Heb zelf ook een boomloos zadel ,aa wil nu Anoek wat meer haar vorm heeft toch overgaan op een boomzadel.
Boomloze zadels duwen je toch in een bepaalde houding die ikzelf als minder prettig ervaar.
Succes met je zoektocht.
Heb zelf ook een boomloos zadel ,aa wil nu Anoek wat meer haar vorm heeft toch overgaan op een boomzadel.
Boomloze zadels duwen je toch in een bepaalde houding die ikzelf als minder prettig ervaar.
Succes met je zoektocht.
Heb je wel eens contact gehad met Esther Groen van greendistance.nl? Mijn ervaringen met haar zijn heel positief.
And the future is certain
give us time to work it out
Talking Heads - Road to Nowhere
Ik vraag me inderdaad af of boomloos geen probleem is met de lange afstanden die is rij? Ik zal deze vragen ook eens op het endurance forum stellen.
Ik ken Esther Groen wel, heb er weleens een rijbroek gekocht. Zij is ook actief op het enduranceforum dus.
@Nienke: Ik heb de site even snel bekeken het ziet er super uit! Maar toch boomloos, waar ik misschien toch mijn twijfels mee heb!?
@ Eveline: Ga je aanbod zeker onthouden. Ik vind de startrekk dressuur er ook nog eens mooi uit zien dus. Niet echt belangrijk maar wel leuk bijkomstigheid. Oh en dat Plipen waar kan je dat laten doen?
Ik ga me eens even er in verdiepen wat er allemaal is en kan, zal het hier plaatsen dan kunnen jullie me vast een beetje helpen![]()
Bij Green disteance hebben ze tegenwoordig volgens mij ook een regeling dat jehet zadel kunt leasen.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Ik heb een trekker. Nog niet zo veel mee gereden omdat ik mijn verstelbare pommel nog niet binnen heb, maar ik vind hem héérlijk zitten. Fijner dan alle boomloze zadels waar ik ooit op heb gezeten en zelfs fijner dan gewone dressuurzadels (en ik heb er behoorlijk wat gevoeld). Ik merkte vanaf de eerste keer aan mijn paard dat hij er beter onder bewoog dan andere zadels en hij is erg gevoelig met zadels. Dat zadel is zowel flexibel als goed drukverdelend. Voordeel is ook de prijs, die valt erg mee.Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
Sow, ik heb even uitgebreid rond gelezen op het endurance forum over boomloos en lange afstanden. Problemen gaan zich vaak bij boomloos pas voordoen bij meer dan 80 km op 1 dag, nou zijn we hier de aankomende 2 jaar nog zeker niet aan toe(tijd etc) dus misschien dat ik dan toch maar besluit om terug over te gaan op boomloos en dan over 2 of 3 jaar (als ik van school af ben en dus een hoger budget te besteden heb) een zadel op haar rug laat aanmeten.
Ga alles morgen eens even met mijn paps overleggen..![]()
Ik kan het toch niet nalaten om hier nog even op te reageren.. het is namelijk echt zo'n onzin!!!Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
![]()
Er zijn zoveel verschillende boomloze zadels dat je ze onmogelijk over één kam kan scheren.. je zegt toch ook niet: "Boomzadels duwen je in een bepaalde houding"??!!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
ik heb voor snowdon de barefoot cheyenne (iets ouder model zonder vps) en ik ben ook een beetje aan het twijfelen nu ik van plan ben in de zomer wat meer te gaan rijden.
Ik heb trouwens helemaal geen last dat boomloos mij in een houding duwt dat heb ik juist bij boomzadels. Esther heeft toen op snow de massimo gepast en ik zat er uiteindelijk wel aardig op maar ik had echt het idee dat ik in een houding werd geduwd, en toen ik de dag later weer op mijn barefoot zat vond ik dat toch veel prettiger!
Ik wil van de zomer ook de trekker eens gaan testen want die ziet er ook super uit!
Ik had toen de tijd de barefoot londen geplipt op Netam, en de afdruk was echt perfect. dat wil niets zeggen over hoe het op snowdon ligt, maar het bleek dus wel een goede drukverdeling te zijn, terwijl het best een voorwaardse rit was, (de paarden hadden er zin in) en ik 3 keer op en afgestapt was zonder krukje.
Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he
Heb je er wel eens aan gedacht dat het bijvoorbeeld niet aan het zadel ligt? Je zegt dat je in het begin minder reed en dat er toen niks aan de hand was. Zou het kunnen dat je paard eens iets anders wil dan iemand op zijn rug?ik ken je verder niet dus ik weet niet of je echt vaak rijdt? Misschien is met 'afwisseling' alles opgelost.
Dus rijden, wandelen, grondwerk,loswerk,undemanding,knuffelen, massage,of een keer helemaal niks. Dan heb je ook 7 dagen en spaar je de rug van je paard en van jezelf en sluipt er geen 'saaiheid' in voor je paard.
Nogmaals heb ik geen idee of het werkelijk zo is dat je vaak rijdt en dat saai zou zijn voor je paard.
Het is een suggestie
Birgitte, vitesse heeft heel veel energie daarom rijd ze ook vaak volgens mij..
hoop dat je iets kan vinden anouk..
of misschien tijdelijk terug naar een barefoot en in toekomst kijken naar een boomzadel..
dan kan het nog steeds saai zijn voor een paard als er veel gereden wordt.Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
geloof niet dat vitesse rijden saai vond, maar hij heeft nu moeite met opzadelen..
Paarden kunnen goed 'koppelen'.
Maar nogmaals misschien zit ik er naast.
Ik heb een Torsion endurance en ben er opzich best blij in de zin van het zit heerlijk zacht, en ik kan gewoon rechtzitten. Diesel is er ook erg blij mee. De trekker vond ik ook een mooi consept in de zin van dat de belangijke dingen allemala verstelbaar zijn zoals de kussens, de breedte en de zitlengte.
Bij ons op stal gebruiken ze ook veel wintec en thorrowgood, ook een paar die met caprilli bates rijden en er weg van zijn.
Ik vond de dressuur van startrek ook fijn zitten alleen kon ik er toen niet mee rijden dus heb er alleen ff op gezeten. Ook een erg fijn en moi zadel.
Hey Anouk, de horseman outfitter heeft opheffingsuitverkoop met kortingen van 50-70%! zijn alleen nog vandaag en volgende week zaterdag open. Ook heel veel endurance zadels! http://Www.horsemanoutfitter.nl
When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
Dagboekje: Livin' la vida Chivas!
www.dealindreams.nl - realise your dreams!
Bladwijzers