Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Melk geven.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Melk geven.

Anoek blijft maar melk geven.
    Janus is 1 oktober van dit jaar gespeend. Het rare is dat Anoek nu nog steeds melk laat schieten. Als ik ze op de poetsplaats zet. Laatst toen de smid kwam en ze gewoon stilstaat of als we zijn wezen rijden met de kar.
    Heb begrepen dat ze tot ong. 6 weken na het spenen melk kunnen hebben, maar we zitten al aan 10-11 weken.

Iemand hier ervaring mee.
    De andere 2 merrie's bij ons op stal, geven geen melk meer en daar is het veulen 3 weken geleden bij weggegaan

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

Re: Melk geven.

Heeft ze toevallig niet een paardje in de wei die er af en toe van drinkt, misschien dat dat het nog in stand houdt. Anders zou ik toch even contact opnemen met de DA
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Re: Melk geven.

Wat gek Marleen, bij Wien en Froukje was de hele uier ook al na een paar weken opgedroogd.
    Haar hele uier zit nog vol melk?
    Wordt ze veel bijgevoerd?

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Re:Melk geven.

Hmm, da's wel vreemd..
    Heb je idd goed van het voer gehaald met spenen? En kunnen er geen andere (jonge) paarden bij d'r drinken?
    Voelt uier niet warm of pijnlijk aan?

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Re:Melk geven.

Anoek heeft voor het spenen 2 weken geen brokken gehad. Alleen maar weidegang en 2 weken nadat Janus weg was.
    De dierenarts weet geen raad. Hengstenboer heb ik al gebeld en die had er ook nooit v
    van gehoord. Zijn dierenarts heeft geadviseerd om Anoek weer van de brokken en kuilgras af te halen en 10 dagen vochtafdrijvers te geven. Dit heb ik inmiddels ook gedaan. Ze heeft 2 weken (tot afgelopen dinsdag) alleen droog hooi gehad en 2x per dag vochtafdrijvers. Ook dit heeft helaas niet geholpen. Nadat Anoek inspanning geleverd heeft. Loopt de melk er gewoon uit.

Anoek heeft een 34 jarig weidemaatje en de sh weet zeker dat deze niet bij Anoek drinkt. Daarbij staat Anoek sinds een week alleen, omdat haar oude maatje een hele grote wond aan zijn been heeft en stalrust moet houden in verband met het schoonhouden van de wond.

Als er mensen zijn die nog ideeën hebben, hoor ik ze graag.

Bladwijzers

Forum Rechten