grr ben ik weer met mijn weideperikelen...
ik heb mogelijk een weiland van 1Ha dat ik kan huren op een nog geen 10 min van mn vriend in Herentals; kan zelfs met de fiest gaan. geweldig denk je dan, maar tis behoorlijk aan de prijs vind ik.
de eigenaar vraagt er nl. 125€ per maand voor en ik moet zelf nog nieuwe draden voorzien... er staan wel treinbilzen rond met op de meest plaatsen al isolatoren en er staat een groot schuilhok op.
ik heb uitgerekend dat de bedrading rond de 200€ zou kosten. dan heb ik de goedkoopst mogelijke draad met een behoorlijke weerstand voor die omvang genomen; goedkope linten van 1cm wil ik niet omdat die weerstand belachelijk slecht is en de paarden dan achteraan doodleuk tegen de draad leunen (ik spreek uit ervaring; beter iets meer betalen en goed dan per se het goedkoopste willen).
nu vond ik dat de eigenaar voor die prijs per maand eigenlijk beter zelf draad rond zijn weiland zou zetten; zo is er achteraf ook geen gedoe als ik weer wegga (laat ons eerlijk zijn; ik blijf niet eeuwig in die buurt wonen... zowel ik als mijn vriend willen weg uit Vlaanderen in de toekomst).
hij zegt nu dat hij op een ander weiland dat hij verhuurt net een nieuwe stal heeft moeten zetten en daarom geen geld heeft voor de omheining; ik moet het dus maar zelf regelen. Maar! voor die andere huurders bouwt hij dus een stal en verzorgt hij de omheining en zij betalen dezelfde prijs als ik. enige tegenargument is dat dat stuk een beetje kleiner is...
wat doe ik hier nu mee??? tis al behoorlijk duur voor een weiland, maar uiteindelijk wel ideaal. 1HA is precies wat ik nodig heb om mijn paarden goed te onderhouden. langs de andere kant is mijn idee wel een beetje dat je OF per maand verhuurd, maar dan iets aanbied dat in orde is OF je vraagt de pachtprijs per jaar, maar vraagt de huurder om zn plan te trekken. ik snap ook niet dat die omheining zo'n groot probleem is voor de eigenaar?![]()
Bladwijzers