Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: Wat is het beste van Parelli voor jou?

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Re: Wat is het beste van Parelli voor jou?

En wat ik nog vergeet.... Parelli heeft mijn ogen geopend door de manier waarop je met paard omgaat. Ik had er ( toen ik op de manege reed jááaáá'ren geleden) nooit aan gedacht dat je met je paard kunt spelen. Dus ook plezier!

En dat je met je paard way more than riding kunt doen!! There's nothing you can't do when your horse becomes a part of you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Don`t blame the horse.

Begrijpen van en begrip hebben voor.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Leerpricipes, timing, consequent zijn en grenzen stellen.
    Op het eerste pakket wat ik had (met de videobanden) Zegt Pat dat het ook nuttig is voor je werk enz. Toen dacht ik: "ja ja tuurlijk", maar de lessen zijn voor mij zeker ook waardevol geweest op mijn werk. Ik werk in de kinder- en jeugdpsychiatrie en door Parelli begrijp ik bepaalde dingen echt beter, wat op de opleiding wel wordt aangestipt, heb ik in het echt kunnen oefenen met mijn paard. Niet dat ik mijn clienten wil vergelijken met mijn paard, maar veel lessen komen overeen en het heeft mijn houding op mijn werk verbeterd.

En verder natuurlijk de relatie met mijn paard in heel veel opzichten die door anderen hiervoor al zijn genoemd.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Gut wat een fijn topic!

Ik denk dat ik rustig kan zeggen dat ik door parelli geworden ben wie ik ben!

Ik ben een heleboel vrienden rijker door parelli
    Ik snap paarden en mensen vele malen beter
    De hele 'brand promise' van parelli is alles waar ik alleen maar achter kan staan.
    Het omvat alles wat het voor mij betekend en wat ik graag wil overbrengen aan mijn paarden en anderen.

Put Relationship First
    I promise to put my relationship with you, my student, first. Rather than perfecting the task, we will care more about confidence, trust, motivation and willingness... as true horseman do.

Develop in 4 savvy's (foundation before specialization)
    I promise to help you become well-rounded in your savvy both on the ground and riding; to prepare you for success at every level to read your horse, understand his Horsenality and develop your savvy skills On Line, at Liberty, in FreeStyle and Finesse.

Never Ending Self-Improvement
    I promise to inspire and support your quest for never-ending self-improvement. The Parelli Pathway and Savvy Club will guide you to success and help you measure your progress every step of the way.

Ik ben na mijn 12 weken enthousiaster over Parelli dan ik ooit geweest ben. Nobody's perfect maar de intentie waarmee ze hun missie willen volbrengen straalt zoveel integriteit en liefde uit dat ik alleen maar kan wensen daar aan bij te gaan dragen!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Parelli heeft me laten inzien dat het vooral ook echt anders kan. Dat je echt de dingen waar je als kind van droomde, waar kunt maken. Dat die band met je paard ook daadwerkelijk zo kan zijn zoals je je als kind voorstelde en waar je dagdromen uit bestonden...zoals samenzijn met je paard, lol hebben, samen de vrijheid opzoeken, op gedachten kunnen rijden, met je paard 'praten' enzovoorts...

Geen frustraties of boosheid meer, geen worstelingen, gevoelens van machteloosheid etc. maar je paard echt kunnen begrijpen, communicatie, geduld, empathie, pret...wie wil dat nou niet?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Parelli heeft ervoor gezorgd dat ik rijden niet meer belangrijk vind, maar het samen zijn met m'n paard en het vormen van een echt team.

Het waarderen van de kleine stapjes vooruit en het kunnen zien van de kleine dingen die je paard je schenkt

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Parelli heeft me bewuster gemaakt van een stukje wijken voor druk hier en daar, een stukje doorzettingsvermogen en dingen doorzetten, bewuster worden van wanneer de druk weghalen en meer doelgericht denken wat betreft mijn paard.
    Ook als je een keer vastzit biedt parelli vaak direct of indirect een oplossing waar ik vroeger misschien niet opgekomen was. Ik ben niet alleen bezig met parelli maar neem wel veel mee en doe wel vaak voor de lol de oefeningen uit de levels als controle.

