Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 18 van de 18

Topic: paard reageert niet goed op beenhulpen

Re: paard reageert niet goed op beenhulpen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Hoi Rowena,

Bedankt voor je vragen. Vind je het goed om mij gewoon lekker jij en je te noemen? Ik ben niet zo een u persoon hoor, niemand op dit forum eigenlijk.

Ik rijd een van mijn paarden met stick, maar dat is om te helpen met de richting en niet de snelheid. Mijn andere paard, rijd ik zonder stick want die heeft een complex verleden en daar doe ik alles nog heel voorzichtig. Als je wilt zien wat ik allemaal uitvoer, dan kun je kijken op youtube bij 'pocalover'.

Ik ben werkzaam als persoonlijk assistent van een Parelli instructeur. In Frankrijk om precies te zijn. Ik ben erg fan van de Parelli pakketten. Ze hebben mij alles gebracht wat ik kan bereiken met mijn paarden en nog veel meer dan dat. De nieuwste dvd's van Parelli kun je aanschaffen en dan aan de gang gaan maar of dat erg goed lukt alleen thuis met de dvd's, dat vraag ik me af. Je zou de nieuwe dvd's kunnen kopen EN les nemen van een Parelli instructeur of ervaren mensen hier op het forum die je goed kunnen helpen. Dit forum staat ook vol inspiratie.

Dat je paard geen last van je rug zou hebben omdat de barebackpad van goed materiaal is, dat is voor mij een loos argument. Daar kun je niks over zeggen. Een goede chiropractor, osteopaath of wellicht paranormaal therapeut zou daar waarschijnlijk iets zinnigers over kunnen zeggen.

Heel veel succes in ieder geval!

Liefs
    Roos
    Hoi Roos,

Ow leuk zeg! Ik vind het echt geweldig om te zien hoe mensen op de parelli manier met paarden omgaan!
    Maar hij heeft geen last van zijn rug mijn pony, hij heeft 2 weken terug accupunctuur gehad en zijn rug is ook gewoon goed en niet gevoelig ofzo. Dus het is een aanrader om die dvd's te kopen? (ik kan niet zo goed engels, ben ook nog maar 13 jaar ) Wel cool zeg dat jij assistente bent van parelli instructur!! Ik zag dat jij in Frankrijk woonde?? Leuk
    Leuke paardjes heb je Ik heb ook een filmpje van mijn paard op youtube, moet je maar intikken: Duke superhorse

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Ik lees hier vooral dat het paard in alle omstandigheden niet genoeg op beenhulpen reageert. Met én zonder zadel, met én zonder bit, alleen met of zonder zweep maakt een verschil. klopt?
    Een paar mogelijke oorzaken zijn al genoemd. Je verteld erg weinig over het karakter van je paard, daarom blijft het nogal gissen.
    Maar goed, ik wil nog een mogelijke oorzaak aangeven, naast dat je paard lichamelijk wordt belemmerd.
    Namelijk: wat motiveert je paard om harder te gaan?
    Voor zover ik hier leest is angst/respect voor de zweep de motivator? Wil je dat wel?
    Ik zou dus gaan kijken wat het karakter van mn paard is, en hoe ik hem motiveer om harder te lopen. Soms kan voer uitkomst geven. maar vaak helpt het om bijvoorbeeld op tijd te stoppen. Een spelelement in te voegen, of meer afwisseling te bieden. Etc, etc etc.
    Hoe je dit kunt leren?
    Tja, sorry dat begint toch met de aankoop van minimaal een dvd van parelli denk ik
    Ik vind hiervoor de dvd Horsenalities van de Successerie heel goed.

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Kan je ook niet proberen om hem meer te belonen?
    Ulse( fjorden merrie) waar ik reeds één keer op gezeten heb ging ook niet vooruit.
    Het was duidelijk dat ze er totaal het nut niet van in zag.
    Bij haar is het gelukt met elke keer als ze mooi versnelde een stukje wortel en soms ook niet.
    Zo weer afbouwen en het gaat al stukken beter!
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten