Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: Wat is het beste van Parelli voor jou?

Wat is het beste van Parelli voor jou?

Vanmiddag liep ik met Poca en Twister over straat. De weg is besneeuwd en stenig. Poca stopte op een gegeven moment om uit te vogelen hoe ze wilde lopen en wat ze wilde doen. Op dat moment realiseerde ik me dat ik in staat ben situaties te bezien vanuit het oog punt van het (mijn) paard(en) dankzij Parelli.

Ik dacht even verder na en kwam tot de conclusie dat dat mijn grootste cadeau van Parelli is. Dat ik in staat ben gesteld om dingen te gaan bezien vanuit het oogpunt van het paard. Wowie.

Nu vroeg ik me af, wat is voor jullie het belangrijkste dat Parelli je gebracht heeft?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Wat is het beste van Parelli voor jou?

Begrip.
    Voor mijn paarden.
    En voor mezelf.
    Verbetering van mijn relaties, niet alleen met paarden, maar ook met mensen en met mezelf.

Inspiratie.
    Weten wat te doen, wanneer dat te doen en waarom.
    Vele, vele fijne uren met mijn paarden.
    De kennis, technieken en inzichten om andere mensen met hun paarden te kunnen helpen.

Jeeee wat heeft Parelli me níet gebracht???

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Rust!! in me eigen hoofd, bij mij paard in mijn hele leven
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Vorige week was ik aan het wandelen met Amir, op de weg naar huis wilde hij niet vlot over de pad,
    we zijn teruggedraaid en Amir koos voor de pad door het veld,
    het gevoel om niet in conflict te gaan maar gewoon te luisteren vond ik gewoon fantastisch....

-constant bij willen leren
    -LB/RB, introvert, extrovert
    -Oh boy
    -al die uren DVD's kijken (vooral in de wintermaanden zaaaaalig)
    -move closer, stay longer
    -slow and right beats fast and wrong
    -een soort van goed gevoel, geen frustratie maar zoeken naar oplossingen/verbeteren

Tja en wat Marja al schrijft: wat heeft hij niet gebracht, moet ik ook beamen...
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik kan er een lang verhaal over schrijven. Maar ik denk dat het voor mij vooral beter begrip voor mn paard zijn gemoedstoestand en ook de eindeloze mogelijkheden om plezier met je paard te hebben zonder dat je hoeft te rijden.
    Ik denk dat dat de reden is waarom ik nog steeds met paarden bezig ben.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Geduld!

Voortkomende uit begrip en WETEN dat alles uiteindelijk lukt, omdat je weet hoe, wat, waarom en in stapjes ergens naartoe kunt werken, hoe 'groot en onbereikbaar' somige dromen ook lijken.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Dat ik in staat ben gesteld om dingen te gaan bezien vanuit het oogpunt van het paard. Wowie.
    Exact dát. Vind dat voor mezelf altijd nog een ontzettende ommekeer. Ik denk ook echt in vóór en ná. Waldemar was ver ver vóór. Ollie heeft er nog een staartje van meegekregen, gelukkig. Het heeft haar blijer gemaakt volgens mij, en mij dan ook.

Wat een leuk topic!!!
    Het beste voor mij van parelli vind ik dat ik ben gaan beseffen dat... parelli een opleiding voor mensen is en niet voor paarden.
    Als een parellistudent vol trost vertelt dat haar paard al steeds 'netter' zijwaarts kan dan betekent dat, dat deze student steeds 'netter' tegen haar paard gaat praten.
    Dat vind ik voor mezelf toch zo'n mooie ontdekking!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Heeel veel gdult, begrip, en open staan voor het kijken naar een andere mening dan die van mezelf. Maar ook naar mensen toe heeft het me veel gebracht, meer contact,rust..

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Meer begrip voor mijn paard. Ik ben in staat om dingen te zien vanuit haar standpunt. Ik raak niet zo vlug meer gefrustreerd en ik amuseer me rot met m'n paard!

Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    38

Het feit dat het een duidelijk "stappenplan" ofwel pathway is, geeft mij motivatie en houvast. Dit had ik eerst niet, en als ik de focus miste dan staakte daarmee de vooruitgang.

Voornaamste wat het mij gebracht heeft: neverending self-improvement and being recreation for my horse!!

Als een paal boven water : undemanding time !
    Zo simpel, zo mooi, zo leerrijk !

En niemand uit de tradi-wereld die me dat ooit bijbracht ...

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Het verschil tussen LB en RB en het besef dat een paard alleen kan leren als hij zich confident voelt!!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ach ja, dat ook allemaal, zucht...
    Weet je, volgens mij was het me never nooit gelukt om ook maar iets met Shanna te beginnen als er geen parellipakketten waren geweest

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Begrip voor mijn paard. Ik snap nu waarom hij doet zoals hij doet. Ik kan zijn gedrag verklaren aan de hand van de horsenality's zonder boos te worden. Vroeger werd ik moeddeloos, boos, gefrustreerd en verdrietig omdat ik zo boos werd op Monty omdat hij maar bleef rennen of volledig blokkeerde met grondwerk. Nooit was ik 'lekker met hem bezig, het was altijd een uiterste...

Ik begrijp nu zijn gedrag ( en het waarom) en kan er op inspelen/ weet hoe te handelen. Daardoor voelt hij zich ook fijner en biedt hij dingen sneller aan. Hij voelt zich nu veilig in onze omgeving!! We kunnen nu communiceren op een heel subtiel nivo!
    Ook ben ik dankbaar voor de vluchtdier theorie. Op de manege worden dat soort dingen natuurlijk nooit verteld. Als hij bokt is hij vervelend, als hij ervandoorgaat moet je laten zien wie de baas is....

Misschien kan ik zelfs stellen dat Parelli mij mijn paard heeft teruggegeven. Doordat ik dingen leer, kan ik dat weer gebruiken in mijn relatie met Monty waardoor Monty beter en blijer wordt. Natuurlijk is het niet alleen Parelli die Monty weer Monty maakt er zijn ook andere factoren maar ik zou zeggen 60% Parelli en 40% overig

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten