Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Zucht... hoe krijg ik mijn paard in een hogere versnelling?

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Zucht... hoe krijg ik mijn paard in een hogere versnelling?

Ik heb wel zo'n ontzettend sloom paard hihi. Ik moet de laatste dagen heel erg denken aan de woorden van zijn vorige eigenaresse, "hij is wel heel pittig", euh misschien toen ja maar nu
    Sinds ik hem heb is hij wel rustiger geworden, maar toch altijd wel onrustig op stal of tijdens poetsen, zadelen en regelmatig onder zadel.
    Maar Parelli heeft de slome duikelaar in hem wakker gemaakt, hij is zo sukkelig geworden, komisch om te zien hoor, maar zou toch graag iets meer aktie zien. Als ik met hem wil gaan rennen dan krijg ik er geen aktie in, hij sjokt achter me aan terwijl ik me de blubber ren door het mulle zand. Staat ook zo lekker bevorderlijk voor de interaktie tussen mens en paard
    Alles gaat op zijn dooie akkertje, zelfs het hobbelen over het tien centimeter hoge balkje is een slow motion aktie om te zien.
    Zucht.... moet ik dan meer met de string werken, wil hem nou juist niet opjagen daarmee, lijkt me zeer anti Parelli.
    Please tips als jullie die hebben, want behalve een spaanse peper in zijn kont weet ik zo even niks te verzinnen.
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Zucht... hoe krijg ik mijn paard in een hogere versnelli

Zoek eens via de zoekfunctie naar Mamma pappa techniek (ergens tussen grondwerk)
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Euh je string gebruiken om je paard tot snelheid te manen is niks anti-Parelli hoor!
    Als je paard niet ziek is, dan lijkt met dit slome gedrag een duidelijk teken van disrespect.
    Hoe ver ben je met Parelli? Heb je de pakketten?

Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

De string is als de staart van je paard, dus je mag er best een venijnige zwiep mee geven. Zorg er alleen wel voor dat je het opbouwt volgens de fases, he, dus niet in 1 keer onverwachts uit het niks.

Ach, en verder, je bent pas een week bezig of zo. Dus het is helemaal niet verwonderlijk als alle games nog heel langzaam gaan, daar zou ik me nog niet te veel zorgen om maken als ik jou was...

Denk aan je focus zou ik ook zeggen. Als jij een duidelijk doel voor ogen hebt en daar op af gaat, is de kans dat je paard sneller volgt ook groter dan wanneer je zelf wat twijfelt.
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Oké dat hij sukkelt is disrespect dat had ik ook al bedacht, ik denk dat ik vandaag maar eens de mama en papa techniek ga proberen. En ja ben ook nog maar anderhalve week echt bezig met hem, dus wie weet vindt ik de versnelling nog wel bij hem
    Wat ik me afvroeg, er wordt tijdens de games bijna niets gezegd, mag je ook je stem gebruiken tijdens een aktie. Ik ben nogal een lulmuts met mijn paard, met alle dieren trouwens. Als ik de circlinggame doe en dan een keer draf zeg dan loopt tie wel , maar ja dat lijkt me nou niet de bedoeling, al loopt hij wel zijn rondjes stap om me heen zonder dat ik daarbij iets zeg.
    Nu bedoel ik dan wel de stem in combinatie met de juiste houding erbij, want snap wel dat als je stem en verkeerde houding of focus daarbij doet dat het averechts werkt.
    Pffff lastig hoor om iets goed neer te zetten soms snap ik mezelf niet eens hihi.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Nope, je stem mag je niet gebruiken. Het enige waar het toegestaan is, is met het rijden fase 2 (klakken met je tong ofzo) maar verder wordt het zeer afgeraden.
    Dit is, zoals jij al zegt, omdat je stem en je lichaamshouding soms heel tegenstrijdige signalen afgeven. Wat bijvoorbeeld kan gebeuren: met je stem zeg je 'draf' maar eigenlijk zeg je met je lichaam 'stop'. En als je steeds je stem gebruikt en je paard reageert daar op, dan leer je niet om met je houding de juiste signalen te geven. Dit onderscheid kun je in het begin zelf nog niet maken. Later in de levels mag je wel weer geluid gaan gebruiken, evenals voedselbeloningen, maar in Level 1 dus nog helemaal niet
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Thanks ik dacht hetl al, * rommelt ff in de la op zoek naar rolletje tape*
    Goed tot zover geen vragen, ga eerst maar eens mama en papa spelen, kijken of dat scheelt.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Amon is ook nog heel erg kijkerig vooral buiten. Maar goed hij staat pas een ruime week op zijn nieuwe stal, dus hij moet vast ook nog wennen aan zijn nieuw verworven vrijheid.

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Tsja maar ook binnen, waar niets anders te zien is dan de wanden van de bak, valt tie liever in slaap dan dat hij denkt kom laat ik eens lekker met de vrouw meerennen.
    Het bevalt hem zeker te goed daar LOL, op de andere stal kon hij geen minuut stilstaan.
    Maar Nienke, volgende keer mag jij een sprintje trekken met Amon hihi, en dan kijk ik lekker toe..*gniffel*
    By the way heb je nog spierpijn?
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

maarre, meerennen aan een touw, dat is ook niet een beginneroefening hoor. Je kunt beter eerst alle 7 games oefenen. In level 2 leer je vervolgens om je paard in zone 5 te drijven bij de circlinggame, deze techniek kun je vervolgens gebruik om je paard voorwaarts te drijven als hij niet meekomt. Alles op zijn tijd. Je zit nog op de kleuterschool, je paard wacht nu gewoon relaxed af wanneer jij eens gaat promoveren naar de middelbare school

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Dacht toch echt dat dat bij de Level1 hoorde, immers heb dat toch echt op de dvd gezien, bij die knul (hoe heet tie ook alweer) die aan het eind alle Level 1 games liet zien waaronder ook rennen aan het touw, halt houden, en weer rennen. Dat stukje dat hij naar de boomstam moest.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ja, het staat aan het eindvan Level 1, en dan nog, het staat niet eens echt beschreven maar het komt in de examen eisen voor.

Eerst moet je paard goed reageren op porcupine tijdens de circling en yoyo game, voor je met hem kunt rennen. Op de DVD's staat trouwens wel uitleg over hoe je je paard hoort te leiden.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Heb even vluchtig naar alle antwoorden gekeken en volgens mij staat deze tip er nog niet bij (als hij er wel bij staat excuses voor de dubbele tip)

Zelf meer energie opwekken...ik merk dat dat bij Tamara een wereld van verschil uitmaakt. Is ook best moeilijk om dat onder de knie te krijgen maar als het lukt is het vele malen effectiever dan elke keer maar die savvy string erbij halen. En bouw je de fases duidelijk op? Verder kun je je paard inderdaad meer alert en op jou gericht krijgen wanneer je het 'volg-spelletje' speelt, ik zeg maar gewoon 'stick to me'. Werkt overigens bij wandelingen buiten ook super!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Yesssssss mama en papa techniek was de gouden tip. Twee keer fase drie met de string moeten toepassen en toen had hij het door hoor Daarna hoefde ik alleen nog maar te versnellen en hij draafde mee, stopte wanneer ik stopte enz enz. Echt superrrrrr Zonder dit forum was ik geloof ik nergens hihi, gelijk vragen droppen, goede adviezen krijgen en meteen weer aan de slag kunnen, Thanks allemaal
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten