Ik kom net wat heel leuks tegen!
Mansour organiseert ism Enjoy the ride een rit over de Hoge Veluwe (15 km, 25 km of 25 km met gps). Het lijkt mij superleuk om mee te doen, zeker omdat er een dierenarts en een eventing professional aanwezig zijn. Wat helemaal gaaf is, is dat je op de Hoge Veluwe niet op de ruiterpaden hoeft te blijven maar dwars overal doorheen mag struinen (zodat de grond omgeploegd wordt voor nieuwe aanplant) en je dus onwijs veel wild tegen kan komen. Ook wil ik me eens orienteren op endurance / trek en lijkt me dit daar heel geschikt voor. Je kan zowel in groepsverband als met eigen paarden in tweetallen of solo de rit rijden.
Van de site van Enjoy the Ride:
De natuur van deze Enjoy the Ride Lenterit in Arnhem is zeer afwisselend. Door de afwisseling van loof-en naaldbossen en heidevelden en grasvlakten leven er talloze verschillende dieren. Nationaal Park De Hoge Veluwe is het meest bekend vanwege zijn edelherten, de reeën en de wilde zwijnen.
Tijdens deze door Manege Mansour georganiseerde Enjoy the Ride Lenterit worden 3 verschillende routes aangeboden: *15 km, ** 25 km en *** > 25 km met gps. Het is mogelijk om deel te nemen met en zonder eigen paard. Een kwartier vantevoren vindt er een veterinaire controle plaats en ook onderweg is er een check. In de route is een rustplaats opgenomen waar je kunt genieten van een hapje en een drankje.
Je kunt bovendien onder begeleiding van een professional natuurlijke hindernissen nemen.
De kosten voor KNHS-leden zijn €20,- en voor niet-leden €25,-
Extra kosten huurpaarden: 15 km €32,50 en 25 km €55,-
Meer weten? stuur een mailtje naar l.braun@knhs.nl.
Inschrijven kan op http://www.enjoytheride.nl
Ik ga sowieso mee doen, ik hoop Gemma ook, hebben er nog meer mensen zin om mee te doen? Lijkt me gezellig!![]()
Bladwijzers