En inderdaad, je ziet kleine vooruitgangen op gebieden buiten bepaalde duidelijke oefeningen die vroeger minder opvielen.

Zonder twijfel 'language' ... eindelijk een taal die we nu allebei spreken
    Mijn paardje is de liefde van mijn leven maar ik heb altijd een gevoel gehad van 'het is toch niet écht helemaal dàt', dus zeker begrip en het verstaan(baar zijn). We zetten nu pas onze eerste stappen in PNH maar waaw, wat gaan er deuren voor ons open

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Heel veel kennis waardoor ik er goede hoop in heb dat ik mijn dromen waar kan maken.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Door Parelli ben in mijn angst kwijt geraakt. Ik begrijp hun lichaamstaal beter en voor een half jaar geleden durfde ik niet eens bij mijn vriendin in de wij die 3 minipaardjes heeft van max 80 cm. Bij Odet ken ik geen angst meer. Tuurlijk heb ik bij vreemde paarden nog wel mijn twijfels en als ik lang niks doe door het weer groeit ook mijn onzekerheid weer maar als ik dan 1 minuutje bezig ben met Parelli is het weer weg.
    www.niettevermijden.com

Put the relationship first..... dat zinnetje heeft mijn frustraties en boosheid om gezet in geduld, communicatie, samenspel en vooral veel plezier, liefde en geluk met mijn paardjes.

Pfffffffffffffffft zo veel zo veel zo gruwelijk veel...

Het aller aller aller beste van Parelli... is, denk ik, dat het er IS
    Voor iedereen...

"Put the relationship first", daar kan ik vrijwel alles aan ophangen.

May the horse be with you!

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Wat heeft parelli mij gebracht?
    De handvaten om wat met paarden te doen ipv op of naast ze, dus een paard naast of onder je te hebben waar je mee samenwerkt, die er zin in heeft, die meedoet en meedenkt ipv lijdend voorwerp is.

Het heeft voor mij mijn toekomst met paarden gered, het normal was vol van frustratie voor mij, ik kon er niet mee overweg.
    Ik ben dan ook vaak een lekkere lanterfanter, wat betekend dat ik meer dan tevreden kan zijn met gewoon een leuke wandeling doen met je paard, of een keertje tikkertje spelen, of gewoon een uurtje in de wei hangen om wat te kriebelen en vooral te kijken.
    Ook hou ik meer van grondwerk dan van rijden, normal bood me longeren en dat vond ik zo afschuwlijk saai!!!
    Parelli heeft de dingen waar ik weleens van droomde mogelijk gemaakt voor me, natuurlijk moet ik daar nog ingroeien, maar parelli heeft gemaakt dat ik weet dat the sky the limit is en dat we ons hele leven samen kunnen groeien en verder kunnen, zonder ooit verveeld te raken ervan.

Ook het rijden is leuker geworden, ik hoef niet meer te schoppen en te trekken aan de teugels, geen zweep meer te gebruiken wanneer ik het niet redelijk vind, ik hoef niet meer continu dressuurles, netjes in de houding voor zowel mij als mijn paard, terwijl ik weet dat ik tekort schiet in wat ik kan en vaker het arme dier in de weg zit dan ondersteun.
    Nu kan ik goed begrijpen dat veel mensen dressuur op een goede manier helemaal super vinden, maar het is gewoon niet mijn ding, voor mij is rijden in de eerste plaats ontspanning, het is niet dat ik nooit wat anders doe dan ontspannen fun ritjes, maar als we het over gymnastiseren e.d. hebben, over even serieus werken hebben ik het liever op de grond doe.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Heel veel geduld, goed kijken en luisteren naar je paard, en niet meer gefrustreerd raken als hij iets niet doet wat jij wil maar goed naar haar luisteren wat zij te zeggen heeft en wat ik eraan doen kan.
    Dat we een heel goed team zijn en mekaar beter begrijpen.
    Verbaasd staan wat ik heb bereikt met parelli en doorgaan wat je samen meer kunt bereiken. En een super goede band met mijn paardje krijgen en veel lol hebben.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten