gaat de horseman outfitter ermee stoppen dan, als dat zo is dan is dat mooi balen
Dat was toch echt een fijne zaak, als iets op maat gemaakt moest worden, was dat nooit een probleem.
Waarom stoppen ze, weet je dat toevallig?
gaat de horseman outfitter ermee stoppen dan, als dat zo is dan is dat mooi balen
Dat was toch echt een fijne zaak, als iets op maat gemaakt moest worden, was dat nooit een probleem.
Waarom stoppen ze, weet je dat toevallig?
Het Trekpaard "Een Levend Monument"
Marjo zei het al, wij hebben een Freeform voor Moon, de Freeform wave, een soort endurance zadel zonder zweetbladen en met een extra uitsparing voor de schoft. Het heeft en veel steviger onderzijde dan de Barefoot, en daardoor ook een betere verdeling van het gewicht. Het moet dan wel weer wat meer passen op je paard.
Toen Moon kwam zat daar een Barefoot bij. De Freeform heeft meer vorm in de zitting, waardoor je minder breed zit, ik vind dat zelf erg prettig.
We hebben hem gekocht bij buitenzinnig. Don van buitenzinnig is heel aardig. Ze hebben veel verschillende modellen boomloze zadels en veel testzadels, zeker de moeite waard om eens contact mee op te nemen!
De Freeform valt nog net binnen je budget.
"A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli
Tuurlijk daar heb ik aan gedachtOorspronkelijk Geplaatst door Brigitte
Maar naast het rijden doen we meer dan genoeg andere dingen: grondwerk, wandelen, knuffelen blabla..
![]()
Ik moet inderdaad wel vaak rijden, Vitesse heeft nogal veel energie en als ik daar niet genoeg mee rijd word ze ontzettend druk..(zie mijn andere topic)
Ik heb gisteren even met mijn vader overlegd en die vind dat we zoizo terug moeten gaan naar Drunen, we hebben de vorige keer weer ruim 90 euro afgerekend voor het opvullen etc. dus moet toch enige waar voor je geld krijgen. Of in ieder geval me geld terug krijgen.
We kijken wat daar uit komt en dan gaan we verder kijken. Tot die tijd rij ik gewoon niet, met dit weer komt er toch weinig van dusDan moet ze maar wat extra rennen in de wei
![]()
Ik hou jullie op de hoogte!
Oorspronkelijk Geplaatst door Anouk
Kan ik me heel goed voorstellen, voor een paard dat graag en veel loopt is rijden vaak toch echt de beste optie. Een keer helemaal niks doe je een extravert paard meestal niet zoveel plezier mee, teminste dat is mijn ervaring. Een jong paard dat graag loopt en confident is vind het denk ik juist geweldig om lekker naar buiten te gaan en kilometers te maken.
Hier ben ik ook van overtuigd alleen moet dat ding op je rug dan niet zeer doen.. dus daar moeten we gewoon een oplossing voor vinden!Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
![]()
Zo bezoek aan Drunen achter de rug. Na mijn beetje boze telefoontje werd ik echt SUPER geholpen vandaag. Ik had een nieuw meisje die er echt veel vanaf wist! Ze nam super goed de tijd en keek goed mee en luisterde goed naar mijn en Vitesse haar klachten. Me zadel lag dus eigelijk helemaal niet zo slecht, hij drukte alleen ietsje wat net boven de schouderpartij. We hebben wat dingen geprobeert en met een goed bontje lag hij eigelijk super, Vitesse liep meteen weer als een trein. Met oog richting de zomer gaat er 1 maatje bredere boom in en dan ligt hij helemaal super. Ik heb liever dat hij zonder bontje goed ligt maar zo gaat het nu ook prima en dan kan ik nu even goed doorsparen voor een maatzadel.
Bedankt voor al jullie reacties en tips!![]()
Is het zadel te smal dan? Want ik dacht dat je een te smal zadel niet breder kan maken met een bontje. Wat is er bij jou dan precies mis met het zadel?
Nee, mijn zadel is niet te smal, we doen er een bredere boom in en vullen hem op met een bontje. Hij zit nu zonder bontje opzich goed maar omdat ze zo weinig ruimte heeft om spieren te ontwikkelen en zomervetje kwijt te kunnen maken we hem breder!
Bladwijzers