Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 38

Topic: Zadels.. Lastig.

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Zadels.. Lastig.

Toen ik Vitesse kreeg ben ik begonnen met rijden met mijn Barefoot London. Voor Vitesse een prima zadel want ze heeft nooit last gehad van haar rug o.i.d. ik reed toen wel een stuk minder als nu. Alleen was de Barefoot voor mijzelf minder fijn, met lange ritten last van mijn rug en het deed mijn houding zeker niet ten goede..

Ik ben vorige jaar ergens overgestapt op mijn wintec van Isabel Wehrt. Heb hier in Frankrijk even op gezeten en dat beviel me goed, ik besloot toen dat ik op een wintec over wou gaan. Weinig onderhoud, veel goede ervaringen van mensen, met het cair systeem en verwisselbare boom.
    Ik ben toen ook in de endurance gestart en ik kan het toch bijzonder lang uithouden in dit zadel, voor mijzelf persoonlijk dus geen reden om te gaan twijfelen aan dit zadel.
    Vorige jaar winter merkte ik aan Vitesse dat het zadel minder lekker zat bij dr, ze vond het opzadelen minder fijn etc. Ik ben toen naar het Drunens ruiterhuis geweest, die heeft er een smallere boom ingezet, opgevuld en singelstoten vervangen. Weg waren de problemen.
    Tot dat ik aan het einde van het enduranceseizoen weer aan het begon te merken dat het niet lekker zat, na een lange rit duidelijk last van haar rug, met opzadelen me het liefste opeten. Ik heb toen direct een afspraak gemaakt met Drunen voor een controle. Vitesse was in de tijd ook extreem afgevallen. Toen is de smalste boom er in gegaan en me zadel opnieuw opgevuld.
    Maar ik twijfel nu weer, Vitesse is nog steeds niet blij met opzadelen en er zit me gewoon iets dwars, misschien is dit gewoon niet het zadel voor Vitesse.
    Mijn laatste bezoek aan Drunen is ook niet verlopen hoe ik het graag zie, er was weinig tijd, het was druk etc etc.

Ik zit nu erg in dubio, wat te doen:
    - naar Superhorse (ruitershop in Breda) bellen, voor controle en hun mening en eventueel bij hun een nieuw zadel aanschaffen?
    (Onze zadelpasser Isabelle is Meester Zadelpasser volgens de certificatie van MSFC (Master Saddle Fitting Consultant). Isabelle behoorde tot de top van haar klas met een 9 voor het zadelpassen zelf.
    Naast meester zadelpasser is Isabelle tevens fokjurylid (keurmeester), gecertificeerd door het PVE. Deze certificering versterkt haar capaciteiten als zadelpasser omdat Isabelle een getraind oog heeft voor bouw, conformatie en beweging van het paard en dit zijn zaken die erg belangrijk zijn tijdens het zadelpassen. Isabelle is bijvoorbeeld goed in staat in te schatten welke aspecten van de beweging voort komen uit de bouw van het paard, waar de bespiering kan of moet worden verbeterd en hoe de beweging van het paard kan worden geoptimaliseerd. Om maar een paar voorbeelden aan te halen.)

- terug overgaan op boomloos ( ook al is dat nu misschien minder goed met die ontzettende lange afstanden? het enigste zadel wat me voor mij zelf fijn lijkt is de startrek dressuur?)
    -opzoek gaan naar een bedrijf zoals bv. Hulsebos? Wat een zadel voor haar op maat maakt? maar wat als ze dat weer zo schommelt in haar gewicht?

Misschien dat jullie meningen en adviezen mij kunnen helpen!

Groetjes Anouk

Ps. heb nog even wat info over de zadelpassers uit breda opgezocht. en toegevoegd.
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Re: Zadels.. Lastig.

Moeilijk anouk..

Enige wat ik weet, ik heb tijdje terug uur lang op een hulsebos dressuur zadel gezeten, en normaal verek ik van de pijn in me kont nadat ik op gewoon zadel heb gezeten, maar nu had ik nergens last van..

misschien zoeken naar boomloos maar wat steviger is, elske van moon hebben ook erg mooi zadel een freeform ofzoiets(kan ook anders heten)

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik weet dat het cair systeem veel goede commentaar krijgt maar toen ik laatst 2 professionele zadelmakers apart van elkaar hoorde zeggen dat het cair systeem extra belastend is voor een paardenrug schrok ik toch. Blijkbaar is een zadel met lucht in véél harder dan een gewoon opgevuld zadel. Misschien heeft dit er iets mee te maken?

