Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 35 van de 35

Topic: Fjorden zijn te sterk...

Re: Fjorden zijn te sterk...

Hier in België, niet dat ik weet.... Hou de activiteiten hier op het forum wat in 't oog, binnenkort zal er nog wel iets georganiseerd worden.
    Don't dream your life, live your dream!

Ik heb zelf ook een fjord en nog een lekkere ouderwetse stevige ook. Ik ben zelf ook nogal behoorlijk van postuur maar als ze echt wil ben ik helemaal nergens meer. Toch ben ik er achter dat als ik goed oplet op haar lichaamstaal dat ik dingen voor kan zijn en dat ze dus ook niet meer gebeuren. Als ik haar s'avonds op stal breng wil ze zo graag naar binnen want daar is immers het eten. Ze mag werkelijk geen stap voor mij uitlopen want anders loopt ze er met mij vandoor. Toch is ze al zo ontzettend veranderd sinds ik haar heb en dus ook parelli met haar doe. Zelfs de andere mensen op stal zien het en gaan nu opeens allemaal inzien dat parelli wel handig en leuk is terwijl ze mij in het begin echt in de nek hebben aangekeken van wat doet die gek daar met haar stokkie.

Ik begrijp ook dat al die parelli dvd's erg duur zijn voor een jong iemand maar misschien kan iemand in jou buurt je ermee helpen.
    www.niettevermijden.com

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

@amethist: Bedankt! Maar hoe heb je dat dan aan haar geleerd?
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Ik weet helemaal niet of ik het goed heb gedaan omdat ik zelf net een paar maanden paardenbezitster ben maar ik heb in het begin heel veel gewandeld met Odet. Iedere keer als ze net te ver voor mij ging lopen draaide ik 180 graden om liep weer een stukje en dan weer 180 graden om. Dan liep ze automatisch achter mij. Ook stopte ik regelmatig en moest ze stil staan. Tussendoor mocht ze af en toe grazen al beloning. Ook draafde ik regelmatig aan tijdens het wandelen aan de lijn. Dan weer terug naar stap en stoppen. Dan weer paar pasjes achteruit. Ik kwam dus nooit ver qua kilometers. Maar ik moest veel variatie doen tussen door anders verveelde Odet zich snel en had ze voor alles aandacht behalve mij. Nu ahet weer glad is en ze loopt me te veel voor laat ik haar een paar stapjes achteruit doen. Als ik haar nu laat draaien glijd ze uit. Eigenlijk is ze nu zo ver dat als ik stop en ik wiebel met het touw gaat ze achteruit. Maar ze blijft een krachtpatser. Het enige wat ik kan zeggen is.... kijk goed naar haar lichaamstaal en probeer ze altijd een stap voor te zijn.
    www.niettevermijden.com

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Oké danku!
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten