Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Problemen

Problemen

Hoi!
    Ik ben nieuw hier, en ik wil graag ook een beetje beginnen met NH.
    Alleen de plaats waar mijn pony staat heeft geen bak of een afgezet stukje, alleen een grote wei waar altijd andere pony's bij staan. Hoe kan ik dan ooit dingen als de Catching Game oefenen, want mijn pony is een echte vreetzak en als er gras in de buurt is let hij helemaal niet meer op me. Vanmiddag wilde ik mijn pony bijvoorbeeld leren wijken voor druk, maar hij heeft alleen maar aandacht voor het gras aan de andere kant van de weg. En hoe geef je aan je paard aan dat hij opzij moet met wijken voor druk, want ik weet niet of ik het met mijn vlakke hand moet doen of dat ik met mijn vingers op hem druk. Hopelijk kan iemand me helpen!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Problemen

Hihi, je hoeft je nu nog absoluut niet druk te maken om de catching-game hoor, die komt pas ergens in Level 2.
    Dat je alleen op gras kan oefenen is wel een nadeel in het begin, omdat je dan zelf nog veel te druk bezig bent met hoe je je handen moet houden etc. dan dat je echt technieken hebt om je paard zijn aandacht bij jou te krijgen. Misschien heb je ergens een plekje waar geen gras staat? (waar de paarden rollen ofzo) Of kun je ergens net buiten de wei oefenen?

Enne, om de technieken te leren zoals porcupine (wijken voor druk) kun je toch echt het best een pakket kopen, daar staat alles heel duidelijk in uitgelegd.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ik heb ook alleen maar gras en in het begin vond ik dat ook erg vervelend, maar nu hebben Shiva en ik er al aan gewend en het lukt aardig. Je moet gewoon meteen streng zijn en bepalen wanneer hij mag eten en wanneer niet. Bovendien is het nog erg handig als motivator: heeft je paard iets erg goed gedaan dan mag hij eens eten, maar net zoveel als jij zegt.

Tja, ik zou graag een pakket aan willen vragen maar ik ben echt heel slecht met Engels, en ik kan zo'n pakket helemaal niet betalen. De wei is de enige afgesloten ruimte daar. Ik kan hem wel op een stalletje zetten op een manege met bak, maar die wei vind ik juist zo geweldig voor de pony's. Er zijn al een aantal dingen die ik al heel lang met hem doe, dat overal aanraken is er een voorbeeld van, wist helemaal niet dat dat ook NH was.. Maar het is niet mijn pony, daarom wil ik ook niet al die dingen leren, want dan wordt het verschil tussen mij en z'n baasje qua omgang heel verschillend, denk dat dat ook verwarrend is. Het enige wat ik wil is normaal kunnen rijden (=remmen ) met m'n touwhalster & als 'ie wat "lichter" zou worden zou ik ook erg blij zijn..

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Je wilt niet "al die dingen leren", maar wel een goede rem op je paard, met touwhalster kunnen rijden, en dat-ie wat lichter wordt.
    Tja ik vrees dat je dan toch "al die dingen" zult moeten leren, of in elk geval veel van "al die dingen"....
    En paarden begrijpen best wel dat verschillende mensen verschillend met hun omgaan hoor. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Ok.. Maar-goed; ik reed hem vroeger ook vaker met touwhalster, alleen hij schiet er dan vaak vandoor en ik wil hem gewoon op een rustige manier kunnen remmen, en ik wilde hem ook de one-rein stop leren, maar daar heb je dus dat wijken voor druk voor nodig, dus dat wil ik eerst kunnen..

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Om je paard te kunnen remmen heb je niet allen de ORS nodig, maar ook respect en impuls. 'al die dingen' van level 1 en 2 zijn nodig om je paard op een veilige manier buiten de omheiningen van een bak of wei te kunnen rijden op een touwhalster.

Je kunt wel je paard de ors en wijken voor druk leren zonder dat je respect en impuls hebt maar wanneer je paard het een keer niet met je eens is (en er vandoor wilt gaan) heb je daar niets meer aan.
    Kijk, mijn pony is in de bak best meewerkend (meestal dan..) en de ORS en wijken voor druk en de hele mikmak is geen probleem, maar buiten veranderd die brave fjord in een woeste knol reken maar dat mijn ORS dan niet werkt, terwijl dat in de bak zo goed gaat...
    Gebrek aan respect en impuls Voor de info, ik ben zo ongeveer klaar met Level1
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Bladwijzers

Forum Rechten