is er een ander handig hulpmiddel?
Ik heb hem nu steeds weggeduwd(alleen lichaamstaal werkt nog niet of ik deed iets verkeerd kan ook), maar elke keer als ik terugging naar easy kwam hij ook weer lastigvallen.
Bladwijzers