Kijk ook eens naar zadels die aan te passen zijn, bv, de boomloze van startrekk die bovendien idd steviger is.
    Voor seizoensverschillen (die je paard toch altijd heeft) kun je ook kijken voor een goed pad voor eronder die evt. aan te passen/op te vullen is (met lucht of vilt e.d.) om de kleine verschillen te overbruggen.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Moeilijk anouk..

Enige wat ik weet, ik heb tijdje terug uur lang op een hulsebos dressuur zadel gezeten, en normaal verek ik van de pijn in me kont nadat ik op gewoon zadel heb gezeten, maar nu had ik nergens last van..

misschien zoeken naar boomloos maar wat steviger is, elske van moon hebben ook erg mooi zadel een freeform ofzoiets(kan ook anders heten)
    Ik vind Hulsebos zelf ook goddelijk zitten, het er trektochten op gemaakt in Frankrijk. Hoor alleen ook berichten dat ze kwaliteit van de bomen van Hulsebos minder zou zijn...
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

okee, daar weet ik niks van, dit zadel ligt op een fjord en ligt als een huis..

alleen ik hou dan niet van dressuur modellen maar ach haha das ook een keus

In welke prijsklasse zoek je?
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gipsy Spirit
    In welke prijsklasse zoek je?
    Tot de duizend euro, maar dan moet ik zeker weten dat ik een zadel voor het " leven" heb, niet dat ik na 1 of 2 jaar weer een nieuwe of andere moet. Als nou blijkt dat er echt een bijzonder aangepast zadel moet komen dan kan het budget altijd aangepast worden..
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Heb je je zadel al eens gePLIPt? Dat kan nog onopgemerkte drukplekken aan het licht brengen.

PS: ik heb een startrekk dressuur te koop, mag je wel lenen om te zien hoe het past en rijdt
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Een Hulsebos heb je toch niet voor 1000,-? Kan me niet voorstellen.

Ik ben geen grote fan van boomloss, maar dat is redelijk persoonlijk. Er zijn ook aanpasbare boomzadels als bijv de Balance, Pegaso en het Parelli zadel.
    Mij bevalt de balance helemaal.

Ik ben helemaal fan van een Wow zadel, geheel aanpasbaar.
    Persoonlijk heb ik maar 1 nadeel kunnen ontdekken, de prijs.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gipsy Spirit
    Ik ben helemaal fan van een Wow zadel, geheel aanpasbaar.
    Persoonlijk heb ik maar 1 nadeel kunnen ontdekken, de prijs.
    Wow is ook super ja!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ja die wow zadels... oh man! Ik ben er helemaal weg van! Ik heb eens op het endurance model gezeten... helemaal mijn ding!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja zadels blijft lastig, ik vindt Isabelle van Superhorse deskundig, ze heeft ook echt verstand van paarden en geeft je advies maar laat je zelf de keuze, erg prettig.

Ik kan mij voorstellen dat een aanpasbaar zadel toch ideaal is voor jullie, 1000 euro is nog niet zoveel geld dan zou ik kijken naar een goed tweedehands zadel.
    Zijn er zadels die vooral worden gebruikt in de endurance sport, ik zou gewoon zelf op meerdere plaatsen naar zadels gaan kijken en advies vragen.

Zelf rij ik ook met cair en ik herken datgene dat het hard zou moeten zijn absoluut niet, voor mijn rug werkt het erg goed moet ik zeggen.
    Ik heb de bates caprielle dressuur, het enige bij Whoopie is toch nog wel dat het zadel wat wil schuiven maar Whoopie is een erg rond paardje en dat probleem heb ik bij veel zadels.

Je mag het zadel altijd uitproberen, heeft ook de verwisselbare boom, maar de onderkant zal toch wel enigsinds hetzelfde zijn (kussens met cair).
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Altijd lastig.. zadels.. maar voor 1000,- vind je helaas niet een zadel 'voor het leven' .. als zoiets al bestaat.
    Naast de Startrek zijn er meer boomloze zadels met stevige kussens/panelen. Bijvoorbeeld de Trekker. Een zadel dat je an de voorkant breder of smaller kan zetten en met kussens van memorie foam. Je zou eens kunnen kijken bij http://www.buitenzinnig.nl . Zij verkoopt ze!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten