Bedankt voor je uitgebreidde uitleg Marja:
Dit werkt niet bij whoopie daar is ze echt niet van onder de indruk, heb ik tijden mee gewerkt maar ze reageert er niet op, en dan is mijn laatste fase ook een flik met de stick want door wat te tappen op haar schouder ook al doe je het hard daar is ze niet van onder de indruk.Wat je met grondwerken nog zou kunnen doen, is een antigraasknopje installeren op de schoft. Gaat Whoopie stilstaan om gras te eten, tap haar dan ritmisch op haar schoft, eerst zachtjes, dan steeds harder (met je hand, of je CS). Tot haar hoofd omhoog gaat. Goed zo, braaf! Nu weer aan het werk. Als je dit effectief weet toe te passen, zul je al gauw nog maar heel zachtjes op haar schoft hoeven te tappen om het hoofd omhoog te vragen. Als dit knopje goed werkt, dan zou het ook vanuit het zadel moeten werken.
Wat bedoel je eigenlijk precies met, dat betekent toch eigenlijk dat je je billen en wangen ontspant zeg maar, in neutrale stand wanneer ik rij dan zijn die al ontspannenDus 'smile with all four cheeks',.
Het lastige is wel dat whoopie het presteert om tijdens de draf en galop te kunnen grazen levensgevaarlijk is dat, maar dat met een string zo zwiepen heb ik nooit zo geprobeerd dat kan ik nog eens proberen.
Bladwijzers