Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: deken op voor vies paard?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

deken op voor vies paard?

Bij ons op stal komen er steeds meer mensen die hun tink een deken opdoen. Niet zozeer om het winterhaar tegen te gaan vaak maar meer omdat hun paarden zo vies zijn anders. Nu is er maar 1 die aan wedstrijdjes meedoet dus dan snap ik dat nog. Die is ook meer wit als zwart. Maar is het zo erg als een paard vies is?

Valentino is namelijk denk ik wel het meest vieze van stal. Als ze p de wei staan herken je hem meteen door zijn viezigheid. Ik was gisteren dus een uur aan het poetsen voordat het een beetje schoon was. Dan bedoel ik ook zijn manen opnieuw uitkammen en invlechten want anders is dat 1 vieze klittende stuk haar en zijn billen ook vooral.

Ook zijn oksels zijn erg vies. Die doe ik dan met wat warm/lauw water afspoelen en uitkammen anders gaat dat snel vervilten denk ik.

Maar ik heb zoiets van..zolang de zadelplek en de singelplek schoon is mag hij verders best vies zijn of is het weer iets om overna te denken?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: deken op voor vies paard?

Nee hoor.. wat mij betreft hoef je daar niet over na te denken lekker laten zoals het is!

Aangemeld
    Oct 2005

Dus vies zijn kan geen kwaad? Tis echt 1 plakzooi op zijn bellen..als het aan Vally ligt elke dag weer Ik weet nog dat ik een hele klus had aan Waldo. Die buik was ook bijna aan het vervilten door alle viezigheid en lange haren plus zooi.

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    42

Zolang jij het in de gaten houd dat het niet vervilt is er niets aan de hand toch. Denk dat als je paard mocht kiezen hij liever lekker vies is , en als het zo'n smeerkees is maakt hij van zijn deken waarschijnlijk ook een modderdek.
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Mijn zilverkleurige arabier verandert in de winter ook altijd in een modderkleurige teddybeer. Jammer voor mij als ik wil rijden, maar dat is dan zo. Ik ga er echt geen deken opleggen om hem schoon te houden hoor. Hij vindt het veel fijner zonder deken. Dan maar wat meer poetsen. Vuil kan echt geen kwaad, maar probeer je paard niet te veel te wassen. Daarmee tast je zijn natuurlijke bescherming tegen de regen aan.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Aangemeld
    Oct 2005

Oke...ik had namelijk ook zoiets van..ik zit toch niet op zijn kont dus die mag best vies zijn, maar het lijkt me vervelend als het zou gaan schuren op de plekken waar het zadel en de singel ligt. Maar met goed poetsen blijft die buik mooi schoon. Ik was alleen zijn oksels licht..zodat het vuil week word en het eruit gepoetst kan worden. DSe rest was ik niet.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Whoopie heeft ook altijd een deken van zand over zich liggen, fijn voor haar denk ik dan. Dat vervilten e.d dat heeft ze dan weer helemaal niet, moet zeggen daarom zou ik niet snel een tinker kopen, wat een werk al die lange haren aan de benen e.d bijhouden. Ik ben niet zo,n poetser, als je de buik iedere keer moet wassen is het mischien nog een overweging om daar de haren wat korter te houden zodat het makkelijker schoon blijft??
    Vooral doen wat je zelf prettig vindt.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Oct 2005

De buik valt eigelijk nog mee..tis vooral tussen de voorbenen een plakzootje wat dus of kei hard is en dan nog met veel poetsen eruit gaat..of dus zacht en dan is het wachten tot het hard word of eruit wassen. Ik zat we te denken om misschien die okselharen wat af te knippen, wat die plek is het ergste.

Die tinkers hebben idd wat dat betreft veel poetsuren nodig. Diesel is kortharig en vrij glad en ook nog vrij shoon als je hem van stal haalt. Vally heeft alles lang,wollig en krullent soms. Dan heeft ie mega lange manen, maar gelukkig vallen zijn sokke nog mee en heeft ie geen mok. (afkloppen)

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Er is wel een verschil tussen zand (wat er gewoon weer vanaf valt) of stromest natuurlijk.
    Persoonlijk vind ik niets smeriger dan een paard wat in een nattige strostal heeft gelegen. Het stinkt en plakt als de ziekte.
    Ik laat het liever ook zitten tot het vanzelf verdwijnt Maar als het echt vieze plakzooi is, probeer ik wel even wat op te lappen.

Als mijn pony's vies willen zijn doen ze dat maar lekker
    maar zal ze wel altijd poetsen voordat ik ga rijden of grondwerken..

Ik knip Wien haar oksels al jaren. Zelfs een keer geschoren
    Tussen de voorbenen en bij de oksels word het op het laatst zo'n viltzooitje als je dat niet regelmatig schoonwast. Al kan daar ook geen deken tegenop

Ik vind modder enzo niet erg, maar viezigheid van nat stro of mest ed haal ik er wel af. Zolang ze haar haren nog opzetten kan, laat ik de meeste bagger er gewoon opzitten. Ik rij toch niet, dus wat mij betreft mag ze lekker bemodderd blijven.

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Ik houw van poetsen Vind ik echt leuk om te doen.
    Gipsy ziet er deze tijd ook niet uit, helemaal niet.
    Op dat wit mag ik blijven borstelen, die mestvlekken gaan er niet af.
    Maar zolang hij niet heel erg stinkt laat ik dat lekker zo.
    Als ik ga rijden dan doe ik zoals jou, alle plekken waar zadel zit poetsen zodat niets zou schuren.
    Op de manege heb ik ook altijd veel bekijks hoor, Gipsy heeft als de bijnaam "strontpaard", nu hij de laatste tijd weer op de weide mag gaat hij elke keer helemaal in zijn stront rollen, een hele weide en veel plaats, maar hij wilt daar rollen, liever strontpaard als stalpaard denk ik dan
    Ach ja, hij houdt er zo van om zichzelf helemaal vuil te maken.
    Ik denk dat wilde paarden echt een probleem zouden hebben moest het slecht zijn om vuil te zijn.
    Voor het paard zelf is het volgens mij net veel beter om af en toe eens goed vuil te zijn!
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Aangemeld
    Oct 2005

Gisteren issie gepoetst en dit is dus vrij schoon..

dit zijn de plekken die ik met poetsen als het te erg is losweek en uitkam en misschien dus wel kort wil knippen.

Peaches is dit modder of stalmest ofz ?

en ja ikzou geen deken opdoen om me pony schoon te houden, dat heb je nou eenmaal wel snel in de winter
    Nicky ziet er nu soms ook niet uit, die is beige en rolt graag geen combi maar als zij er blij van word laat lekker gaan..
    gaat vanzelf wel keer weer regenen HAHA

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Vorig jaar had Shanna een deken op. Dat was wel héél handig hoor . De haren liggen mooi plat, en de vacht glimt mooi!
    Desondanks zou dat nooit mijn reden zijn om een deken op te doen. maar wel was wel een handig bijverschijnsel

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten