Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: dilemma ivm weide

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

dilemma ivm weide

grr ben ik weer met mijn weideperikelen...

ik heb mogelijk een weiland van 1Ha dat ik kan huren op een nog geen 10 min van mn vriend in Herentals; kan zelfs met de fiest gaan. geweldig denk je dan, maar tis behoorlijk aan de prijs vind ik.
    de eigenaar vraagt er nl. 125€ per maand voor en ik moet zelf nog nieuwe draden voorzien... er staan wel treinbilzen rond met op de meest plaatsen al isolatoren en er staat een groot schuilhok op.
    ik heb uitgerekend dat de bedrading rond de 200€ zou kosten. dan heb ik de goedkoopst mogelijke draad met een behoorlijke weerstand voor die omvang genomen; goedkope linten van 1cm wil ik niet omdat die weerstand belachelijk slecht is en de paarden dan achteraan doodleuk tegen de draad leunen (ik spreek uit ervaring; beter iets meer betalen en goed dan per se het goedkoopste willen).

nu vond ik dat de eigenaar voor die prijs per maand eigenlijk beter zelf draad rond zijn weiland zou zetten; zo is er achteraf ook geen gedoe als ik weer wegga (laat ons eerlijk zijn; ik blijf niet eeuwig in die buurt wonen... zowel ik als mijn vriend willen weg uit Vlaanderen in de toekomst).

hij zegt nu dat hij op een ander weiland dat hij verhuurt net een nieuwe stal heeft moeten zetten en daarom geen geld heeft voor de omheining; ik moet het dus maar zelf regelen. Maar! voor die andere huurders bouwt hij dus een stal en verzorgt hij de omheining en zij betalen dezelfde prijs als ik. enige tegenargument is dat dat stuk een beetje kleiner is...

wat doe ik hier nu mee??? tis al behoorlijk duur voor een weiland, maar uiteindelijk wel ideaal. 1HA is precies wat ik nodig heb om mijn paarden goed te onderhouden. langs de andere kant is mijn idee wel een beetje dat je OF per maand verhuurd, maar dan iets aanbied dat in orde is OF je vraagt de pachtprijs per jaar, maar vraagt de huurder om zn plan te trekken. ik snap ook niet dat die omheining zo'n groot probleem is voor de eigenaar?
    Hinnik!

Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    38

Re: dilemma ivm weide

ik weet niet hoeveel paarden je hebt, maar ik betaal voor 1 paard al 75 euro per maand voor weidegang. dat is wel inclusief hooi (in de winter) en volgens mij is dat al vrij goedkoop. als ik een Ha zou kunnen huren voor dat geld zou ik het met twee paarden al doen.

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Ik vind dat je gelijk hebt. 125,00 € is heel duur, bovendien mag de omheining niet meer gemaakt worden met treinbilzen. Als er iemand klacht indient moeten die eruit gehaald worden.
    En als de eigenaar zijn weide wil verhuren, moet hij zelf zorgen dat alles in orde is!

Ik snap ook niet dat die omheining zo'n groot financieel probleem is. Als je voor 1 maand betaald, is de omheining al bijna afbetaald.

Ik zou wat afwachten en je niet in 't zak laten zetten.

Trouwens waar zoek je ergens een weide. Ik zit op de grens poederlee-Lichtaart met m'n paarden en ik denk dat als je hier komt zoeken dat je wel een grote weide vindt.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

ja tis een stuk land in poederlee. mijn vriend woont net binnen de ring in Herentals. dus alles wat bereikbaar is met de auto van daar is ok (een half uur rijden is wel de absolute max vermits ik alles zelf doe en dus voor water en voer enz moet rijden)

ik heb 2 ponies en een paard trouwens en ben mij inderdaad wel bewust van de prijzen die gevraagd worden voor een pension, maar het gaat gewoon om weiland he. alles zelf te doen verder. momenteel betaal ik 600€ voor in het totaal 2HA in de regio Mechelen(waar ik dus nog een deel van kan doorverhuren voor de zomer) dit zijn wel twee stukken land waar ik alles zelf op voorzien heb. logisch dat dat iets goedkoper is natuurlijk.

als je me tips kan geven in de regio Poederlee/ Lichtaart: graag! mag ook een groter stuk zijn zelfs; ik zit er niet mee in om er nog en paard van iemand anders bij te nemen en te voeren. ben toch gewoon om elke dag alle verzorging van 3 dieren te doen.

ik had hem trouwens zelfs voorgesteld dat ik de omheining wel in orde zou brengen als hij de kosten gewoon van de huur wilde afhouden. 2 maanden huur en t zou al volledig afbetaald geweest zijn... maar elke cent is blijkbaar teveel...
    Hinnik!

Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    38

in belgie is grond natuurlijk goedkoper

als je het nu al niet eens kunt worden met die man zou ik verder zoeken. ik zou niet snel mijn geld aan iemand geven waarmee ik niet kan communiceren. maar ik zou me ook niet door 200 euro een weide voorbij laten gaan die ik graag wil hebben... afweging maken!

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Voor die prijs één hectare land huren is niet gek!
    Enne.. een voordeel van zelf een omheining plaatsen is wel dat je het naar jouw wensen in kan richten. Misschien kan je met de eigenaar een deal sluiten met betrekking tot het schrikdraad? Dat jij bijvoorbeeld € 25 per maand minder aan huur betaalt en dat het economische eigendom van het schrikdraad na 8 maanden naar hem over gaat?

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

heb ik al voorgesteld en dat wilt hij dus niet. bovendien is 125€ per maand best veel voor een weiland in België, zeker als het niet in orde is. de pachtprijs voor een hectare is een 300€ per jaar he!
    ik had ook 100€ per maand voorgesteld en dan zou ik mn plan wel trekken; heb ook aangeboden om 2 maanden huur te laten vallen in ruil voor de draad als hij echt 125€ per maand wilt.

vind het gewoon een beetje overdreven. wel de centen opstrijken en geen enkele moeite willen doen omgekeerd
    Hinnik!

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sita
    heb ik al voorgesteld en dat wilt hij dus niet. bovendien is 125€ per maand best veel voor een weiland in België, zeker als het niet in orde is. de pachtprijs voor een hectare is een 300€ per jaar he!
    ik had ook 100€ per maand voorgesteld en dan zou ik mn plan wel trekken; heb ook aangeboden om 2 maanden huur te laten vallen in ruil voor de draad als hij echt 125€ per maand wilt.

vind het gewoon een beetje overdreven. wel de centen opstrijken en geen enkele moeite willen doen omgekeerd
    Je moet dit niet verkeerd opvatten, maar misschien zit die man niet op jou te wachten. Hij mag vragen voor zijn land wat hij wil. Het is gewoon een kwestie of jij het ervoor over hebt. Dat je op een andere plaats minder betaald, zal voor hem niet belangrijk zijn.
    Als het stuk grond je naar de zin is, gewoon zelf afzetten en de kosten voor lief nemen. Zo niet dan moet je verder zoeken.

Succes

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Je hebt gelijk 125 euro voor 1ha per maand is duur naar Belgische normen. Maar dan ken je ook het belgische gezegde: iets is zoveel waard als de zot er voor wil betalen. De keuze is aan jou.
    Als je met de fiets kan gaan spaar je ook aan brandstof. Tel dat uit op een maand en misschien win je zo ook al geld. Veel mensen vinden een goedkope plek maar moeten elke dag 30 km rijden en rekenen de brandstof op maandbasis niet mee. Loopt ook op.

Wat Bikkel zegt is ook geheel waar!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

t grappige is dat ik de enige kandidaat ben om het te huren. maar misschien maakt het de eigenaar inderdaad allemaal niet zo veel uit. met de fiets gaan is sowiso toch enkel voor een aantal keer per week hoor; ik spreek uit ervaring (vroeger woonde ik op 5min van de weide, nu op een dikke 10min) je hebt elke keer wel wat dat je mee moet nemen. Zadel, bidons water als het vriest, een zak eten halen,...

wat iemand hier opmerkte ivm je geld niet willen geven aan iemand waar niet mee te communiceren valt, dat is ook wat mijn vriend er van vindt. op zich zou hij die 125€ per maand nog kunnen aanvaarden, maar de houding van de eigenaar staat hem enorm tegen. zo wil de eigenaar ook het recht behouden om de prijs per jaar aan te passen blijkt nu en dat is er een beetje teveel aan; zeker gezien zijn houding op al de rest...

waarschijnlijk nemen we het dus niet, want het is niet zo dat ik op een bepaalde datum van mijn andere weilanden moet. tis alleen wat lastiger voor ons omdat ik dan heen en weer moet tussen hem en thuis.
    Hinnik!

Bladwijzers

Forum Rechten