Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: regels voor handpaarden?

regels voor handpaarden?

Hoi,

Heb vandaag een ritje gemaakt met beide paarden. Ik zat op Poca en Twister was aan de hand mee. Gelukkig is Poca bijzonder partner achtig op dat soort gelegenheden en dat ze er echt alles aan mee te denken. Toch was ik onderweg best was aan het klooiviolen.

Nu heb ik een vraag. Zijn er regels, tips of iets voor handpaarden? Ik zou het graag weten.

Bedankt.

Liefs
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Re: regels voor handpaarden?

Geen idee of er regels zijn..

maar bij mij is nicky moet naast mijn knie blijven, dit vind sophie fijner en verkomt een hoop geruzie..
    verder moet nicky opletten of wij langzaam of harder gaan, dit doet ze overigens perfect.
    ik heb nooit een stick mee en ik hoef eigenlijk nooit bij te sturen of bij te drijven..
    Ohwja en in de leadrope maak ik een lus en die houd ik vast verder doe ik er eigenlijk dus niets mee..

waarmee was je aan klooivioolen ?

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Hoi,

Ik zorg of probeer er in ieder geval voor te zorgen dat het handpaard zo tussen de schouder van het leidpaard en mijn knie blijft met zijn neus.
    Ik vind het zelf handig om ze rechts te hebben maar dat is misschien per persoon verschillend.

Misschien heb je er iets aan,

Groetjes Anouk
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    waarmee was je aan klooivioolen ?
    Met Twisters positie ten opzichte van Poca. Twister wilde er achter of er voor. Was ook geinig trouwens, Twister voor ons uit! Twister staat hoger in hierarchie dan Poca, dus op de momenten dat Twister er echt naast kwam, was dat niet zo fijn voor Poca. Dat kan dus eigenlijk niet. Twister moet zich voegen als ik op Poca zit, zo is het gewoon. Maar als ik dit zo lees, dan heb ik al een goed idee. Twister ter hoogte van mijn knie.

We hebben wel allerlei gekke dingen gedaan. Slootje gesprongen, tussen bomen door gewandeld, onder touwtjes door, etc etc. Je had Poca moeten zien, net Magic van Pat, echt zo gaaf.
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Eens met de anderen, handpaard met het hoofd naast mijn knie is het meest praktisch (lees: veiligst en best bestuurbaar als je net begint). Net zoals dat je paard met zijn hoofd naast jou loopt als 'basispositie'.

Wanneer dat makkelijk gaat (elk paard houdt zijn verantwoordelijkheid en jij kunt bij wijze van spreke de telefoon opnemen of foto's maken), kun je met je handpaard ook oefeningen gaan doen: falling leaf om je heen, leidpaard een disengage-direct rein rondje laten draaien (handpaard komt dan aan de andere kant terecht) etc. Maar gewoon naast elkaar stappen-draven-galopperen en weer halthouden is al een hele uitdaging
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Haha cool roos..

Ja nicky staat ook hoger in rang als sophie, maar toch als ik ga handpaarden heb ik strenge eisen, ik origeerde haar in begin altijd direct, dat werpt op laatste wel zijn vruchten af

maar wat jij schrijft herken ik wel dat deed nicky in begin ook..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Maar gewoon naast elkaar stappen-draven-galopperen en weer halthouden is al een hele uitdaging
    Dat is met één paard al een uitdaging.
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Mcl wil altijd graag dat je oefent met het touw onder de staart van het paard dat je aan het rijden bent. Dat voorkomt een run away als het een keer voorkomt
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Mcl wil altijd graag dat je oefent met het touw onder de staart van het paard dat je aan het rijden bent. Dat voorkomt een run away als het een keer voorkomt
    deze snap ik niet anna, hoe krijg je met handpaarden een touw onder je paard zijn staart ?

Forumlid Noezel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008

Oh dat wil ik binnenkort ook gaan proberen!!! Ginger en eniy zijn erg dol op elkaar maar ik ben alleen een beetje huiverig omdat Eniy graag voorop loopt en ook stevig door loopt en ik dan op Ginger er dan een soort van achteraan sleep aan de andere kant loopt ze wel bijna altijd goed achter me met wandelen (of ze moet ergens van schrikken maar dan heb ik haar zo weer rustig)dus als ik haar achter me houd moet het wel lukken.
    Ik ga eerst oefenen in de bak en de wei en heb al een keer samen met mijn dochter geoefend (zij op Gin en dan Eniy vast maar daar liep ik ook nog voor of naast liep.
    Maar eerst moet het niet meer glad zijn en niet zo wit want dan is ze een beetje te fris en vrolijk en loopt ze Gin nog van z'n sokken...

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    deze snap ik niet anna, hoe krijg je met handpaarden een touw onder je paard zijn staart ?
    Als het paard dat je aan de hand hebt stopt, schrikt, draait of weet ik veel of het paard dat je rijd draait, schrikt of iets anders kan het gebeuren (en het zal niet de eerste keer zijn ) dat het touw dat aan je leidpaard vast zit onder de staart van het paard komt wat je rijd.
    Als je paard niet gewend is aan een touw onder zijn staart zorgt dat veelal voor een bok, bokpartij of een deadrun
    Ik heb het zelfs een keer gehad dat ik een touw slingerde vanaf mijn paard en het onder de staart van mijn leidpaard kwam.....dat kon ik nog loslaten maar als je erop zit wordt het anders.....
    Gewoon een goed friendly game dus om je voor te bereiden op 'eagles'!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

OKee, nu snap ik hem..

nog niet gehad moet ik zeggen nicky draait eigenlijk niet,

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Het is ook niet bedoelt voor de keren dat het niet gebeurt.....maar juist voor die ene keer dat het wel misgaat

Bladwijzers

Forum Rechten